חברות ועסקים רבים הפועלים בשוק הבינלאומי נחשפו כבר למודל של שיווק באינטרנט באמצעות מנועי החיפוש. בקצרה, שיווק מבוסס חיפוש מבוסס על מודל ה- pull, ולפיו גולשים המחפשים במנועי החיפוש ביטויי חיפוש מסוימים, יחשפו למסרים שלנו.
המודל הנפוץ ביותר הוא קישורים ממומנים של גוגל, וחברות רבות נעזרות במודל זה לקידום מטרותיהן השיווקיות. אחד היתרונות בקמפיין כזה, שניתן ואף מומלץ לשנות אותו לפי המסרים והיעדים השיווקיים של החברה המשתנים מעת לעת.
ניתן בקלות יחסית לשנות או להוסיף ביטויי חיפוש, להוסיף מודעות, ולהעלות דפי נחיתה עם המידע המתאים, כך לשנות את הקמפיין באופן שוטף, והכל כדי לתמוך בצרכים השיווקיים השונים.
באופן דומה, חברות יכולות להיעזר בקמפיין ממומן כזה כדי לאתר ולצרף סוכנים ומפיצים בחו?ל.
מוסיפים ביטויי חיפוש המאפיינים את המפיץ או הסוכן הפוטנציאלי, מנסחים ומעלים מודעות הפונות למפיץ, ומעלים את המידע המתאים לאתר החברה.
את כל הקמפיין הזה ממקדים כמובן לגולשים מטריטוריית היעד בלבד.
לדוגמא, אנו מחפשים לאתר ולהתקשר עם גוף מתאים אשר יפיץ בפולין את נעלי הספורט שאנו מייצרים- ביטויי החיפוש בהם אנו משתמשים בקמפיין הרגיל יהיו מן הסתם כל מילות וביטויי המפתח בהקשר של נעלי ספורט, כמו נעלי ריצה, נעלי כדורסל נשים וכו?.
בקמפיין שלנו נפתח תת קמפיין או לפחות ?קבוצה? חדשה, ולביטויים אלו נוסיף את הביטויים המייחדים את המפיץ הפוטנציאלי, כמו מפיץ, סוכן, מחסן הפצה וכו?.
מי שיגלוש מפולין, ויחפש לדוגמא ביטויי חיפוש המשלב נעל ספורט + מפיץ, ייחשף למודעה שלנו, אשר נוסחה במיוחד למפיץ.
לחיצה על המודעה תוביל את הגולש ישירות לדף ייעודי באתר, אשר נכתב והועלה לאתר מבעוד מועד, ואשר פונה למפיץ הפוטנציאלי עם ההצעה המתאימה.
כמובן יש לזכור להכין בדף הנחיתה אפשרות נוחה להשארת פרטים וליצירת קשר.
כל התהליך עובר מדידה וטיוב תמידי, על מנת לזהות את ההצלחות כמו גם הכישלונות, לזהות את הביטויים המוצלחים ביותר, המודעות היעילות ביותר, ואחוזי ההצלחה של כל אחד.
בהצלחה
המודל הנפוץ ביותר הוא קישורים ממומנים של גוגל, וחברות רבות נעזרות במודל זה לקידום מטרותיהן השיווקיות. אחד היתרונות בקמפיין כזה, שניתן ואף מומלץ לשנות אותו לפי המסרים והיעדים השיווקיים של החברה המשתנים מעת לעת.
ניתן בקלות יחסית לשנות או להוסיף ביטויי חיפוש, להוסיף מודעות, ולהעלות דפי נחיתה עם המידע המתאים, כך לשנות את הקמפיין באופן שוטף, והכל כדי לתמוך בצרכים השיווקיים השונים.
באופן דומה, חברות יכולות להיעזר בקמפיין ממומן כזה כדי לאתר ולצרף סוכנים ומפיצים בחו?ל.
מוסיפים ביטויי חיפוש המאפיינים את המפיץ או הסוכן הפוטנציאלי, מנסחים ומעלים מודעות הפונות למפיץ, ומעלים את המידע המתאים לאתר החברה.
את כל הקמפיין הזה ממקדים כמובן לגולשים מטריטוריית היעד בלבד.
לדוגמא, אנו מחפשים לאתר ולהתקשר עם גוף מתאים אשר יפיץ בפולין את נעלי הספורט שאנו מייצרים- ביטויי החיפוש בהם אנו משתמשים בקמפיין הרגיל יהיו מן הסתם כל מילות וביטויי המפתח בהקשר של נעלי ספורט, כמו נעלי ריצה, נעלי כדורסל נשים וכו?.
בקמפיין שלנו נפתח תת קמפיין או לפחות ?קבוצה? חדשה, ולביטויים אלו נוסיף את הביטויים המייחדים את המפיץ הפוטנציאלי, כמו מפיץ, סוכן, מחסן הפצה וכו?.
מי שיגלוש מפולין, ויחפש לדוגמא ביטויי חיפוש המשלב נעל ספורט + מפיץ, ייחשף למודעה שלנו, אשר נוסחה במיוחד למפיץ.
לחיצה על המודעה תוביל את הגולש ישירות לדף ייעודי באתר, אשר נכתב והועלה לאתר מבעוד מועד, ואשר פונה למפיץ הפוטנציאלי עם ההצעה המתאימה.
כמובן יש לזכור להכין בדף הנחיתה אפשרות נוחה להשארת פרטים וליצירת קשר.
כל התהליך עובר מדידה וטיוב תמידי, על מנת לזהות את ההצלחות כמו גם הכישלונות, לזהות את הביטויים המוצלחים ביותר, המודעות היעילות ביותר, ואחוזי ההצלחה של כל אחד.
בהצלחה