מיתון, האטה, משבר, שפל - קראו ל'מצב' הזה איך שתרצו - מדובר באחד המבחנים העסקיים המאתגרים ביותר העומדים בפני ארגונים בכל גודל. אם נפנה לתורת האבולוציה של דארווין, נגלה שמסקנתו היא ש:
"לא החזקים שורדים - שורדים אלה המתאימים את עצמם באופן הטוב ביותר".
מה הקשר בין דארווין לשיווק ובין דארווין למיקור חוץ של השיווק? על כך בשורות הבאות.
עכשיו הזמן להשקיע בשיווק. הנה שלוש סיבות:
- בשעת משבר יותר מתמיד - הצרכנים ערניים יותר, לחוצים יותר ונאמנים פחות. שיווק נכון ישמור על הלקוחות הקיימים וימשוך לקוחות חדשים.
- בשעת משבר יותר מתמיד - המתחרים לחוצים יותר. יש סיכוי לא רע שחלקם, לפחות, יתפתו לקצץ בשיווק, ישמרו פחות טוב על הלקוחות שלהם וישקיעו פחות במשיכת לקוחות חדשים. בקיצור: הזדמנות פז למשוך את הלקוחות שלהם אלינו.
- בשעת משבר יותר מתמיד - חלק מהמתחרים ייעלמו ואם אנחנו לא נהיה שם - מישהו אחר 'יקטוף' אותם.
שימוש באאוטסורסינג הוא פתרון אידיאלי, ובעיקר בתקופת מיתון. הנה שלוש סיבות:
- חשיבות השליטה בהוצאות גדלה, ובעבודה עם קבלני מיקור-חוץ ישנה גמישות רבה יותר מאשר בעבודה עם עובדים קבועים.
- עבודה עם קבלני מיקור חוץ מאפשרת פנייה למומחים בכל תחום, על פי הצורך הנקודתי והמשתנה, ומאפשרת לקבל תוצרים מקצועיים ברמה גבוהה, תוך גמישות מלאה והתאמת המשאבים למשימות בכל פרק זמן.
- הוצאת פעילויות שונות למיקור חוץ מאפשרת לארגון להתמקד בשיפור פעילויות הליבה שלו.
אאוטסורסינג בשיווק הוא מקפצה להצלחה. הנה שלוש סיבות:
- בדרך כלל, משימות השיווק נדחקות הצידה בשטף אירועי היומיום, ומפנות מקום לשלל משימות דחופות יותר וכיבוי שרפות.
- נקודת המבט המקצועית של מומחה חיצוני מוסיפה לארגון ניסיון שיווקי וידע שלא היה קיים בו, ומסייעות לקדם אותו.
- בעיקר בתחום השיווק, בו קיימים 'פיקים' עונתיים (לקראת כנסים, השקות, אירועים וכו') - ולצדם תקופות רגועות יותר, העבודה באמצעות אאוטסורסינג מאפשרת גמישות בניהול העבודה, עמידה בלוחות הזמנים בזמני הלחץ מצד אחד, ומצד שני - צמצום של העלויות בתקופות הרגועות.
יצירתיות ומקצועיות הן נוסחאות הקסם, גם לימים של אי-וודאות
קשה להעריך כמה זמן יימשך המשבר ולאילו עומקים יגיע השפל. - בימים כאלה, גוברת ההתלבטות למרות הכל, ברור שאסור לרדת למחתרת ולא לפנות כלל ללקוחות. אנשי שיווק מנוסים יודעים איך ליצור - גם בתקציבים נמוכים - קמפיינים יצירתיים שיניבו פירות, איך לסנן מבין האפשרויות את המהלך השיווקי המתאים ולדחות פרויקטים אחרים, פחות מתאימים לזמן זה.
כל תקופת שפל הינה מבחן מחד והזדמנות מאידך. ההזדמנות הינה להתמקד ביכולות של הארגון, מבלי להתפזר או לאבד את הבידול והיתרון העסקי. מיקור חוץ הוא אפשרות משתלמת במיוחד להתרכז בעסקי הליבה של הארגון, ולהעביר את הטיפול בנושאים האחרים לאנשי המקצוע הטובים ביותר שאינם נמנים על עובדי הארגון. בסופה של תקופת השפל הנוכחית יתברר, קרוב לוודאי, כי מי שניצל את ימי המיתון להשקעה חכמה בשיווק ובבניית הבידול המותגי שלו, ימצא את עצמו עם תשתית בריאה ורחבה משמעותית בתחילתה של תקופת השגשוג הבאה.
הכותבת היא שותפה ומנהלת ב'מאה הימים' ניהול שיווק באאוטסורסינג.לאתר מאה הימים: www.100days.co.il
"לא החזקים שורדים - שורדים אלה המתאימים את עצמם באופן הטוב ביותר".
מה הקשר בין דארווין לשיווק ובין דארווין למיקור חוץ של השיווק? על כך בשורות הבאות.
עכשיו הזמן להשקיע בשיווק. הנה שלוש סיבות:
- בשעת משבר יותר מתמיד - הצרכנים ערניים יותר, לחוצים יותר ונאמנים פחות. שיווק נכון ישמור על הלקוחות הקיימים וימשוך לקוחות חדשים.
- בשעת משבר יותר מתמיד - המתחרים לחוצים יותר. יש סיכוי לא רע שחלקם, לפחות, יתפתו לקצץ בשיווק, ישמרו פחות טוב על הלקוחות שלהם וישקיעו פחות במשיכת לקוחות חדשים. בקיצור: הזדמנות פז למשוך את הלקוחות שלהם אלינו.
- בשעת משבר יותר מתמיד - חלק מהמתחרים ייעלמו ואם אנחנו לא נהיה שם - מישהו אחר 'יקטוף' אותם.
שימוש באאוטסורסינג הוא פתרון אידיאלי, ובעיקר בתקופת מיתון. הנה שלוש סיבות:
- חשיבות השליטה בהוצאות גדלה, ובעבודה עם קבלני מיקור-חוץ ישנה גמישות רבה יותר מאשר בעבודה עם עובדים קבועים.
- עבודה עם קבלני מיקור חוץ מאפשרת פנייה למומחים בכל תחום, על פי הצורך הנקודתי והמשתנה, ומאפשרת לקבל תוצרים מקצועיים ברמה גבוהה, תוך גמישות מלאה והתאמת המשאבים למשימות בכל פרק זמן.
- הוצאת פעילויות שונות למיקור חוץ מאפשרת לארגון להתמקד בשיפור פעילויות הליבה שלו.
אאוטסורסינג בשיווק הוא מקפצה להצלחה. הנה שלוש סיבות:
- בדרך כלל, משימות השיווק נדחקות הצידה בשטף אירועי היומיום, ומפנות מקום לשלל משימות דחופות יותר וכיבוי שרפות.
- נקודת המבט המקצועית של מומחה חיצוני מוסיפה לארגון ניסיון שיווקי וידע שלא היה קיים בו, ומסייעות לקדם אותו.
- בעיקר בתחום השיווק, בו קיימים 'פיקים' עונתיים (לקראת כנסים, השקות, אירועים וכו') - ולצדם תקופות רגועות יותר, העבודה באמצעות אאוטסורסינג מאפשרת גמישות בניהול העבודה, עמידה בלוחות הזמנים בזמני הלחץ מצד אחד, ומצד שני - צמצום של העלויות בתקופות הרגועות.
יצירתיות ומקצועיות הן נוסחאות הקסם, גם לימים של אי-וודאות
קשה להעריך כמה זמן יימשך המשבר ולאילו עומקים יגיע השפל. - בימים כאלה, גוברת ההתלבטות למרות הכל, ברור שאסור לרדת למחתרת ולא לפנות כלל ללקוחות. אנשי שיווק מנוסים יודעים איך ליצור - גם בתקציבים נמוכים - קמפיינים יצירתיים שיניבו פירות, איך לסנן מבין האפשרויות את המהלך השיווקי המתאים ולדחות פרויקטים אחרים, פחות מתאימים לזמן זה.
כל תקופת שפל הינה מבחן מחד והזדמנות מאידך. ההזדמנות הינה להתמקד ביכולות של הארגון, מבלי להתפזר או לאבד את הבידול והיתרון העסקי. מיקור חוץ הוא אפשרות משתלמת במיוחד להתרכז בעסקי הליבה של הארגון, ולהעביר את הטיפול בנושאים האחרים לאנשי המקצוע הטובים ביותר שאינם נמנים על עובדי הארגון. בסופה של תקופת השפל הנוכחית יתברר, קרוב לוודאי, כי מי שניצל את ימי המיתון להשקעה חכמה בשיווק ובבניית הבידול המותגי שלו, ימצא את עצמו עם תשתית בריאה ורחבה משמעותית בתחילתה של תקופת השגשוג הבאה.
הכותבת היא שותפה ומנהלת ב'מאה הימים' ניהול שיווק באאוטסורסינג.לאתר מאה הימים: www.100days.co.il
לילך כרמון, שותפה ומנהלת ב'מאה הימים', שירותי ניהול שיווק חיצוני לעסקים. www.100days.co.il