מאמר זה נכתב לאור נסיוני בתקלוט באין ספור חתונות (משנת 95) ואני שמח להקדיש אותו לכם הזוגות שנמצאים מרחק פסיעה מחתונתם ואשר מעונינים להיות בעלי השפעה גדולה יותר על הצלחת הארוע שלכם.
ההמלצות הן כמובן בגדר המלצות, לא חובה.
האם כדאי להיות בקבלת הפנים? זה לא "must", אבל כדאי להיות בקבלת הפנים משלוש סיבות:
(א) האירוע קצר מאוד, כך שאם פספסתם את קבלת הפנים, פספסתם רבע מהאירוע.
(ב) מטבע הדברים, חתונה היא מרגשת, שלא לומר נוטה להיות מלחיצה לזוג עצמו שמתחתן. השהות בקבלת הפנים עוזרת מאוד להפיג את המתח, משום שמתאפשר לכם להיכנס לתקשורת (מינגלינג) עם המוזמנים שלכם, במקום להריץ סרטים על האירוע שלכם כשאתם "כלואים" בחדר סגור שהמקום הקצה לכם.
(ג) הסיבה השלישית והאחרונה היא שבמקום להיות עסוקים בלהצטלם עם כל מיני דודים ליד השולחנות בחלק הארי של האירוע ולפספס חלק מהמסיבה, אתם יכולים למנוע או לצמצם את הצורך להתרוצץ בהמשך, משום שהצלם יצלם אתכם עם האורחים כבר בקבלת הפנים. בכל אופן, אם אינכם רוצים להיראות לפני החופה כדי לשמור על אלמנט ההפתעה עד הטקס עצמו, הרגישו חופשיים לדלג על הטיפ הזה.
ההשפעה שלכם על רמת השמחה באירוע:
אם ריקודים ו"שמח" זה משהו שחשוב לכם שיהיה באירוע, תדאגו לא לרדת יותר מדי מרחבת הריקודים. אתם מרכז האירוע, וכשאתם לא על הרחבה, היא מתרוקנת או לא ממריאה. הפוטנצאיל המלא של האירוע מתפספס, ולא משנה מי ה-DJ. מצד שני, כשאתם על הרחבה, האורחים שלכם מגיעים לשמוח בשמחתכם ומרגע זה והלאה הם כבר בידיו המיומנות של ה-DJ, שידאג להשאיר אותם שם עם מוסיקה טובה. לסיכום: כדאי מאוד להיות על הרחבה בחתונתכם !
מה עוד יכול לפגוע בזרימת האירוע ובשמחה?
בחלק מאולמות האירועים, יש נטייה להוציא את הקינוחים מהר מדי. הבעיה היא שזה עלול "לפרק" לכם את רחבת הריקודים בטרם עת. כמעט אף אחד לא מצליח לעמוד בפיתוי של הריח או המראה של הקינוחים שבחרתם, ולכן מומלץ לתאם עם הקייטרינג מראש שעה סבירה להוצאת הקינוחים. למשל, בחתונה שמתחילה בערב, כמעט אף אחד לא עוזב לפני 23:00 בלילה (אפילו לא הדודה שושנה). המועד להוצאת הקינוחים צריך להיות סמוך לשעה זאת, כך שהאוכלוסיה המבוגרת יותר תמצה את הריקודים לפני כן, תיגש לקינוחים ואז תפרוש הביתה, בעוד שהצעירים שהלכו לרגע יחזרו לרחבה. הצלחת האירוע תלויה במידה משמעותית בתיאום בין הגורמים השונים, ולכם יש את הכוח והסמכות להשפיע על כך.
מה לגבי אלכוהול? לצערי, יצא לי לראות לא פעם שחתן או כלה (בדרך כלל חתן) לא מצליחים להגיע לסיום האירוע בגלל שתיה מופרזת או לא נכונה של אלכוהול. פעם אפילו קרה לי שחתן התקשר אלי שלושה ימים אחרי האירוע שלו, ואמר לי שהוא שמע שהיה גדול. בחתונה אחרת שעשיתי, נשקף לעיני מראה הזוי של רחבת ריקודים מלאה ושמחה, כאשר ברקע שלה החתן "מרוח" על השולחן במשך מחצית מהאירוע. כך ש... אם אתם כבר שותים, מומלץ שלא להפריז, ובטח שלא על בטן ריקה.
ומה לגבי התאורה בארוע, האם גם על זה אתם צריכים לתת את הדעת?
ברוב גני הארועים והאולמות יש מערכות תאורה מתקדמות, מה שאומר שהתאורה עצמה ממוחשבת ונשלטת ע"י פיקוד. לתאורן עם השקעה לא גדולה מצידו יש אפשרות ליצור עבורכם אוירה מחשמלת אשר תוסיף מימד מדליק לארוע. אך הנה מגיע ה-"אבל". נדיר למצוא היום תאורן שישב כול הארוע על בקרת התאורה ויעשה את מה שהוא אמור לעשות: להתאים את התאורה למוסיקה. מה שבד"כ הם עושים, זה משנים פעם בכמה זמן את תוכנית התאורה ששמורה בזכרון. בינתיים הם הולכים מעמדת התאורה ואלוהים יודע איפה הם. הקהל לא ממש מרגיש בזה מאחר ובכול זאת התאורה עובדת (אבל לא ממש קשורה למתרחש). כך שלא משנה כמה כסף המקום השקיע בפנסים החכמים שלו, בשורה התחתונה האוירה מהתאורה היא בינונית ולא כמו שיכולה להיות. כך שגם עם נציגי המכירות מהמקום ערכו לכם סיור מודרך טרם הארוע ברחבת הריקודים כדי להראות לכם שלא חסר כלום בשביל ליצור את האוירה המושלמת, ברגע האמת זה לא ממש כך. מה שחסר כאמור זה נכונות והשקעה. הדרך שלכם לטפל במצב זה, היא פשוט לומר לאיש הקשר שלכם במקום שנושא התאורה חשוב לכם מאוד ושידאג לעדכן את התאורן שאתם מאלה ששמים לב ושאכפת להם מהתאורה. כך הסיכוי שתקבלו אוירה מעולה יגדל וכמו כן, תמורה הולמת לכסף שלכם.
לסיכום: עד האירוע, היתם עסוקים מאוד בהכנות לרגע הגדול. הפכתם למעין מפיקים, התרוצצתם בין 17 מקומות, נפגשתם עם די ג'יים, צלמים, הלכתם לטעימות, ועוד ועוד. ועכשיו האירוע מתחיל... אז זה הזמן לזכור לעזוב את תפקיד המפיקים, ולהיות מה שאתם, החתן והכלה. וכפי ששמתם לב, זה אכן תפקיד. התפקיד הזה אומר שזה הרגע שלכם להנות, לשמוח ולנצור את הרגע ולא לתת חס וחלילה לשום דבר להוריד אתכם. אתם מבסוטים - משמע, נותני השירותים שבחרתם מרגישים בנוח ומצליחים להוציא מעצמם ומהאירוע את המיטב.
שלכם,
די ג"יי תומר ורד
Freemusic
ההמלצות הן כמובן בגדר המלצות, לא חובה.
האם כדאי להיות בקבלת הפנים? זה לא "must", אבל כדאי להיות בקבלת הפנים משלוש סיבות:
(א) האירוע קצר מאוד, כך שאם פספסתם את קבלת הפנים, פספסתם רבע מהאירוע.
(ב) מטבע הדברים, חתונה היא מרגשת, שלא לומר נוטה להיות מלחיצה לזוג עצמו שמתחתן. השהות בקבלת הפנים עוזרת מאוד להפיג את המתח, משום שמתאפשר לכם להיכנס לתקשורת (מינגלינג) עם המוזמנים שלכם, במקום להריץ סרטים על האירוע שלכם כשאתם "כלואים" בחדר סגור שהמקום הקצה לכם.
(ג) הסיבה השלישית והאחרונה היא שבמקום להיות עסוקים בלהצטלם עם כל מיני דודים ליד השולחנות בחלק הארי של האירוע ולפספס חלק מהמסיבה, אתם יכולים למנוע או לצמצם את הצורך להתרוצץ בהמשך, משום שהצלם יצלם אתכם עם האורחים כבר בקבלת הפנים. בכל אופן, אם אינכם רוצים להיראות לפני החופה כדי לשמור על אלמנט ההפתעה עד הטקס עצמו, הרגישו חופשיים לדלג על הטיפ הזה.
ההשפעה שלכם על רמת השמחה באירוע:
אם ריקודים ו"שמח" זה משהו שחשוב לכם שיהיה באירוע, תדאגו לא לרדת יותר מדי מרחבת הריקודים. אתם מרכז האירוע, וכשאתם לא על הרחבה, היא מתרוקנת או לא ממריאה. הפוטנצאיל המלא של האירוע מתפספס, ולא משנה מי ה-DJ. מצד שני, כשאתם על הרחבה, האורחים שלכם מגיעים לשמוח בשמחתכם ומרגע זה והלאה הם כבר בידיו המיומנות של ה-DJ, שידאג להשאיר אותם שם עם מוסיקה טובה. לסיכום: כדאי מאוד להיות על הרחבה בחתונתכם !
מה עוד יכול לפגוע בזרימת האירוע ובשמחה?
בחלק מאולמות האירועים, יש נטייה להוציא את הקינוחים מהר מדי. הבעיה היא שזה עלול "לפרק" לכם את רחבת הריקודים בטרם עת. כמעט אף אחד לא מצליח לעמוד בפיתוי של הריח או המראה של הקינוחים שבחרתם, ולכן מומלץ לתאם עם הקייטרינג מראש שעה סבירה להוצאת הקינוחים. למשל, בחתונה שמתחילה בערב, כמעט אף אחד לא עוזב לפני 23:00 בלילה (אפילו לא הדודה שושנה). המועד להוצאת הקינוחים צריך להיות סמוך לשעה זאת, כך שהאוכלוסיה המבוגרת יותר תמצה את הריקודים לפני כן, תיגש לקינוחים ואז תפרוש הביתה, בעוד שהצעירים שהלכו לרגע יחזרו לרחבה. הצלחת האירוע תלויה במידה משמעותית בתיאום בין הגורמים השונים, ולכם יש את הכוח והסמכות להשפיע על כך.
מה לגבי אלכוהול? לצערי, יצא לי לראות לא פעם שחתן או כלה (בדרך כלל חתן) לא מצליחים להגיע לסיום האירוע בגלל שתיה מופרזת או לא נכונה של אלכוהול. פעם אפילו קרה לי שחתן התקשר אלי שלושה ימים אחרי האירוע שלו, ואמר לי שהוא שמע שהיה גדול. בחתונה אחרת שעשיתי, נשקף לעיני מראה הזוי של רחבת ריקודים מלאה ושמחה, כאשר ברקע שלה החתן "מרוח" על השולחן במשך מחצית מהאירוע. כך ש... אם אתם כבר שותים, מומלץ שלא להפריז, ובטח שלא על בטן ריקה.
ומה לגבי התאורה בארוע, האם גם על זה אתם צריכים לתת את הדעת?
ברוב גני הארועים והאולמות יש מערכות תאורה מתקדמות, מה שאומר שהתאורה עצמה ממוחשבת ונשלטת ע"י פיקוד. לתאורן עם השקעה לא גדולה מצידו יש אפשרות ליצור עבורכם אוירה מחשמלת אשר תוסיף מימד מדליק לארוע. אך הנה מגיע ה-"אבל". נדיר למצוא היום תאורן שישב כול הארוע על בקרת התאורה ויעשה את מה שהוא אמור לעשות: להתאים את התאורה למוסיקה. מה שבד"כ הם עושים, זה משנים פעם בכמה זמן את תוכנית התאורה ששמורה בזכרון. בינתיים הם הולכים מעמדת התאורה ואלוהים יודע איפה הם. הקהל לא ממש מרגיש בזה מאחר ובכול זאת התאורה עובדת (אבל לא ממש קשורה למתרחש). כך שלא משנה כמה כסף המקום השקיע בפנסים החכמים שלו, בשורה התחתונה האוירה מהתאורה היא בינונית ולא כמו שיכולה להיות. כך שגם עם נציגי המכירות מהמקום ערכו לכם סיור מודרך טרם הארוע ברחבת הריקודים כדי להראות לכם שלא חסר כלום בשביל ליצור את האוירה המושלמת, ברגע האמת זה לא ממש כך. מה שחסר כאמור זה נכונות והשקעה. הדרך שלכם לטפל במצב זה, היא פשוט לומר לאיש הקשר שלכם במקום שנושא התאורה חשוב לכם מאוד ושידאג לעדכן את התאורן שאתם מאלה ששמים לב ושאכפת להם מהתאורה. כך הסיכוי שתקבלו אוירה מעולה יגדל וכמו כן, תמורה הולמת לכסף שלכם.
לסיכום: עד האירוע, היתם עסוקים מאוד בהכנות לרגע הגדול. הפכתם למעין מפיקים, התרוצצתם בין 17 מקומות, נפגשתם עם די ג'יים, צלמים, הלכתם לטעימות, ועוד ועוד. ועכשיו האירוע מתחיל... אז זה הזמן לזכור לעזוב את תפקיד המפיקים, ולהיות מה שאתם, החתן והכלה. וכפי ששמתם לב, זה אכן תפקיד. התפקיד הזה אומר שזה הרגע שלכם להנות, לשמוח ולנצור את הרגע ולא לתת חס וחלילה לשום דבר להוריד אתכם. אתם מבסוטים - משמע, נותני השירותים שבחרתם מרגישים בנוח ומצליחים להוציא מעצמם ומהאירוע את המיטב.
שלכם,
די ג"יי תומר ורד
Freemusic
הכותב הינו די ג'יי תומר ורד זוכה תחרות התקליטנים הישראלית ונציג המדינה באליפות העולם, אנגליה - לונדון.
תומר הפיק את האלבום הראשון של פישי הגדול. ניגן באלבומיהם של אסף אמדורסקי, מקס גת מור. הופיע לצידם של שבק ס', סאבלימינאל והאומן הבין לאומי פלייבר פלייב.
תומר מתקלט מגיל מאוד צעיר ועד היום היה שותף להצלחת אלפי ארועים.
תומר הפיק את האלבום הראשון של פישי הגדול. ניגן באלבומיהם של אסף אמדורסקי, מקס גת מור. הופיע לצידם של שבק ס', סאבלימינאל והאומן הבין לאומי פלייבר פלייב.
תומר מתקלט מגיל מאוד צעיר ועד היום היה שותף להצלחת אלפי ארועים.