דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך לרכישת אופנועים קטנועים וטרקטורונים חדשים suzuki ktm yamaha kawasaki honda ducati 

מאת    [ 06/04/2006 ]

מילים במאמר: 3110   [ נצפה 21363 פעמים ]

רכישת אופנוע או קטנוע חדש, כזה שהנך עשוי כל-כך ליהנות מהסרת הניילון ו/או מדבקות ההגנה אתם הוא נשלח ארצה, עשויה להיות אחת מהחוויות המרגשות והמהנות עבור כל רוכב דו"ג. עדיין, עליך לקחת בשיקוליך כי אם לא תדע ו/או תקפיד על כמה כללים חשובים, תיווכח בדיעבד כי העסקה עלולה להתגלות כטעות חייך, והיא תגרור אחריה לא מעט אי נעימויות. נתחיל בעובדה שמדובר באחת מהעסקאות הכלכליות שמחייבת אותך להשקיע את ההוצאה הכספית הגבוהה ביותר. אוקי, פרט למשכנתה כמובן...

רגע אחד בבקשה... הרשה לי להציע לך קורס וידאו מקצועי וייחודי במתנה! הקורס חדש לגמרי, הוא הופק במהלך חודש אפריל 2014, והוא כולל 3 סרטוני HD באורך של שעה! בקר לרגע באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. שווה ביותר... ;-) 

ועכשיו, הנה נמשיך במאמר...

חשוב לדעת כי מעצם היקף המכירות הקטן יחסית המאפיין את ענף הרכב הדו-גלגלי במדינתנו ומאחר שמדובר בכלי הרכב הקל והספורטיבי בהשוואה לכל רכב אחר (על כל המשתמע מכך), אין לך ברירה אלא להתייחס לכמה נתונים מהותיים ביותר. נתונים אלו קריטיים ביותר, והם ישפיעו על בטיחותך כמו גם על כמות המרשרשים שתישאר בכיסך. אם בכלל...

ההיבטים שיוצגו מיד חייבים להשפיע אפוא על החלטתך כבר במהלך המחשבה על רכישת אופנוע חדש, אחרת ייתכן שתמצא עצמך תוהה ושואל "מדוע זה מגיע לי"? או "למה זה קורה לי"? תחילה הרשה לי להזכירך כי שנינו חיים באותה מדינה, ולכן - יש סיכוי גבוה שאם לא תתייחס להבהרות הבאות, תגלה כי בהמשך יהיה מאוחר מדי. מסיבה זו החלטתי להסב את תשומת לבך לכמה מההיבטים החשובים ביותר, ולנסות להעניק לך כמה טיפים שיפקחו את עינייך ויסייעו לך בדרכך החדשה והמבורכת. בהצלחה!

הגדרות:
1. כדאי מאוד שתגדיר מראש מהם הצרכים, המטרות והשימושים המהותיים שתעשה באופנוע החדיש שלך, והשתדל מאוד לא לרכוש אופנוע שלא מתאים לך מבחינת מימדי גופך ו/או ניסיון הרכיבה שלך.

2. ספק אם תמצא את כל התכונות המועדפות או מתבקשות על ידיך באופנוע אחד, מעצם כך שאנו חיים בעולם של פשרות.

3. סחירות ושמירת ערך - השוואת עלות האופנוע החדש לזהה לו, משנת הייצור הקודמת, כמו גם בדיקת ירידת ערכו לאורך החודשים ו/או השנים האחרונים על-פי המחירונים, תבהיר לך מהי המגמה לגבי ירידת הערך של הדגמים שמעניינים אותך.

4. אמינות, זמינות חלקי חילוף ו"שאר ירקות" חייבים להילקח בשיקוליך בעת ההחלטה והמעניין הוא שדווקא הם עלולים להתגלות כגורמים המהותיים ביותר! נכון להיום, נראה שמעטים מהרוכבים חושבים עליהם מבעוד מועד, ומגלים בדיעבד שהם עשו טעות, לעיתים כזו שעלתה להם בהמון כ-ס-ף, יזע ודמעות. בלשון המעטה!

5. אם ברצונך ללמוד אודות הנוחות המאפיינת את המכונה שבאופנוע, על התנהגותה הדינאמית, ביצועיה והאבזור שהיא מציעה, תוכל לעשות זאת באמצעות קריאת מבחני דרך שנכתבים ע"י מגזינים מודפסים או אלו ברשת המקוונת.

עלויות והוצאות:
הגדר לעצמך את התקציב המתאים לאופנוע ו/או לקטנוע וזכור כי עלות ה"עסקה" אינה מסתכמת אך ורק בתשלום עבור המכונה עצמה, כפי שיש לא פעם נטייה לחשוב (במיוחד במקרה של רוכבים חדשים).

מומלץ לכלול בשיקוליך עלויות נוספות כגון:
1. ציוד מיגון עבורך, הרוכב ולמכונה, כמובן.
2. ביטוח חובה, ג' ומקיף - בעת רכישת מכונה חדשה יש העדפה בקרב הרוכבים לבטח את המכונה בכל הביטוחים האפשריים וחשוב לזכור שעלות ביטוח מקיף, נקבעת עפ"י ערך המכונה ונעה בין 6% ל- 12.5% מערך המכונה.
3. עלות המכונה הדו-גלגלית נקבעת על ידי יבואני הרכב הדו"ג ואמורה להיות זהה לעלות שמפרסמים שני המחירונים לרכבי דו"ג במדינתנו: לוי יצחק ומוטו מדריך. עליך לשים לב שלרוב מתייחסים המחירים לרכישה במזומן, ואינם כוללים את הוצאות הרישוי שמשתנות בהתאם לעלות וסוג הדו"ג.
4. רכב בכלל ואופנוע או קטנוע בפרט הנם מוצרים מתבלים, ועל כן חשוב שתדע ותפנים שמעטים הם המקרים, אם בכלל, בהם תוכל להחזיר את האופנוע שרכשת לבית היבואן ולקבל בחזרה את כספך לאחר שנעשה בו שימוש. על כן, אם חלילה תגלה תקלה מכאנית או אלקטרונית ביקיר לבך החדש, אל תצפה שיבטלו לך את העסקה. לא ביום למחרת, וודאי שלא לאחר חודשיים או יותר. כלי הרכב שאספת מבית היבואן - שלך!
5. עליך לקחת בשיקוליך גם את הוצאות הדלק, הצמיגים, טיפולי התחזוקה המונעת והבלאי, ואלו מסתכמים בכמה אלפי שקלים לשנה! תוצאות הסקרים שערכנו בעבר ואלו המפורסמות באתר הבית שלנו, מדברות בעד עצמן. אתה בהחלט מוזמן לבקר באתר הבית שלנו ולבחון את התוצאות בעצמך, בכדי שלא יספרו לך סיפורי מעשיות...

ראשי, פרטי ונסיעת מבחן:
אחת מההתלבטויות המהותיות שעומדות בפני הרוכבים היא "האם לרכוש את האופנוע או הקטנוע באולם התצוגה של היבואן או שמא באחת מהסוכנויות הפרטיות שמייצגות אותו? ובכן, תחילה כדאי להבהיר כי בשני המקרים האופנועים מגיעים מאותו המקור - מבית היבואן, כך שהעלות שתידרש לשלם על אותו האופנוע אמורה להיות זהה! באולם התצוגה הראשי תוכל ליהנות, במרביתם המכריע של המקרים, מהיצע פיזי רחב יותר של אופנועים שונים, מה שמשליך מבחינתך על הנוחות בהקשר של רכיבת המבחן; יש סיכוי גבוה שבבית היבואן תינתן לך האפשרות לקחת לסיבוב היכרות את אופנוע המבחן שהנך חושק בו.

המלצתי האישית היא לא להעז לוותר על נסיעת המבחן, היות וזו תאפשר לך לבחון את האופנוע או הקטנוע הבא שלך מקרוב ובאופן האישי ביותר. זו ההזדמנות שלך להיווכח אם הוא הולם את מידות גופך, והאם אתה חש נוח על גביו, האם הוא עונה על דרישות הביצועים שאתה מצפה ממנו, האם הפלסטיקה ו/או המנוע מקרקשים ומרעישים בהתאמה וכדומה.

חשוב מאוד לדעת!
ייתכן, אם כי לא מחייב, שדווקא בסוכנויות המשנה של היבואנים, תזכה ליחס חם ואישי יותר, ולרוב תמצא באותו המתחם גם מוסך המורשה ע"י היבואן לטפל באופנוע. למעשה, כיום אין חוק שיכול לחייב אותך לבצע את טיפולי התחזוקה המונעת במוסך מורשה כפי שהיה נהוג בעבר על מנת לזכות באחריות היבואן, כך שכדאי לזכור ולהטמיע זאת מהסיבה שיש מי שיציג בפניך את פני הדברים בדרך שונה - בעלי אינטרסים כמובן. השירות האדיב ו/או האישי יותר שעשוי לאפיין מוסך קטן אכן עשוי לקרוץ ואף לפתות אותך להחליט על מוסך זה או אחר (ובצדק, אם יורשה לי), אלא שיש דבר מה נוסף.

כדאי להבין כי מערכות השליטה על ההצתה, הזנת הדלק ופליטת המזהמים המותקנות באופנועי הדור האחרון (והקטנועים בעקבותיהם) עוברות שינוי כמעט גורף למערכות ממוחשבות המחייבות שימוש בכלי עבודה ייעודיים, כדוגמת סקאנרים המאפשרים איתור תקלות או איפוסן. הבעיה היא שספק אם בעלי הסוכנויות הפרטיות מחזיקים בציוד הנ"ל! אם הנך מתגורר במרכז הארץ ייתכן שלא תהיה בכך בעיה אמתית, אך מה קורה אם אתה מתגורר בדרום או בצפון המדינה, ולפתע נדלקת אחת מהנוריות בלוח השעונים של המכונה החדישה שרכשת???

במקרה שכזה, לא תהיה לך ברירה אלא לרכוב או להוביל את האופנוע עם רכב חילוץ למוסך הראשי של היבואן. סיטואציות לא נעימות שכאלו עשויות להשבית את המכונה שבאופנוע ליום, יומיים או יותר, וחבל שתיווכח בהן כאשר כבר מאוחר מדי. עדיין אין להסיק מדבריי כי במוסך המרכזי של היבואן ישכילו לפתור את התקלה במהירות ובמקצועיות. בכל ההיבטים הטכניים אתמקד בהמשך המאמר, ברשותך כמובן.

ביקור באולמות התצוגה:
ההחלטה לבקר באולם התצוגה היא השלב הקריטי הבא מבחינתך מכיוון שזו העת לדלות את כל מה שחשוב לך לדעת כלקוח עכשווי, אך אסור לך לשכוח ולו לרגע קט שגם בעתיד תזדקק לשירותי היבואן ונותני השירותים שלו. השרות המקצועי במוסך! הרכישה היא עסקת חבילה, וכדאי שתבין כי לאחר הרכישה הרומן רק מתחיל, היות ובעתיד תזדקק לשירותיהם הטכניים והמקצועיים של מוסכי היבואן, ולהכרה באחריות היבואן במקרים כאלו או אחרים. זו הסיבה שעליך להתייחס לביקור באולם התצוגה (הראשי או בסוכנות המשנה) באופן הרציני ביותר.

תחילה אציין שאסור לעולם לבצע את הבירורים סביב רכישת מכונת החלומות שלך כאשר אין לך את מלוא הזמן להקדיש לביקור באולם התצוגה, וודאי שאסור להחליט על רכישת אופנוע מבלי שהנך סבור ובטוח היכן תעניק לו שרות מקצועי מסור. מומלץ מאוד לקחת יום חופש (או שלושה...) בכדי לבקר באותו היום בכמה סוכנויות, מה שיאפשר לך להתרשם מהאופנועים השונים בטווח זמן קצר יחסית. אל תהסס לשאול את אנשי המכירות כל שעולה על דעתך, ודרוש לקבל הצעת מחיר כתובה ומפורטת ככל האפשר, מה שיאפשר לך לערוך השוואה מדויקת בין סל המוצרים והשירותים שהציעו לך המתחרים.

למעשה, כעת עשויים חייך, הן כאופנוען והן כמכונאי אופנועים, להיות הרבה יותר פשוטים, קלים, בטוחים וזולים בזכות הספר המקצועי ובית הספר לטכנאים 'המכונה שבאופנוע'. בכוחם של אלו האחרונים להעניק לך את היכולת לבצע את כל פעולות התחזוקה בכוחות עצמך או ללמוד מקצוע מרתק במיוחד ולהשתלב בענף כאיש מקצוע מוערך. פרטים נוספים באתר הבית שלנו. הקישור בתחתית המאמר. :-)

הטבות ומבצעים, כי ישראלים מכורים לזה:
יבואני הרכב הדו"ג מציעים לחבריך ולך הטבות שונות בכדי לתמרץ אתכם להיכנס אל אולמות התצוגה שלהם ולרכוש אופנוע חדש. אין ספק שהתחרותיות הזו מבורכת עד מאוד עבורך וכדאי לנצלה, אבל אנא ממך - אל תנהג כפי שנוהג הצרכן הישראלי הטיפוסי ששומע מילים כדוגמת... "חינם" או "מתנה", ויוצא מכליו. כדאי מ-א-ו-ד לא להתפתות כ"כ מהר לקסדה ו/או כפפות ו/או ארגז, היות ו-ל-א הם יהפכו אותך ללקוח מאושר גם בעתיד.

שרות מקצועי ואדיב במוסך הוא שיעשה אותך מאושר בהמשך הדרך, וכדאי שתתחיל להטמיע זאת. לעומת זאת, רכישה באמצעות אשראי בריביות מועדפות או עסקאות מימון וטרייד-אין הן בהחלט הטבות מבורכות, שכן כדאי לבדוק אותן ברצינות יתרה ולא לפסול אותן על הסף.

טרייד אין:
נראה שעסקאות טרייד-אין שבמהלכן רוכש היבואן את האופנוע שלך ומזכה אותך בסכום מסוים מערכו, עדיין לא כ"כ פופולריות במדינתנו בהשוואה למדינות ארה"ב, קנדה ואירופה. זאת אף על פי ששירותי הטרייד-אין מציעים לא מעט יתרונות ונוחיות עבורך. מדוע, אתה שואל? ובכן, השרות הנ"ל אינו ניתן במתנה או במילים אחרות - הוא עולה כסף, ונראה שעדיין חלק לא קטן מהצרכנים הישראלים לא מוכנים לשלם על שירות! אבל יודעים לדרוש אותו.

לדעתי כדאי לשמוע ואף להקשיב (יש הבדל בין השניים...) למה שיש לסוכן המכירות להציע לך, היות שייתכן כי דווקא במקרה הספציפי שלך, תיווכח שמוצעת לך עסקה די משתלמת בדרך אל החלום הבא. עדיין, אל תתפתה. א-ס-ו-ר לך להתפתות, וכדאי מאוד שתמשיך לקרוא אודות שני הדגשים החשובים ביותר שעליהם עליך לתת את דעתך.

ההיבט הראשון - אחריות
הנושא הראשון מבין השניים שעליך לתת עליו את מירב דעתך ובהקפדה יתרה היא האחריות שניתנת למכונה שבאופנוע על ידי היבואן, היות וזו מהווה את אחד מבין שני הגורמים המשמעותיים ביותר מבחינתך. האחריות עשויה להיות "אחריות יצרן" או "אחריות יבואן", אם כי ספק אם יש לכך השפעה ישירה עליך, הלקוח. ההחלטה של היבואן אם לבחור באחריות יצרן או להעניק ללקוח אחריות שלו, דהיינו 'אחריות יבואן' נעשית בהתאם לשיקולים כלכליים גרידא ומותנית בשלושה גורמים עיקריים:

א. מס' הכלים שמיובאים מאותו הדגם הספציפי.

ב. המחיר שגובה היצרן מהיבואן בכדי להעניק לו אחריות בעבור אופנוע בודד.

ג. בהתאם לרמת הקיצוניות שמאפיינת את מכלולי ומערכות המכונה שבאופנוע. אלו משליכים במישרין על רמת הידע והמקצועיות של הנפשות שמתחזקות את המכונה כמו גם על התדירות שיש לבצע את הטיפולים המונעים, כדי להמשיך ולתחזק אותה כהלכה. הבעיה היא שרמת התחזוקה של המכונה שבאופנוע משליכה גם על התקלות הלא צפויות ו/או על הכשלים שעלולים להיווצר בקרבה, ובהתאם לכך על כיסך ועל הבטיחות שלך! ההשלכות הטכניות, הכלכליות והבטיחותיות של האחריות טווחי משך האחריות שניתנים לרכבי דו"ג במדינתנו נעים בין 3 חודשים/לא מוגבל ק"מ ועד לתקופות זמן של 24 חודשים/ לא מוגבל ק"מ.

תקופת הזמן הקצרה ביותר ניתנת לאופנועי מוטוקרוס/אינדורו, שהמכונה שבהם מתאפיינת ביומרות מסלול גרידא, הואיל והיא מתוכננת לטיונינג ולהתעללויות פיזיות הכי קיצוניים. מנועי Single בעלי יחס קוטר למהלך כה קיצוני אומנם מצליחים להסתובב בעידננו ב- 12,000 סל"ד ויותר, אך יש לכך מחיר וזה מתבטא באורך חייהם ה-ק-צ-ר-צ-ר! ההסברים ההנדסיים לכך הם ארוכים ומרתקים והם מוסברים ביתר הרחבה בספר המכונה שבאופנוע כמו גם בקורסי טכנאי אופנועים שבית הספר 'המכונה שבאופנוע' מציע לכל אדם.

בכל זאת, חשוב להבין כי המנועים הללו מחייבים טיפולי תחזוקה בטווחי זמן תכופים ביותר (כל 1000 ק"מ), ואם לאו - מתחילים להתגלות כל מיני "תופעות מוזרות"... למעשה, אופי השימוש במכונות הללו לא מסתכם רק במאמץ ניכר של המנועים, אלא עבור השלדה ושאר המכלולים הנושאים בעומסים הדינאמיים שלה בעת הרכיבה עליה; מכלולים כדוגמת בולמי הזעזועים, משולשי ההיגוי, הזרוע האחורית והמסבים המאפשרים את תנועתם. בהתאם לאופי השימוש במכונות הללו גדל מהותית גם הבלאי והסיכוי להיווצרות כשלים "אחרים". במקרה של מכונות המיועדת לכביש ומונעות ע"י מנועים בעלי זוג או ארבעה צילינדרים, קטן הצורך בביצוע פעולות תחזוקה באופן כה תכוף, ועל כן מעניקים להן אחריות לתקופות זמן ארוכות יותר בנות 12 ועד 24 חודשים ללא הגבלת ק"מ.

אמנם הסיכויים להיווצרות כשלים במנועים הללו קטנים יותר בהשוואה למנועי ה- Single, אך... אין הדבר תקף תמיד במקרה של השלדות ושאר המכלולים שנושאים את עומסי המכונה. דווקא כאן יש לא מעט מן הנסתר... על כן, כדאי מאוד לקרוא, מבעוד מועד, ובקפידה יתרה את טפסי האחריות שמוענקת לאופנוע או הקטנוע הבא שלך. למעשה, אין די בכך. מומלץ לבקש עותק של טופס האחריות בכדי שתוכל לעיין בו בניחותא בביתך ולעבור על כל אחד מהסעיפים! אם לא תעשה כן, ייתכן שתיווכח שטעית בגדול.

ההיבט השני, והחשוב מכול - עקב אכילס של הענף הדו גלגלי המקומי
השאלה הבאה שחייבת להילקח בשיקוליך באופן המהותי ביותר היא "היכן עליך לטפל במכונה מבחינה טכנית מקצועית גרידא"? ובכן, תחילה הרשה לי לציין ולהדגיש כי לדעתי המקצועית - פה קבור הכלב של הענף הדו גלגלי המקומי, אבל נראה שמעטים עושים משהו בנידון, וגרוע מכך - ייתכן שאינך מודע לכך או שתתקשה להאמין לאמור בהמשך. על כן, הרי ההסבר לדבריי: זכור כי סוכן המכירות ינסה לפתות אותך לרכוש את האופנוע או הקטנוע החדש על ידי מתנות כדוגמת כפפות, קסדה והנחות מיוחדות. יש סיכוי שבשלב הבא הוא ימהר להציע למכונה שבאופנוע או למכונה שבקטנוע טיפול ראשון חינם - בכדי שתרכוש את פסגת הטכנולוגיה הדו גלגלית שהוא מציע לך!

הבעיה היא שביום שתבקש שירותי מוסך מקצועיים הולמים לאותה מכונה הכוללת בחובה את פסגת הטכנולוגיה, יש סיכוי יותר מסביר שתיווכח בדברים הפחות נעימים הבאים:
1. המכונאי שמבצע את פעולות התחזוקה של המכונה שבאופנוע או הקטנוע שרכשת לא למד מעולם מהי המכונה שבאופנוע, או כיצד לאתר תקלות מכניות או אלקטרוניות במערכותיה השונות. מדוע, אתה תוהה? ובכן, הסיבה לכך נובעת מעובדה אחת - עד פרסום הספר ופתיחת בית הספר לטכנאים 'המכונה שבאופנוע' מעולם לא היו הכלים ללמוד את המקצוע בארץ. על כן, המציאות הכל-כך שרלטנית של משדרי הממשלה הרלוונטיים חייבה את אותם בני אדם שרצו ללמוד מכונאות אופנועים ולהתפרנס מהמקצוע, "ללמוד" תוך כדי עבודה - ללא רקע תיאורטי ו/או הכשרה מעשית הולמים. ככה לא בונים חומה, קורא יקר. זהו ביזיון לשמו, ואתה הוא הקורבן. הענף הזה כה פרוץ מבחינה מקצועית, ולכן אתה הוא הסובל היחידי, הן בהיבט הכלכלי ובמיוחד בהיבט הכלכלי.

2. במקרים מעטים, אם בכלל, יעשה מכונאי האופנועים שיטפל במכונה שרכשת בספרות היצרן שנועדה מלכתחילה ללוותו בעת ביצוע של כל אחת מפעולות התחזוקה ובמיוחד בעת אבחון תקלות. בעיה זו דומיננטיות יותר מזו שהוסברה בסעיף הקודם, אלא שמנסיוני אני חייב לציין ולהדגיש כי ספק רב אם מישהו מאנשי המקצוע יכול לעבוד על המכונה שבאופנוע ללא ספר יצרן צמוד למכונה המטופלת. אבל, חלק ניכר מהמכונאים בכלל ענפי הרכב כמו גם ממכונאי האופנועים אינם יודעים לקרוא ולהבין אנגלית טכנית. האחרים חיים עם גישה של "אני כבר יודע הכול ובטח שלא זקוק לספר שכתבו צוות הנדסת הייצור של המכונה, הרי למדתי הנדסת רכב בעצמי ואני יודע יותר טוב מהמהנדס שתכנן את האופנוע". זוהי גישה אופיינית עד מאוד בענף המוסכים המקומי, והיא שמשליכה במישרין על רמת תחזוקת הכלים המחפירה!!! אמנם גישה זו א-י-נ-ה מאפיינת את כל מוסכי האופנועים במדינתנו, אבל היא בהחלט מאפיינת את רובם המכריע. בעיה של ממש, אם אתה שואל אותי.

3. סביבת העבודה הסמוכה למכונה שלך ולמכונאי שמטפל בה תיראה, כמעט תמיד, כסדום ועמורה. עובדה זו חייבת לעורר מיד את תשומת לבך, ולא לאפשר לאותו בעל מקצוע לעבוד על הכלי הפרטי שלך.

4. מרבית הברגים והאומים במכונה יהודקו באמצעות פטיש אוויר ו/או ביד, מה שלבטח יגרום, במוקדם או במאוחר, לדליפות נוזלים בין אטמים, לעיוותי ראשי מנוע ומכסים, להריסת תבריגים ולקריעת ברגים ולעוד שלל תופעות שתגרומנה לפגיעה ישירה ודרסטית בתקינות, באמינות ובעיקר - בבטיחות של המכונה. ושלך כמובן. אם הנך מייחל לשרות מקצועני של ממש ומקווה למצוא מכונאי המהדק את בורגי האופנוע או הקטנוע באמצעות ידית מומנט, הכלי שיועד למקצוענים בלבד, אין לי ברירה אלא לאכזב אותך.

מהיכרותי עם הענף, נראה לי שיהיה לך מאוד קשה, עד כדי בלתי אפשרי, למצוא מכונאים ו/או בעלי מוסכים המהדקים כל בורג באופנוע על ידי ידית מומנט. הסיבה לכך היא אחת - זה פשוט לא כלכלי. א-ב-ל, גם ממש ממש ל-א מקצועי! הכי חשוב שהמכונה שבאופנוע שלך מאיצה למהירות של 300 קמ"ש ב- 10 שניות, מאפשרת לך להשכיבה עד האוזניים, ולבלום אותה עד כדי עצירה ב- 7 שניות... כאשר מטפלים בה באופן הולם כמובן.

5. בנוסף לסעיף 4, איני יכול להתעלם מהעובדה הכי "כואבת" בהיבט של אופן הידוק הברגים והאומים כפי שהם מתבצעים במדינתנו. ובכן, חשוב לציין ולהדגיש כי האום הכי חשובה בכל קטנוע או אופנוע, הרי היא אום ההידוק של מסבי ההיגוי, מהודקת כמעט תמיד באמצעות פ-ט-י-ש ו-ד-ו-ר-ן ו/או על ידי ג'בקה. קורא יקר, זוהי סכנה ברורה ומיידית, ולצערי, אתה הוא זה שנדרש לרכוב על האופנוע או הקטנוע הזה לאחר מכן... לא אף אחד אחר - אתה!!!

6. יש סיכוי טוב עד טוב מאוד ששניים עד חמישה מהברגים ו/או האומים שפורקו מהמכונה שרכשת במיטב כספך, לא יחזרו למקומם בתום הטיפול אלא יסיימו את חייהם בקופסת פח במוסך. אלו הם אותם ברגים ו/או אומים שלא הוחזרו למקומם במהלך ההרכבה כי לא הבינו מהיכן הם הוסרו, ולכן הם הוסתרו מעיניך. לעיתים הם מוצאים את מקומם בכיסו של המכונאי, וכדאי שתדע כי, במוקדם או במאוחר, תאלץ לגלות כי היו שם ברגים בעבר, וכעת הם אינם. השאלות המתבקשות הן: 1) מתי תיווכח כי הבורג או האום חסרים? 2) איזה בורג או אום שכחו להתקין? 3) את ההברגה של איזה בורג או אום השחיטו כאשר הידקו אותם ללא ידית מומנט, הבורג של המושב, מכסה הצד או חלילה - זה שמאפשר את ריקון שמן המנוע, הממוקם ממש לפני הצמיג האחורי???

7. אם לא תהיה נוכח במוסך במשך הזמן שמטפלים במכונה הפרטית שלך, לא תוכל לדעת אם בתום הטיפול ביצעו "רכיבת מבחן" שמטרתה היחידה לוודא כי היא אכן הורכבה כראוי ומאושרת מבחינה בטיחותית. הסיבות לכך עשויות להיות אחת משתיים: 1. לא לכל המוסכים יש ביטוח סחר המאפשר לבצע רכיבת מבחן. 2. לא תמיד יש למכונאי או לבעל המוסך את החשק ו/או הזמן לבצע את נסיעת המבחן. אתה יקירי, חייב לדרוש זאת מהאדם שטיפל במכונה הפרטית שלך, או מבעל המוסך, ולבטח לא לוותר לו. זוהי אחריותו המקצועית, וכדאי שידע לעמוד בה. ואתה - לדרוש אותה!

8. ייתכן שיום עד שבוע מרגע יציאתך מהמוסך, תיאלץ לחזור ולהתדפק על מפתן דלת המוסך בשנית כמו גם לבקש את שירותיו ה-ח-ו-ז-ר-י-ם בשל העובדה שהתקלה חזרה שוב, או חלילה - גרמה לתקלה אחרת. במקרה שכזה יש סיכוי גבוה שתחוש חוסר אונים מול איש המקצוע המועדף עליך, וכמובן - תפסיד יום עבודה וכסף נוספים.

תודה רבה על הזמן, ועל הקריאה!
שחר לוי ;-)

רק אל תפספס את קורס הוידאו הייחודי שהפקתי עבורך - זו מתנה! וחבל מאוד שתפספס אותה... בקר באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. 

קורס הוידאו הייחודי יאפשר לך:
1. לבדוק באמצעות רב מודד חשמלי את המצבר של האופנוע, הקטנוע או הטרקטורון שלך.
2. להדק ברגים בכל מכונה (אופנוע, קטנוע וטרקטורון) כמו מקצוען אמתי - באמצעות ידית מומנט!   
3. להימנע מהחלפה מיותרת של מחשב ניהול המנוע בעלות של 20,000 ש"ח בשל מתג הצתה (סוויץ') שלא טופל מעולם...

YouTube - הרשם בלחיצת כפתור אחת לערוץ הוידאו החדש ביוטיוב, וקבל כל וידאו חדש שאפיק ישירות למייל הפרטי שלך.
Facebook - חפש שחר לוי 'המכונה שבאופנוע', הצע לי חברות, ועשה לי לייק קטן בדף האוהדים של 'המכונה שבאופנוע'.  

מאות רבות של טיפים מקצועיים, מאמרים וסרטוני וידאו באיכות HD, מצפים לך בשלוש ערוצי התקשורת שלנו! והם יסייעו לך לחסוך אלפי שקלים רבים כל שנה, לרכוב על מכונה מקצועית ואמינה, חלקה ובטיחותית עשרות מונים... מבטיח לך. ;-)

שחר לוי
0508633673
shlevi101@gmail.com

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב