שיווק נכון - שיווק באינטרנט
על פי חלוקה גסה, הגולשים באינטרנט נחלקים לשתי קטגוריות: מיומנים ולא מיומנים.
בכדי להיחשף בפני שתי אוכלוסיות הגולשים הללו, על בעלי העסק שמעוניינים להציג את אמנתם, שירותיהם ומוצריהם לדאוג לקידום אתר משמעותי ומשפיע, כזה שיחשוף את אתרם בפני כלל אוכלוסיית הגולשים.
במאמר הבא תוכלו להכיר את מערכת היחסים בין האתר, הגולש ומנוע החיפוש.
Search Engine Optimization - SEO,
או בשפה קלה יותר: קידום אתרים, הוא אחת הדרכים היעילות והמתקדמות ביותר להצלחה בתחום האינטרנט, וזאת בהסתמך על נתון המבוסס על מחקרים שנעשו בשנים האחרונות, ומצביע על כך
ש-93% מזרימת הגולשים מתחילה בשאילתה במנועי החיפוש השונים.
SEO אינו מקדם מכירות או טריק שיווקי כלשהו - הוא לא מבקש ל"מכור" את אתר האינטרנט או מוצריו, אלא בסך הכל להגדיל את כמות הגולשים אשר מגיעים אל האתר ונחשפים אליו.
כך בעצם נשללת הגישה שטוענת כי קידום אתר, כחלק מתהליך בניית אתר, נחוץ או מתאים רק לאתרים ידועים או כאלה המעניקים שירותי מכירה למיניהם. מטרת קידום האתרים היא לפנות לכל בעל אתר באשר הוא, כל בעל אתר אשר מעוניין בכניסת גולשים נרחבת ובחשיפה ענפה ככל האפשר, כדוגמת בעלי אתרים כגון: עמותות, ארגונים, חברות, עסקים קטנים ואפילו אנשים פרטיים.
בימינו הגישה הרווחת היא זו הגורסת שכדאי ליצור "כניסות איכותיות" לאתר שמעוניינים לקדם, כניסות שלא "ימשכו בכוח" את הגולש.
בהתאם לזאת, ענף קידום אתרים משקיע את מיטב מרצו ומאמציו בפיתוח תובנות שיווקיות שנובעות מניתוח שוק והכרתו, זיהוי הקהלים והגדרת הערך המוסף של אתר האינטרנט והעסק שהוא מייצג.
מצד שני, בדומה לתחומים אחרים, גם קידום אתר מושפע ממערכת היחסים שלו עם גורמים אחרים. חברת גוגל, למשל, מדרגת אתרים מהגבוה לנמוך, מהדף הראשון לדף האחרון, בהתאם לקישורים שכל אתר אינטרנט מכיל, ובהתאם לקישורים שמצביעים עליו מאתרים אחרים.
ניהול מערכת היחסים בין האתר לבין הקישורים אינו פשוט כלל בשל המאמצים של חברת גוגל למגר את הניסיונות להערים על שיטתה ולפצח אותה.
גוגל אמנם מעודדת את קידום האתרים ומספקת מידע למקדמי אתרים, למנהלים ולחברות לבניית אתרים, אך גם מדגישה באופן נחרץ כי קידום אתרים צריך להתבצע בדרך אתית, בהתאם לכללים שנקבעו מראש וללא מהלכים לא מוסריים.
לסיכום: על מקדמי אתרים, בעלי אתרים וחברות לבניית אתרים להשקיע בניהול מערכת יחסים עם אתרים אחרים ברשת, ולהסתייע בתכנים שיווקיים ובכלים נוספים לקידום אתרים, שייצרו אתר שבד בבד יהיה נגיש וברור בעבור הגולש הממוצע ובעבור מנועי החיפוש למיניהם.
על פי חלוקה גסה, הגולשים באינטרנט נחלקים לשתי קטגוריות: מיומנים ולא מיומנים.
בכדי להיחשף בפני שתי אוכלוסיות הגולשים הללו, על בעלי העסק שמעוניינים להציג את אמנתם, שירותיהם ומוצריהם לדאוג לקידום אתר משמעותי ומשפיע, כזה שיחשוף את אתרם בפני כלל אוכלוסיית הגולשים.
במאמר הבא תוכלו להכיר את מערכת היחסים בין האתר, הגולש ומנוע החיפוש.
Search Engine Optimization - SEO,
או בשפה קלה יותר: קידום אתרים, הוא אחת הדרכים היעילות והמתקדמות ביותר להצלחה בתחום האינטרנט, וזאת בהסתמך על נתון המבוסס על מחקרים שנעשו בשנים האחרונות, ומצביע על כך
ש-93% מזרימת הגולשים מתחילה בשאילתה במנועי החיפוש השונים.
SEO אינו מקדם מכירות או טריק שיווקי כלשהו - הוא לא מבקש ל"מכור" את אתר האינטרנט או מוצריו, אלא בסך הכל להגדיל את כמות הגולשים אשר מגיעים אל האתר ונחשפים אליו.
כך בעצם נשללת הגישה שטוענת כי קידום אתר, כחלק מתהליך בניית אתר, נחוץ או מתאים רק לאתרים ידועים או כאלה המעניקים שירותי מכירה למיניהם. מטרת קידום האתרים היא לפנות לכל בעל אתר באשר הוא, כל בעל אתר אשר מעוניין בכניסת גולשים נרחבת ובחשיפה ענפה ככל האפשר, כדוגמת בעלי אתרים כגון: עמותות, ארגונים, חברות, עסקים קטנים ואפילו אנשים פרטיים.
בימינו הגישה הרווחת היא זו הגורסת שכדאי ליצור "כניסות איכותיות" לאתר שמעוניינים לקדם, כניסות שלא "ימשכו בכוח" את הגולש.
בהתאם לזאת, ענף קידום אתרים משקיע את מיטב מרצו ומאמציו בפיתוח תובנות שיווקיות שנובעות מניתוח שוק והכרתו, זיהוי הקהלים והגדרת הערך המוסף של אתר האינטרנט והעסק שהוא מייצג.
מצד שני, בדומה לתחומים אחרים, גם קידום אתר מושפע ממערכת היחסים שלו עם גורמים אחרים. חברת גוגל, למשל, מדרגת אתרים מהגבוה לנמוך, מהדף הראשון לדף האחרון, בהתאם לקישורים שכל אתר אינטרנט מכיל, ובהתאם לקישורים שמצביעים עליו מאתרים אחרים.
ניהול מערכת היחסים בין האתר לבין הקישורים אינו פשוט כלל בשל המאמצים של חברת גוגל למגר את הניסיונות להערים על שיטתה ולפצח אותה.
גוגל אמנם מעודדת את קידום האתרים ומספקת מידע למקדמי אתרים, למנהלים ולחברות לבניית אתרים, אך גם מדגישה באופן נחרץ כי קידום אתרים צריך להתבצע בדרך אתית, בהתאם לכללים שנקבעו מראש וללא מהלכים לא מוסריים.
לסיכום: על מקדמי אתרים, בעלי אתרים וחברות לבניית אתרים להשקיע בניהול מערכת יחסים עם אתרים אחרים ברשת, ולהסתייע בתכנים שיווקיים ובכלים נוספים לקידום אתרים, שייצרו אתר שבד בבד יהיה נגיש וברור בעבור הגולש הממוצע ובעבור מנועי החיפוש למיניהם.