דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קבלת החלטות- זכות שלא שמורה רק למנהל- חלק ב' 

מאת    [ 27/01/2009 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 2020 פעמים ]

בחלק א' של המאמר סיקרתי כיצד לעיתים רבות עובדים נוטים לבחור בדרך הקלה ולא להגדיל ראש במשימותיהם. להטיל את האחריות וקבלת ההחלטות על המנהל בלבד. אך לא זו צורת העבודה האופציונאלית. מנהל שרוצה לעבוד בצורה מסודרת ויעילה חייב לדאוג שקווי התקשורת שלו יהיו פתוחים ולוודא שלא כל נתון מיותר ולא חשוב מגיע אליו לידיעה או לאישור.
דיברנו על כך שקווי התקשורת של מנהל צריכים לכלול:
מידע, מינויים ופיטורין,ענייני כספים ודיווח על סיום ביצוע משימה.

במאמר זה בחרתי לעסוק בסוגי התקשורות שמנהל לא צריך לקבל:

1. דרישות להחלטות
2. תגובות לא נאותות ותגובות של " לא יכול"
3. סיבות ל"למה אי אפשר"

דרישות להחלטות - כאשר עובד לא מצליח להחליט ופונה למנהל להחליט בכל עניין בין אם קטן ובין אם גדול - הדבר מעיד על חוסר אחריות.
אנשים מעדיפים שהמנהל יהיה זה שעושה את הטעויות ומנהל בהחלט עלול לעשות טעויות כאשר הוא מתבקש לקבל החלטות בעניינים המרוחקים מאזור הפעולה שלו.

תגובות לא נאותות של "לא יכול"-
תגובה לא נאותה היא על פי הגדרה, תגובה לא נחוצה להוראה.
כאשר אתה כמנהל חווה באופן שיטתי וגורף התנגדות לביצוע המטלות וביצוע העבודה עליך לפעול בהתאם.
עפ"י רוב נוטים העובדים לספק תירוצים וסיבות לאי ביצוע המשימה. אתה כמנהל צריך לדעת להפריד בין המוצדקות ללא מוצדקות, צריך לדרוש לא לקבל הסברים מיותרים אלא דיווח אמיתי ומדויק לגבי תוצאות ו"סייקלים" סגורים.
תגובה עקבית של " לא ניתן לעשות זאת", משמעה כמו "איני מוכן".
לפעמים בתור מנהל אתה מקבל "דיווחים מקושטים". צריך וחשוב לעשות את ההבחנה.
נתונים הם נתונים! הם לא דעה או מחשבה על איך אולי אפשר לעשות.


חדשות רעות-
רוב הלחצים, צרות וכאבי הראש נובעים מחדשות רעות. למנהל אין צורך בחדשות רעות שאינן תורמות לו דבר אלא רק מפריעות לו בעבודתו. העובד צריך להעביר מידע שיכלול אך ורק נתונים שיסייעו למנהל לקבל החלטה או לבצע פעולה.


חסימת קווי התקשורת של מנהל היא מעשה חמור והתוצאה של זה היא צוואר בקבוק אשר נוצר על ידי חברי הצוות.
עסק מורכב מתפקידים מסוימים, כדי שיהיה סדר וכל תחום יקבל את הטיפול המקצועי המקסימאלי, מנהל צריך להגיע למצב בו תפקידו רק לאשר דברים ולא להתעסק בפיתרון בעיות. אז נכון שהמילה האחרונה תינתן ע"י המנהל אבל המילה האחרונה צריכה להוות אישור על פעולה מוצלחת שבוצעה מאשר תיקון טעויות של עובד לא מיומן.


לכתיבת מאמר זה נסתייעתי בכתבה של הפילוסוף ל.רון הבארד.
כתבה:

יעל לוטן

מנכ"ל

לוטן תדמיות

03-5667474

lotan@lotan.org.il

לקבלת מגזין לוטן



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב