Html - (ראשי תיבות של HyperText Markup Language) היא שפת תגיות ליצירה ועיצוב עמודי אינטרנט.
Flash - לפלאש נגן ותוכנה המשמשים להצגה ויצירה של סירטוני פלאש. שימושה העיקרי של התוכנה היא יצירת אנימציות, באנרים לפרסום באינטרנט, יישומי אינטרנט שונים, משחקים ואפליקציות ויזואליות אחרות. באמצעות תוכנת הפלאש ניתן ליצור אתרי אינטרנט שלמים.
בד"כ אתר שנבנה ב- html הינו סולידי יותר, נקי יותר, לא דינמי ואילו האתרים שנבנים ב flash הם אתרים אקטיביים יותר, דינמיים, עם עיצובים יותר חופשיים (פחות מרובעים) תזוזות של אלמנטים, סרטוני אנימציה ועוד.
לכאורה לפלאש אין גבולות וזהו היתרון הגדול שלו על פני ה- html.
אבל.. וזה אבל גדול, נכון להיום אתרי פלאש טובים יותר בשימוש לאתר תדמיתי אותו אין צורך לקדם במנועי חיפוש. כי אתרי פלאש מקודמים בגוגל הרבה פחות טוב מאתר html.
הרובוטים של גוגל שסורקים ומאנדקסים מיליארדים של דפי אינטרנט מדי יום אוהבים תוכן, איפה שיש תוכן מבחינתם יש ערך מוסף לגולש הפוטנציאלי ויש לגוגל את האפשרות להבין מהמלים במה עוסק האתר וע"י כך להגיש אותו לגולש בתוצאות החיפוש במלים מסוימות.
גוגל הוא מנוע חיפוש קודם כל (למרות השירותים הרבים שגוגל מספקים לעסקים - נדון בזה בהזדמנות אחרת) ולכן הצידוק לקיומו הוא הרלוונטיות של תוצאות החיפוש לגולש. כשיש תכנים באתר ניתן לאתר ע"י המלים המופיעות בריכוז גבוה, הכותרות, ההדגשות והלינקים, מהם הנושאים המדוברים באתר.
יהיו כאלו שיגידו - אבל גם באתר פלאש יש מלים!.. זה נכון, בכל אתר יש מלים, ההבדל הוא שהמלים באתר פלאשי אינן טקסט חי, הן יותר כמו תמונה, נסו להעלות תמונה (קובץ jpeg למשל) שיש עליה כיתוב ולנסות עם העכבר לסמן את הכיתוב - בלתי אפשרי? כי זה לא טקסט חי ומבחינת הרובוטים של גוגל טקסט שאינו חי הוא לא קריא ועל כן גם לא מאונדקס.
אז מה הפתרון?
הפתרון הוא לבנות אתר בשפת html, עם נגיעות של פלאש, הלוגו יזוז או יבריק בפלאש, ניצור סרטון אנימציה קטן לעמוד הבית, באנרים מתוחכמים ומרהיבים. נשלב בין האפקטיבי (html) למגניב (flash ) וכך נוכל ליהנות מכל העולמות.
Flash - לפלאש נגן ותוכנה המשמשים להצגה ויצירה של סירטוני פלאש. שימושה העיקרי של התוכנה היא יצירת אנימציות, באנרים לפרסום באינטרנט, יישומי אינטרנט שונים, משחקים ואפליקציות ויזואליות אחרות. באמצעות תוכנת הפלאש ניתן ליצור אתרי אינטרנט שלמים.
בד"כ אתר שנבנה ב- html הינו סולידי יותר, נקי יותר, לא דינמי ואילו האתרים שנבנים ב flash הם אתרים אקטיביים יותר, דינמיים, עם עיצובים יותר חופשיים (פחות מרובעים) תזוזות של אלמנטים, סרטוני אנימציה ועוד.
לכאורה לפלאש אין גבולות וזהו היתרון הגדול שלו על פני ה- html.
אבל.. וזה אבל גדול, נכון להיום אתרי פלאש טובים יותר בשימוש לאתר תדמיתי אותו אין צורך לקדם במנועי חיפוש. כי אתרי פלאש מקודמים בגוגל הרבה פחות טוב מאתר html.
הרובוטים של גוגל שסורקים ומאנדקסים מיליארדים של דפי אינטרנט מדי יום אוהבים תוכן, איפה שיש תוכן מבחינתם יש ערך מוסף לגולש הפוטנציאלי ויש לגוגל את האפשרות להבין מהמלים במה עוסק האתר וע"י כך להגיש אותו לגולש בתוצאות החיפוש במלים מסוימות.
גוגל הוא מנוע חיפוש קודם כל (למרות השירותים הרבים שגוגל מספקים לעסקים - נדון בזה בהזדמנות אחרת) ולכן הצידוק לקיומו הוא הרלוונטיות של תוצאות החיפוש לגולש. כשיש תכנים באתר ניתן לאתר ע"י המלים המופיעות בריכוז גבוה, הכותרות, ההדגשות והלינקים, מהם הנושאים המדוברים באתר.
יהיו כאלו שיגידו - אבל גם באתר פלאש יש מלים!.. זה נכון, בכל אתר יש מלים, ההבדל הוא שהמלים באתר פלאשי אינן טקסט חי, הן יותר כמו תמונה, נסו להעלות תמונה (קובץ jpeg למשל) שיש עליה כיתוב ולנסות עם העכבר לסמן את הכיתוב - בלתי אפשרי? כי זה לא טקסט חי ומבחינת הרובוטים של גוגל טקסט שאינו חי הוא לא קריא ועל כן גם לא מאונדקס.
אז מה הפתרון?
הפתרון הוא לבנות אתר בשפת html, עם נגיעות של פלאש, הלוגו יזוז או יבריק בפלאש, ניצור סרטון אנימציה קטן לעמוד הבית, באנרים מתוחכמים ומרהיבים. נשלב בין האפקטיבי (html) למגניב (flash ) וכך נוכל ליהנות מכל העולמות.
שרית רנג'י פלג - בניית אתרים, יעוץ עסקי וקידום אתרי אינטרנט לעסקים קטנים הרוצים להשתדרג ולשווק באינטרנט.
http://renji.co.il/
http://renji.co.il/