למרות המשבר הכלכלי והמיתון הגובר במשק, 66% מהישראלים מתכוונים לצאת לנופש במהלך שנת 2009, כך עולה מסקר שנערך השבוע על ידי מכון הסקרים גיאוקרטוגרפיה לקראת IMTM 2009 - יריד התיירות הבינלאומי השנתי שיערך בתאריכים 11-12 בפברואר בגני התערוכה בתל אביב.
עוד עולה מהסקר כי חלה עליה של 9% בקרב הישראלים שמתכוונים לנפוש השנה בארץ (כ- 27% השנה לעומת כ- 18% על פי סקר זהה שנערך אשתקד). כמו כן, חלה ירידה של כ- 4% בקרב הישראלים המתכוונים לנפוש השנה בחו"ל (כ- 20% השנה לעומת כ- 24% אשתקד). בקרב הישראלים שמתכוונים לנפוש גם בארץ וגם בחו"ל, התוצאות היו זהות השנה ובשנה שעברה: 15%.
בנוסף, מבין הנשאלים שמתכוונים לנפוש השנה בחו"ל, עולה כי מבין היעדים שהוצגו בפניהם כ- 64% ייסעו לאירופה, כ- 39% לאמריקה, כ- 19% ליוון, קפריסין והאיים, כ- 17% למזרח הרחוק, כ- 16% לתורכיה וכ- 5% לסיני.
אייל שמואלי, מו"ל ועורך ראשי של Israel Travel News ומיזמי IMTMאומר: "הישראלי התחיל להבין שלנסוע לנופש זו הוצאה לגיטימית ולא מותרות כפי שנהוג היה לחשוב בעבר. יתכן כי למרות ואולי בגלל החודשים האחרונים יותר ויותר ישראליים מחליטים לצאת לנופש כדי לנוח, להירגע מהמתח הרב, לטעון מצברים ולברוח לכמה ימים מהמציאות הלא פשוטה. מחמם את הלב שחל גידול תלול בקרב הישראלים שינפשו בארץ, אני משער שבין הסיבות לכך היא הלחימה שפקדה אותנו בגזרת הדרום שחיברה את הישראלים לשורשיות ולארץ. זוהי הזדמנות מבורכת להיחשף לנופיה המדהימים של ישראל ולגלות אוצרות טבע במרחק של רק כמה שעות נסיעה".
========
IMTM הנו האירוע השנתי המרכזי של ענף התיירות בישראל ומטרתו לעודד את התיירות הנכנסת, היוצאת ותיירות הפנים בישראל, ולהדק את שיתוף הפעולה עם מדינות רבות ברחבי העולם. זו השנה ה - 15 שבה מתקיים היריד ברציפות. לצד המדינות הזרות ישתתפו ביריד גם נציגים ישראלים - עמותות תיירות מכל רחבי הארץ, חברות תעופה מלונות, חברות להשכרת רכב, וספקי שירותים בתחום התיירות. היריד מאורגן על ידי חברת "ארטרא" בע"מ ו Israel Travel Newsונערך בחסות משרד התיירות, התאחדות המלונות בישראל, התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל והעמותה לתיירות ת"א-יפו.
עוד עולה מהסקר כי חלה עליה של 9% בקרב הישראלים שמתכוונים לנפוש השנה בארץ (כ- 27% השנה לעומת כ- 18% על פי סקר זהה שנערך אשתקד). כמו כן, חלה ירידה של כ- 4% בקרב הישראלים המתכוונים לנפוש השנה בחו"ל (כ- 20% השנה לעומת כ- 24% אשתקד). בקרב הישראלים שמתכוונים לנפוש גם בארץ וגם בחו"ל, התוצאות היו זהות השנה ובשנה שעברה: 15%.
בנוסף, מבין הנשאלים שמתכוונים לנפוש השנה בחו"ל, עולה כי מבין היעדים שהוצגו בפניהם כ- 64% ייסעו לאירופה, כ- 39% לאמריקה, כ- 19% ליוון, קפריסין והאיים, כ- 17% למזרח הרחוק, כ- 16% לתורכיה וכ- 5% לסיני.
אייל שמואלי, מו"ל ועורך ראשי של Israel Travel News ומיזמי IMTMאומר: "הישראלי התחיל להבין שלנסוע לנופש זו הוצאה לגיטימית ולא מותרות כפי שנהוג היה לחשוב בעבר. יתכן כי למרות ואולי בגלל החודשים האחרונים יותר ויותר ישראליים מחליטים לצאת לנופש כדי לנוח, להירגע מהמתח הרב, לטעון מצברים ולברוח לכמה ימים מהמציאות הלא פשוטה. מחמם את הלב שחל גידול תלול בקרב הישראלים שינפשו בארץ, אני משער שבין הסיבות לכך היא הלחימה שפקדה אותנו בגזרת הדרום שחיברה את הישראלים לשורשיות ולארץ. זוהי הזדמנות מבורכת להיחשף לנופיה המדהימים של ישראל ולגלות אוצרות טבע במרחק של רק כמה שעות נסיעה".
========
IMTM הנו האירוע השנתי המרכזי של ענף התיירות בישראל ומטרתו לעודד את התיירות הנכנסת, היוצאת ותיירות הפנים בישראל, ולהדק את שיתוף הפעולה עם מדינות רבות ברחבי העולם. זו השנה ה - 15 שבה מתקיים היריד ברציפות. לצד המדינות הזרות ישתתפו ביריד גם נציגים ישראלים - עמותות תיירות מכל רחבי הארץ, חברות תעופה מלונות, חברות להשכרת רכב, וספקי שירותים בתחום התיירות. היריד מאורגן על ידי חברת "ארטרא" בע"מ ו Israel Travel Newsונערך בחסות משרד התיירות, התאחדות המלונות בישראל, התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל והעמותה לתיירות ת"א-יפו.
IMTM - יריד התיירות הבינלאומי של ישראל