כאשר רוצים לפרסם, האם כדאי לעשות זאת באינטרנט או באמצעות בערוצי מדיה מסורתיים? מה ההבדלים שמייחדים את הפרסום באינטרנט?
• היכולת לכוון את הפרסום באמצעות ערוצי המדיה המסורתיים (רדיו, טלוויזיה, עיתונים, שילוט חוצות וכו') מוגבלת ביותר. בחלקם המשימה אפשרית ברמה מסוימת ובחלקם כלל לא ניתן לכוון את הפרסום לקהל יעד מוגדר. כך למשל, אם מעוניינים להעביר מסר באמצעות הטלוויזיה לקהל יעד של בני 35+, נרכוש קטעי שידור בשעות הערב המאוחרות. ללא ספק נחזק את המיקוד אולם יחד עם זאת לא נכלול את כל קהל היעד הרלוונטי וסביר שיחשפו למסרים גם צופים מחוץ לקהל היעד הרלוונטי. באותו האופן, אם מעוניינים להשתמש בפרסום כתוב, בחירה של עיתון נוער תשיג חשיפה לקהל יעד צעיר משמעותית מאשר קוראי "הארץ", ובחירה במגזין לאישה יאפשר מיקוד בנשים לעומת "אגו" שישיג מיקוד של גברים. שילוט חוצות מאפשר פילוח גיאוגרפי בעיקר. באינטרנט ניתן לכוון לפרסום על פי תוכן עמודים, סוגי אתרים ומידע נוסף אודות הגולשים.
• הבדל נוסף הוא שבערוצים מסורתיים לא ניתן כלכך לבצע מעקב ולקבל פידבק מהצופים. (טלוויזיה דיגיטאלית היא יוצא מהכלל כאשר בעתיד יוכלו הצופים לתקשר עם ספק התוכן ולאפשר פרסום ממוקד). פרסום באינטרנט מאפשר לקבל מידע רב בזמן אמת על הגולשים שנחשפים למידע. מעבר לכך, ניתן גם לקבל אינפורמציה אודות הפעולות של הגולשים, מגמות ומכאן גם לבחון את אפקטיביות הפרסום.
• בפרסום באינטרנט ניתן לבצע שינויים מיידיים בפרסום לפי אפקטיביות והצלחת הקמפיין.
• עלויות הפרסום נמוכות יותר בפרסום באינטרנט בהשוואה לערוצי פרסום מסורתיים.
בקרו באתר אסטרטגיה שיווקית
וקראו עוד על פרסום באינטרנט
www.marketing-strategy.co.il
אסטרטגיה, פרסום, שיווק, יחסי ציבור, מיתוג ומכירות
וקראו עוד על פרסום באינטרנט
www.marketing-strategy.co.il
אסטרטגיה, פרסום, שיווק, יחסי ציבור, מיתוג ומכירות