דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זמן וכסף 

מאת    [ 09/02/2009 ]

מילים במאמר: 350   [ נצפה 3126 פעמים ]

לקוח שלנו הציג בפני היועץ שלו את הבעיה הבסיסית ביותר שלו: אין לו זמן. הלקוח הוא מומחה ברפואה אלטרנטיבית, בעל פרקטיקה שקיימת כבר למעלה מ-20 שנה. מניתוח עלה, שאין לו זמן לדברים בסיסיים כגון קידום טלפוני או אפילו להתקשר למטופלים שלו, שיצאו מטיפול והוא צריך לעקוב אחריהם. ראינו גם שיש אנשים שמגיעים לפגישת הטיפול הראשונה, מקבלים תכנית ונעלמים... ואז הוא צריך "לרדוף אחריהם"... אך אין זמן!
זוהי מלכודת שקשה לצאת ממנה - כי כדי שיהיה לו זמן הוא צריך להיות יעיל ולהכניס יותר ויותר כסף. רק כך הוא יוכל להתרחב וביום מן הימים אפילו לחשוב על להביא עובדת שתעזור בתקשורת עם הלקוחות.
אבל זה לא סך כל הבעיה: דבר נוסף שעלה הוא שכאשר מטופלים מגיעים לפגישת המעקב, לא נעים למומחה שלנו לבקש על כך תשלום כי... וכאן עלו מלא סיבות שהן לחלוטין אישיות שלו. הוא אפילו שקל ברצינות להוריד את המחיר כדי שיהיה קל יותר לגבות תשלום עבור הפגישה השנייה.
אך היועץ התנגד. אין מה לעשות - אנשים מעריכים יותר את מה שהם מוכנים לשלם עבורו.


הלקוח מומחה בתחומו ובמקום להיות "מומחה עני", הגישה היעילה היא לשפר את יכולת הניהול, המכירה והגביה שלו ולעלות בסולם בהדרגה. העיקרון הניהולי שהיועץ התמקד בו טוען כי איש מכירות צריך למכור בסכום כזה, שיהיה נוח לספק את השירות. (זאת בניגוד לגישה המקורית של הלקוח, להציע את השירות בפחות כסף כדי שיהיה יותר קל למכור.)
כדי שמטופלים יצליחו עם תכנית הטיפול האלטרנטיבית שלהם, שמורכבת מתזונה ותרופות הומיאופתיות לאורך זמן, עדיף למומחה שלנו לסגור את הלקוח מראש לשתי פגישות, כך פגישת הבקרה מוגדרת מראש ועוד בתשלום. כך תכנית הטיפול הפכה מפגישה ראשונה ואחריה "פגישת נימוסים" על חשבון בעל העסק לתכנית טיפול הכוללת שתי פגישות - ושימו לב לדגש: התשלום עליהם הוא מחיר מעולה כי הוא פחות מ"מחיר" של שתי פגישות בודדות.
כך המומחה מבטיח מראש שהלקוח יגיע בתאריך ידוע ושהוא מחויב להגיע - כי הוא שילם!

לאחר השינוי הזה קרה דבר נוסף מאוד מעניין: כל אותם אנשים "מלאי צרות", שהיו מתקשרים ללקוח שלנו עם המון שאלות אחר הפגישה, "נעלמו" והתמעטו ברגע שהם שמעו שצריך לשלם על עוד פגישה. כך נוצר לו פנאי בו הוא יכול להתבונן כיצד להתקדם לצעד הבא של התייעלות.
זה הכל בראש.
עדי פלאוט, יזם והבעלים של קבוצת קומליין - קבוצה של ארבע חברות ויועץ עסקי משנת 1989.
אחת מהחברות היא קומליין ייעוץ עסקי המתמחה ביעוץ עסקי וסמינרים בנושאי ניהול ושיווק לבעלי עסקים.
http://www.comlinegroup.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב