פירנצה, העיר שהייתה הבית של אומנים אגדיים, סוחרים בעלי עוצמה, ובעלי מלאכה כישרוניים, נתנה לנו גם את אומן הבשמים הגדול - לורנזו וילורסי. כמו בכל הסיפורים הגדולים הקמת הבית של לורנזו וילורסי התחילה בדרך יוצאת דופן. לאחר שסיים את לימודיו באוניברסיטת פירנצה בלימודי דת ופילוסופיה, לורנזו המשיך לעסוק במחקר עבור האוניברסיטה דרך טיוליו במזרח התיכון ואסיה. כאשר חיפש מידע, ספרים ואומנות קדומה הוא התוודע במקרה לעולם המרתק והחושני של בשמים. השימוש בקטורת, שמנים, משחות מרפא ושרף היה עניין יסודי לחיים במדינות אלו, והוא הצליח לקנות בשמים, תבלינים ומוצרים נוספים, בהרבה שווקים שונים.הוא התחיל לאסוף ולערבב אותם מתוך עניין לעצמו ואז לחברים ולבני משפחה. על ידי ערבוב של תמציות לורנזו הצליח ליצור בשמים אישיים, וזה הוביל לתשוקה ורצון לידע נוסף ועוד ניסויים. השמועה התפשטה ולורנזו מצא עצמו מייצר בשמים עבור אנשים שהשתוקקו לדבר אחר אישי ויפה.החברה הוקמה בצורה רשמית לאחר בקשה מבית פנדי ליצור בשמים לחדר לקולקציית הבית שלהם. לאחר כמה פרויקטים מוצלחים שביניהם בשמים ל"אימפוריו ארמני", לורנזו מתחיל לחשוב שהוא יכול ליצור קולקציה משלו. אז נוצרו "Uomo" לגבר ו"Dona" לאישה, שנוצרו לפי טעמו האישי של לורנזו ושל אשתו לודוויקה. שני מוצרים אלו נשארו בקולקציה עד היום והם הצלחה כבירה. כיום יש 15 בשמים בקולקציה וה- 16 בדרך. לורנזו ממשיך ליצור בשמים אישיים ללקוחות שביניהם ידוענים, אנשי מלוכה מסביב לעולם שמשתוקקים לבשמים ייחודים.התהליך של יצירת בושם אישי מתרחש בפנטהאוז מדהים שמשקיף על נהר ארנו. המקום שכיום הוא חדר תצוגה הוא ביתו לשעבר של לורנזו. לקוחות משוחחים איתו על מה שהם אוהבים ומה שהם לא אוהבים, על כל אסוציאציה שיש להם מריחות מסוימים - חיובית ושלילית, ומה הם חושבים שהבושם האידיאלי שלהם יהיה. לקוח אחד רצה אפילו שהריח של זעה של סוס יהיה בתוך הבושם שלו...בעזרת שיחה זו לורנזו מתחיל לערבב תמציות עם השתתפות אקטיבית של הלקוח שמריח את תוצאות הערבוב. בסופו של דבר בקבוק הבושם נוצר. הנוסחה המדויקת של הבושם נשמרת בתיקייה במקרה שהלקוח מעוניין באותו בושם בעתיד. ההמלצה ללקוחות היא לחכות לפחות ארבעה שבועות לפני השימוש בבושם, לאפשר לבושם להתערבב כראוי – תהליך התיישנות קצר.בית לורנזו וילורסי מספק כיום בשמים ועוד מוצרים לעשרות מדינות. איטליה היא הצרכנית מספר אחת כאשר גרמניה וארצות הברית אחריה. אין שיווק פעיל של המוצר. החברה סומכת על מכירות מפה לאוזן. זה מתאים לתפיסת העבודה של לורנזו - הוא בשם אומנותי, הוא אינו מייצר יצור המוני אלא יוצר עבודת אומנות שמוערכת על ידי אלה שמשתוקקים לרמת איכות מעולה. כמו שלודוויקה וילורסי מתארת זהו "גילוי מחדש של אפשרות".בשמים של לורנזו וילורסיהבשמים נחלקים לשתי חלוקות עיקריות: קלאסי ופנטזיה. הבשמים הקלאסיים מכילים את הבשמים המקוריים בושם "אומו" ובושם "דונה" שלורנזו ולודוויקה משתמשים בהם עד היום. קולקציית פנטזיה מכילה את הבושם שנוצר לפני ארבע שנים, בושם "טן דה נאג'", שהיה להצלחה כבירה ועדיין כיום הינו הבושם הנמכר ביותר בכל מדינה. כאשר לורנזו מייצר בשמים יש לו תמונה מסוימת בדמיונו. עבור בושם טן דה נאג' התמונה הייתה של הנשים בתקופת "בל אפוק", שצבעו את פניהם עם איפור בהיר להדגיש את הנשיות והמראה העדין שלהן. כדי ליצור דמות זו לורנזו השתמש בתכסיס טכני – בדרך כלל כשבשם מייצר בושם נשי, האלמנט של פודרה הוא רק מרכיב אחד והיחיד שנשאר על העור לאחר שהבושם מתאדה. אולם לורנזו לקח את האלמנט הקטן הזה והפך אותו לבושם שלם, בושם פודרתי, ובעשותו כך הוא יצר יצירה גדולה.תמונות של השווקים באזורים של המזרח עולים בדמיון על ידי הבושם "פייפר ניגרם" שהוא הבושם השני הכי נמכר, ששייך לקולקציית פנטזיה ומכיל פלפלים ותבלינים. קל להריח את עשבי הפמפס ועשבי התיבול בבושם "יירבמייט" שנוצר כאשר עשבי הפמפס הדרום אמריקאיים עולים בדמיון של לורנזו. המקום המיתולוגי של אגדות המסופוטמיות, בית השמש, היה השראה לבושם "דילמון", בושם מזהיר עם פרחי תפוז מר (נרולי) ורמזים של פרי הדר. את הבשמים של לורנזו אפשר לתאר כתחרה, שניתן לראות דרכה מראות שונים, שמייצרת מסע של החושים.
בשמים
לורנזו
בשמים של לורנזו וילורסי ישירות מהיבואן היחיד המורשה בישראל - "יפה רוס". באתר הבשמים של יפה רוס - נציגת לורנזו בישראל: http://www.lorenzovilloresi.co.il תמצאו בשמים וניחוחות העולים על כל דמיון.
לורנזו
בשמים של לורנזו וילורסי ישירות מהיבואן היחיד המורשה בישראל - "יפה רוס". באתר הבשמים של יפה רוס - נציגת לורנזו בישראל: http://www.lorenzovilloresi.co.il תמצאו בשמים וניחוחות העולים על כל דמיון.