אחד המשפטים הנפוצים שבהם נתקל קופירייטר שמקבל פנייה ובקשה לכתיבת תוכן שיווקי לאתר אינטרנט - הוא דרישה למסר קצר ביותר. רבים טועים לחשוב שלאנשים אין סבלנות לקרוא באינטרנט. האמת היא הפוכה. אנשים נכנסים לאינטרנט ומחפשים מידע איכותי. הם לא מסתפקים בכמה שורות של סופרלטיביים עצמיים. הם רוצים לראות שמאחורי האתר עומדים אנשים שמבינים במה שהם עושים. קופירייטינג לאתר אינטרנט הוא לא רק קופירייטינג לאנשים. הוא גם קופירייטינג למנועי חיפוש. את העכביש של גוגל לא מעניין מה אתם חושבים על סבלנותם של הגולשים. הוא מבקש באמצעים מכניים ומתוכנתים לדעת שהאתר שלכם רלוונטי לגולש שחיפש מידע בתחום עיסוקכם. מסר קצרצר הוא לפעמים מסר קצרמר (בלשון הויקיפדים). הוא פשוט לא מספק את הסחורה.
טעות נפוצה אחרת בנוגע תוכן שיווקי לאתרי אינטרנט היא שימוש לא חכם במילות מפתח. כל אחד כבר שמע, יודע, קרא אין ספור מילים באתרי אינטרנט (תוך שהוא מפריך את השמועה על קוצר רוחם של הגולשים) על הצורך בשימוש מרובה במילות מפתח על מנת ל"שאת חן" בעיני גוגל. כבר קיבלתי פנייה שלפיה התבקשתי לשזור מילת מפתח מסויימת 4 פעמים בתוך פסקה. ממש כך. מדעי לגמרי. ספור. אני יכולה לספר לכם שמילת המפתח שהתבקשתי לחזור עליה ולהשתדל למענה כל כך הרבה - היתה מיותרת לגמרי לצרכים השיווקיים של אותו אתר. ניתן היה להשתמש בה פעם אחת והיא היתה עושה את העבודה באותה מידת יעילות ואפשר היה להפנות את האנרגיות לשילוב מילות מפתח רלוונטיות, שמעניינות את הגולש ודרכן הוא עשוי להגיע לאתר.
שימוש לא מושכל במילות מפתח על ידי מנהלי תוכן באתרים ואפילו ע"י קופירייטר שאיננו מנוסה ובקיא בעקרונות נכונים של כתיבה לאתרי אינטרנט - עלולים לא רק לייגע ולהעיק על הקורא, אלא גם להחטיא את המטרה לחלוטין. אתם עלולים למצוא את עצמכם עם אתר אינטרנט רווי במילות מפתח לא רלוונטיות, שלא יכניסו תנועה משמעותית לאתר שלכם. אתם גם יכולים למצוא את עצמכם עם אתר אינטרנט שמורכב בעיקר ממילות מפתח והוא משעמם להחריד.
שרה טיקטינסקי היא בעלת משרד תיקשורים יחסי ציבור | קופירייטינג | קופירייטינג לאתרי אינטרנט נייד: 050-5528935