דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכניסה לנמל יפו 

מאת    [ 25/02/2009 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 3903 פעמים ]

הפלגה ליפו


טיפים לכניסה לנמל יפו

בניגוד לדעה הרווחת, הכניסה בכלי שייט לנמל יפו העתיק אינה בעייתית כפי שרבים משערים אולם, בטרם נעשה זאת חשוב להכיר היטב את כל תנאי השטח. בכניסתנו לנמל יש לבחון את כל המשתנים במשוואה, מכשולי הניווט, משטר העומקים וכמובן את כל מה שמסתתר מתחת לפני השטח.

ברצוני להפריך את המיתוס הנוסטלגי של הכניסה באמצעות תכווין המעבר (טרנזיט) שבין שני האורות האדומים שכיוונו 123° ע"פ המפות. תכווין מעבר זה מעביר אותנו קרוב מדי לסלעים הנשטפים שמצפון לפתח.


ראשית נציין כי לנמל יפו שתי כניסות. כניסה צפונית רדודה (עומק הים 3 מטרים, צ?יפס מנהל הנמל מדד בעצמו) ומתאימה לכלי שייט בעלי שוקע נמוך. הכניסה המערבית שעומקה המינימלי הינו 2.5 מטר (דווקא באזור הבריכה שסמוכה לצופי ים) והיא מיועדת ליאכטות.

באופן כללי לא הייתי ממליץ לכלי שייט בעלי שוקע של יותר מ- 2 מטר להכנס לנמל יפו, וזאת כיוון שבחלקים רבים הנמל רדוד מאוד. בנוסף רצוי לתאם את הכניסה לנמל עם המנהלת עקב מצוקת מקומות עגינה פנויים.

במקרה של ים שקט, ניתן להקשר גישת דופן לרציף האבן הקרוב למרכז השייט והממשה הצפוני של אופנועי הים.

מכשולי הניווט
מכשולי הניווט העיקריים הינם קבוצת הסלעים והשרטונות הנמצאת מצפון לפתח הנמל. הכניסה תבוצע ביניהם לבין המגדלור הירוק שבקצה שובר הגלים.




אופן הכניסה לנמל
לפוקדים את נמל יפו מצפון מומלץ לנוע מצפון לדרום בעומק של לא פחות מ- 6 מטר, אלה הבאים מדרום יכולים להתקרב עד לעומקים של 5 מטר. הפנייה מזרחה לכיוון הפתח תתבצע ע"פ תכווין המעבר שבין שני צריחי המסגדים, חשוב מאוד לציין כי תכווין מעבר זה "עובד" נפלא עד לכניסה לפתח. כאשר נגיע אליו, עלינו לתקן קצת ימינה ולנווט ע"פ תעלת המצופים. מיותר לציין כי בכל מקרה עלינו להתחשב בתנאי הסביבה וברוח.

במקרה בו שני כלי שייט נעים יחדיו בנמל, סביר שלא יוכלו לעבור בו זמנית בתעלה, קל וחומר אם מדובר באחד המכמורתנים או בספינות הטיולים היוצאות מנמל יפו. לאור אלה, טרם הכניסה חשוב לוודא כי אין כלי שייט נוסף היוצא מהנמל. שלא ע"פ חוקי השייט, בהם זכות הקדימה ניתנת לכלי שייט היוצא מהנמל (תעלה צרה),ישנה נקודה בכניסה לנמל בה מאוחר מידי להסתובב חזרה לים הפתוח. בנקודה זו ימשיך כלי השייט הנכנס לנמל לתוך תעלת המצופים, בעוד כלי השייט היוצא ימתין בבריכה.
נקודה זו עשויה כמובן להשתנות בהתאם לכלי השייט ויכולות התמרון שלו.

מומלץ בחום לבצע לפחות כניסה אחת לנמל באור יום לפני ביצוע אחת שכזו בלילה. הראות ביום תהיה טובה יותר וברורה יותר. כך נוכל לאתר לדוגמא את מגדלור יפו ומגדלור הכניסה הירוק, אלו נראים מצוין מרחוק, בעיקר בשעות היום.

מומלץ לתרגל את הכניסה ביום, ולאחריה נוכל לעשות זאת בקלות גם בלילה:
ניתן להבחין במגדלור יפו הממוקם מעל לנמל, ממרחק רב, כמו גם במגדלורי הכניסה, הדרומי בקצה השובר המנצנץ בצבע ירוק והמצוף אדום המערבי ביותר המנצנץ בצבע אדום. אלו מספקים מענה נאות לכניסה בשעות החשכה. ניתן לראות בברור את הטרנזיט המיתולוגי 123? לאורות האדומים של צופי ים (אך יש לזכור לא להשתמש בו!). הצריחים מוארים גם כן ובדרך כלל יש תאורה מרובה גם מאיזור הבריכה בעיר העתיקה.

לחיי הספינות ש בדרך ליפו !

עמית הרי - מועדון היאכטות סיילור





סיילור מועדון היאכטות ובית הספר לשייט המוביל בתחום.
http://www.sailor.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב