סרט הדרכה וגם סרט בטיחות נחשבים לדעתי אולי לחשובים ביותר מכלל הסרטים המופקים. מטרתם העיקרית לכוון עובדים על מנת שיפעלו באופן תקני, ואף יותר מכך סרט הבטיחות נועד למנוע פגיעה בחיי אדם ולמנוע קטל מיותר.
ובכן. כמובן שאיכות הצילום, הסאונד, הקריינות ויתר האלמנטים שמרכיבים את סרטי ההדרכה וסרטי הבטיחות חשובים, אך להבדיל מסרט תדמית הם נחשבים למשניים.
תחקיר נכון ועמוק יעלה על כל הבעיות שצריכות לצוץ במהלך כתיבת בתסריט. אתן דוגמא: בבית ההפקות אליו אני משתייך, TV Media, עמלנו על סרט בטיחות לחברת תרופות מובילה (השם חסוי). במהלך התחקיר, שנעשה מול הנהלים הכתובים ומול אנשי החברה, התגלו מספר נקודות שבהדגשה נכונה שלהם והכנסתם לתסריט עצמו, תיווצר פעילות חוסמת תקלות. זאת אומרת: בהתעסקות עם חומרים מסוכנים והעברתם מנקודה לנקודה יש סיכונים ואת אלה צריך היה להמחיש. ההמחשה הדגישה בפני העובדים הן את הסכנות והן את דרכי ההתנהלות התקינה.
זכרו - חיי אדם מעל לכל שיקול כספי.
לכן משמעות התחקיר חשובה, גם אם צריך "להציק", הסרט הולך עם המפעל או בית העסק לשנים רבות, ובכל מה שקשור להדרכה ובטיחות - שם נמצאת הבטן הרכה. שם נמצאות התקלות ואילוסטרציה צילומית ועריכתית מצילות חיי אדם באופן חד משמעי!!
הדגשים התחקיריים מוזנחים לעיתים רבות והתוצאה הסופית: סרט לוקה בחסר, שלא מהווה כגורם הדרכתי, מעלה אבק וגרם לבזבוז כסף מיותר.
לכן אמנה את שלבי ההפקה של סרט הדרכה וסרט תדמית על מנת לקבוע התנהלות הפקתית ראויה:
ביצוע תחקיר עומק - כתיבת תסריט ואישורו (גם אם דורש דראפטים רבים עד מיצוי מושלם) - צילום והקלטה - קריינות - תוספת מוסיקה - עריכה - הגשה ללקוח על פורמטים רלוונטים (+העתק DV לגיבוי)
בהצלחה.
עמרי גלפרין
בימאי ראשי
בית ההפקות TV Media
www.tvmedia.co.il
ובכן. כמובן שאיכות הצילום, הסאונד, הקריינות ויתר האלמנטים שמרכיבים את סרטי ההדרכה וסרטי הבטיחות חשובים, אך להבדיל מסרט תדמית הם נחשבים למשניים.
תחקיר נכון ועמוק יעלה על כל הבעיות שצריכות לצוץ במהלך כתיבת בתסריט. אתן דוגמא: בבית ההפקות אליו אני משתייך, TV Media, עמלנו על סרט בטיחות לחברת תרופות מובילה (השם חסוי). במהלך התחקיר, שנעשה מול הנהלים הכתובים ומול אנשי החברה, התגלו מספר נקודות שבהדגשה נכונה שלהם והכנסתם לתסריט עצמו, תיווצר פעילות חוסמת תקלות. זאת אומרת: בהתעסקות עם חומרים מסוכנים והעברתם מנקודה לנקודה יש סיכונים ואת אלה צריך היה להמחיש. ההמחשה הדגישה בפני העובדים הן את הסכנות והן את דרכי ההתנהלות התקינה.
זכרו - חיי אדם מעל לכל שיקול כספי.
לכן משמעות התחקיר חשובה, גם אם צריך "להציק", הסרט הולך עם המפעל או בית העסק לשנים רבות, ובכל מה שקשור להדרכה ובטיחות - שם נמצאת הבטן הרכה. שם נמצאות התקלות ואילוסטרציה צילומית ועריכתית מצילות חיי אדם באופן חד משמעי!!
הדגשים התחקיריים מוזנחים לעיתים רבות והתוצאה הסופית: סרט לוקה בחסר, שלא מהווה כגורם הדרכתי, מעלה אבק וגרם לבזבוז כסף מיותר.
לכן אמנה את שלבי ההפקה של סרט הדרכה וסרט תדמית על מנת לקבוע התנהלות הפקתית ראויה:
ביצוע תחקיר עומק - כתיבת תסריט ואישורו (גם אם דורש דראפטים רבים עד מיצוי מושלם) - צילום והקלטה - קריינות - תוספת מוסיקה - עריכה - הגשה ללקוח על פורמטים רלוונטים (+העתק DV לגיבוי)
בהצלחה.
עמרי גלפרין
בימאי ראשי
בית ההפקות TV Media
www.tvmedia.co.il
עמרי גלפרין הנו בימאי מקצועי. השתתף בעשרות פרוייקטים בטלוויזיה הן כבימאי והן ככתב. יצר מאות סרטי תדמית, הדרכה ובטיחות לחברות המובילות במשק, לעסקים קטנים וגדולים, לשגרירויות, לעמותות ועוד. כמו כן משמש כעיתונאי (מורשה) בתחום התיירות הבינלאומית וכותב במגזינים המובילים בישראל בתחום זה. דוא"ל: omri@tvmedia.co.il אתר אינטרנט: סרטי תדמית
חוגי בית
סרטי בטיחות
טל: 04-6368666 נייד: 054-4966864
חוגי בית
סרטי בטיחות
טל: 04-6368666 נייד: 054-4966864