שלב ה- Pre Seed
זהו השלב הראשון של המיזם בו בדר"כ משקיע היזם מכספו האישי, כספי חברים קרובים או משפחה. בשלב זה ישמש ההון לפיתוח ראשוני של הרעיון, בדיקות היתכנות בסיסיות ולימוד הנושא. ברוב המקרים ההון בשלב Pre Seed מסתכם בעשרות אלפי דולר בודדים.
אפשרויות נוספות למימון שלב ה- Pre Seed: הלוואה בנקאית, קרנות ממשלתיות למו"פ, משקיע פרטי קטן בדר"כ על בסיס הכרות אישית.
שלב ה- Seed
עם התקדמות פיתוח הרעיון על ידי היזם וניצול מקורות המימון בשלב ה- Pre Seed יעבור המיזם לשלב הבא, שלב ה- Seed. היזם בדק את היתכנות הרעיון, החל את תהליך הפיתוח ועשה צעדים ראשוניים לבניית המודל העיסקי.
כעת, יש צורך בגיוס הון משמעותי יותר לצורך קידום הפרויקט ועל כן יפנה היזם לגיוס הון ממשקיעים בהיקף גדול יותר אשר יבחנו את המיזם בעינים מקצועיות. ישנם משקיעים מקצועיים המתמחים בהשקעה בחברות סטראט-אפ בשלב ה- Seed.
היקפי גיוס ההון בשלב זה נעים בין מאות אלפי דולר למליון עד שני מליון דולר למיזם. בשלב זה, גיוס ההון נעשה על בסיס בדיקה עסקית של המיזם. המשקיעים ינתחו לעומק אספקטים שונים של הרעיון ויעריכו את יכולתו של היזם לתרגם את הרעיון למודל עסקי ברור ולייצר החזר השקעה אטרקטיבי למשקיעים.
סבב גיוס הון ראשון (First Financial Round)
סבב פיננסי ראשון נועד במרבית המקרים לממן תחילת מכירות וייצור. לאחר שהפרויקט עבר את שלב ה- Seed, ישנו אב טיפוס מוכן ובוצע פיילוט ראשון יתקדם המיזם לשלב הבא - ייצור ותחילת מכירות. למרות שהמיזם נמצא בשלב בו יש ברשותו מוצר מוגמר שניתן למכור אותו הוא זקוק למימון נוסף מהסיבות הבאות:
1) תהליך המכירה יכול להיות ארוך יחסית הכולל תהליכי שיווק ומכירה מורכבים. גיוס אנשי שיווק ומכירות, השתתפות בכנסים, מפגשי מכירות, שיתופי פעולה עם ערוצי שיווק, יחסי ציבור ופרסום.
2) גם במידה והחל שלב המכירות היקף המכירות בשלבים הראשונים אינו יכול לממן את עלויות הפיתוח וההוצאות השוטפות של החברה.
3) במידה ומעורב תהליך יצור יש צורך בהשקעות התחלתיות וביצור ראשוני כדי לאפשר התחלת מכירות.
4) המשך מחקר ופיתוח - למרות שלחברה מוצר מוכן, במרבית המקרים ימשיך תהליך הפיתוח לצורך גרסא חדשה, שיפור המוצר הקיים או שינויים בעקבות תגובות השוק.
סיבוב גיוס הון שני - Second Financial Round
מימון הון חוזר לחברות בשלב ה- Early Stage. חברות ה- Early Stage מוכרות את מוצריהן אך הן עדיין לא רווחיות.
סיבוב גיוס הון שלישי - Third Financial Round - מיועד בעיקר למימון התרחבות של חברות שעברו את ה- Break Even Point והחלו להציג רווחיות. גיוס זה נקרא גם Mezzanine Financing.
סיבוב גיוס הון רביעי - Fourth Financial Round - נקרא גם Bridge Financing ומיועד לממן את תהליך הנפקת החברה (Going Public).מאמר נוסף בסידרה - Exit (IPO או Buyout).
זהו השלב הראשון של המיזם בו בדר"כ משקיע היזם מכספו האישי, כספי חברים קרובים או משפחה. בשלב זה ישמש ההון לפיתוח ראשוני של הרעיון, בדיקות היתכנות בסיסיות ולימוד הנושא. ברוב המקרים ההון בשלב Pre Seed מסתכם בעשרות אלפי דולר בודדים.
אפשרויות נוספות למימון שלב ה- Pre Seed: הלוואה בנקאית, קרנות ממשלתיות למו"פ, משקיע פרטי קטן בדר"כ על בסיס הכרות אישית.
שלב ה- Seed
עם התקדמות פיתוח הרעיון על ידי היזם וניצול מקורות המימון בשלב ה- Pre Seed יעבור המיזם לשלב הבא, שלב ה- Seed. היזם בדק את היתכנות הרעיון, החל את תהליך הפיתוח ועשה צעדים ראשוניים לבניית המודל העיסקי.
כעת, יש צורך בגיוס הון משמעותי יותר לצורך קידום הפרויקט ועל כן יפנה היזם לגיוס הון ממשקיעים בהיקף גדול יותר אשר יבחנו את המיזם בעינים מקצועיות. ישנם משקיעים מקצועיים המתמחים בהשקעה בחברות סטראט-אפ בשלב ה- Seed.
היקפי גיוס ההון בשלב זה נעים בין מאות אלפי דולר למליון עד שני מליון דולר למיזם. בשלב זה, גיוס ההון נעשה על בסיס בדיקה עסקית של המיזם. המשקיעים ינתחו לעומק אספקטים שונים של הרעיון ויעריכו את יכולתו של היזם לתרגם את הרעיון למודל עסקי ברור ולייצר החזר השקעה אטרקטיבי למשקיעים.
סבב גיוס הון ראשון (First Financial Round)
סבב פיננסי ראשון נועד במרבית המקרים לממן תחילת מכירות וייצור. לאחר שהפרויקט עבר את שלב ה- Seed, ישנו אב טיפוס מוכן ובוצע פיילוט ראשון יתקדם המיזם לשלב הבא - ייצור ותחילת מכירות. למרות שהמיזם נמצא בשלב בו יש ברשותו מוצר מוגמר שניתן למכור אותו הוא זקוק למימון נוסף מהסיבות הבאות:
1) תהליך המכירה יכול להיות ארוך יחסית הכולל תהליכי שיווק ומכירה מורכבים. גיוס אנשי שיווק ומכירות, השתתפות בכנסים, מפגשי מכירות, שיתופי פעולה עם ערוצי שיווק, יחסי ציבור ופרסום.
2) גם במידה והחל שלב המכירות היקף המכירות בשלבים הראשונים אינו יכול לממן את עלויות הפיתוח וההוצאות השוטפות של החברה.
3) במידה ומעורב תהליך יצור יש צורך בהשקעות התחלתיות וביצור ראשוני כדי לאפשר התחלת מכירות.
4) המשך מחקר ופיתוח - למרות שלחברה מוצר מוכן, במרבית המקרים ימשיך תהליך הפיתוח לצורך גרסא חדשה, שיפור המוצר הקיים או שינויים בעקבות תגובות השוק.
סיבוב גיוס הון שני - Second Financial Round
מימון הון חוזר לחברות בשלב ה- Early Stage. חברות ה- Early Stage מוכרות את מוצריהן אך הן עדיין לא רווחיות.
סיבוב גיוס הון שלישי - Third Financial Round - מיועד בעיקר למימון התרחבות של חברות שעברו את ה- Break Even Point והחלו להציג רווחיות. גיוס זה נקרא גם Mezzanine Financing.
סיבוב גיוס הון רביעי - Fourth Financial Round - נקרא גם Bridge Financing ומיועד לממן את תהליך הנפקת החברה (Going Public).מאמר נוסף בסידרה - Exit (IPO או Buyout).
http://tax-usa.nethttp://tax-usa.net
http://taxusaonline.com
נציג חברת TAX USA INC המלווה חברות ויזמים ישראלים בפעילותם העסקית בארה"ב. החברה מספקת שרותי חשבות וניהול כספים לחברות בבעלות ישראלית הפועלות בארה"ב, ניהול שכר עובדים - Payroll, תכנון ויעוץ מס לתאגידים וסיוע והכנת החברה לגיוס הון. החברה מתמחה בהכנת דוחות מס אישיים לישראלים בארה"ב.
Tax Usa Inc.
http://taxusaonline.com
נציג חברת TAX USA INC המלווה חברות ויזמים ישראלים בפעילותם העסקית בארה"ב. החברה מספקת שרותי חשבות וניהול כספים לחברות בבעלות ישראלית הפועלות בארה"ב, ניהול שכר עובדים - Payroll, תכנון ויעוץ מס לתאגידים וסיוע והכנת החברה לגיוס הון. החברה מתמחה בהכנת דוחות מס אישיים לישראלים בארה"ב.
Tax Usa Inc.