נשף מסכות
חג פורים הגיע, תחפושות, צבעים, דמיות, ליצנים, קרנבל, מסיבות ומשלוחי מנות,
שמחה גדולה ברחובות, חנויות מציגות מרכולתן לראווה, ילדים בוחרים ומתלבטים,
כאלו שכבר מזמן... מתחפשים, כאלו שמפחדים או פשוט לא אוהבים.
חג שמהותו שמחה , המון רוח שטות, חשיבה על הזולת, נתינה, חג של צחוק וקלילות.
בחרתי לנצל את החג ולהזמין אתכם לנשף תחפושות , בוא כל אחד יבחר, מי ירצה להיות.
כמה מילים מן התיאוריות והספרות, מעט מילים של ידע למחשבה ובהירות.
מסכה - בלטינית - פרסונה (PERSONA) משמע "להוליך את הקול", המסכה הינה הכלי דרכו נשמע קול השחקן על בימת התיאטרון היווני.
הפסיכואנליטיקאי קרל יונג השתמש במושג הפרסונה לתיאור רכיב באישיותו של האדם. המסכה אותה עוטה האדם על עצמו בחברה מייצגת את כל מה שחושב האדם כי מצופה ממנו, זוהי הזהות החיצונית, האופן בו היה רוצה שיתפסו אותו האחרים לפי פרשנותו את ציפיותיהם.
ככל שירצה האדם להתאים עצמו לסביבה, ככל שיחוש חוסר שייכות, חוסר בטחון או איום, כך יגבר השימוש במסכה והאדם ירחק מאישיותו האמיתית הייחודית.
אחד המושגים המרכזיים בתורתו של אלפרד אדלר, הוגה הפסיכולוגיה האינדיבודואלית, הינו : תחושת השייכות.
תחושת השייכות הינה תחושה סובייקטיבית הנובעת מן האמונה על-פיה כל אחד הינו יצור חברתי מיסודו השואף כמטרה עליונה לחוש שייך.
ילדים, הורים ואנשים בכלל יכולים להיות שייכים למסגרות רבות ושונות בחייהם החל ממשפחה ועד מקום עבודה, חוג או קבוצת חברים או עמיתים, עובדה זו לא מבטיחה כי הם חשים שייכים לקבוצות אלו.
מאחורי התנהגות הילדים עומדת גחמה לתחושת שייכות. אם נחבר בין התיאוריות שהוצגו לעיל, ככל שתגדל תחושת השייכות יפחת הצורך לשימוש במסכות ולמעשה יאפשר לכל אדם להתקרב יותר ויותר לאישיותו האישית וייחודית, להכיר עצמו, להתנסות, להעז, לפעול, לגלות ולחיות את החיים במלואם ללא תלות בתגובות חיצוניות על עשייה, פעולה או התנהגות.
הבנה זו מאפשרת לנו, ההורים, אנשי החינוך ליזום, לעודד , לתת את הדעת,
וליצור הזדמנויות בהן יוכלו הילדים לחוש באופן סובייקטיבי שייכים.
מה הכוונה לחוש שייכים - מה בעצם הילדים צריכים ומבקשים ?
להיות ולחוש אהובים, נחוצים ויכולים,
מה המשמעות - ממש , ממש פשוט :
אהוב - לחוש אהוב ללא כל תנאי, אומרים לי, מחבקים אותי ושמים לב למעשיי
נחוץ - אני תורם ומועיל לסביבה ולמשפחה , יש לי תפקידים ואחריות מהשקיה ועד קיפול שמיכה,
מטילים עליי, מאפשרים לעשות וגם מאפשרים לי לשאת בתוצאות
יכול - אני מסוגל לעשות דברים, אני מסוגל להתגבר על מכשולים,
אפשרו לי להתמודד, עודדו אותי, תמכו בי, אלמד על עצמי, ארוויח ואחוש בעננים !
ברוכים החוגגים בנשף המסכות, כולכם מוזמנים לחוות ולהתנסות,
כל אחד מכם כאן רצוי ומקובל ,גם ובעיקר כשחש שוגה או מבולבל,
בנשף שלנו ניתן להסיר מסכות, בו ניתן להיות אנחנו, להיחשף, להאיר ולהתגלות.
בעקבות חג הפורים מאחלת לכולכם, שכולם יזכו להכירכם מבפנים, במיוחד ילדיכם,
שתצליחו לאפשר להם לחיות חייהם עם מעט הגנות, שיאירו באורם המיוחד ויחוו חוויות,
ואם חייבים לעיתים ואין ברירה, את המסכה זכרו בתם השימוש , להשיב למגרה.
בברכת הורות קלה, מהנה ויצירתית,
מירב אגם - גבריאל.
כל הזכויות שמורות למירב אגם - גבריאל ©
חג פורים הגיע, תחפושות, צבעים, דמיות, ליצנים, קרנבל, מסיבות ומשלוחי מנות,
שמחה גדולה ברחובות, חנויות מציגות מרכולתן לראווה, ילדים בוחרים ומתלבטים,
כאלו שכבר מזמן... מתחפשים, כאלו שמפחדים או פשוט לא אוהבים.
חג שמהותו שמחה , המון רוח שטות, חשיבה על הזולת, נתינה, חג של צחוק וקלילות.
בחרתי לנצל את החג ולהזמין אתכם לנשף תחפושות , בוא כל אחד יבחר, מי ירצה להיות.
כמה מילים מן התיאוריות והספרות, מעט מילים של ידע למחשבה ובהירות.
מסכה - בלטינית - פרסונה (PERSONA) משמע "להוליך את הקול", המסכה הינה הכלי דרכו נשמע קול השחקן על בימת התיאטרון היווני.
הפסיכואנליטיקאי קרל יונג השתמש במושג הפרסונה לתיאור רכיב באישיותו של האדם. המסכה אותה עוטה האדם על עצמו בחברה מייצגת את כל מה שחושב האדם כי מצופה ממנו, זוהי הזהות החיצונית, האופן בו היה רוצה שיתפסו אותו האחרים לפי פרשנותו את ציפיותיהם.
ככל שירצה האדם להתאים עצמו לסביבה, ככל שיחוש חוסר שייכות, חוסר בטחון או איום, כך יגבר השימוש במסכה והאדם ירחק מאישיותו האמיתית הייחודית.
אחד המושגים המרכזיים בתורתו של אלפרד אדלר, הוגה הפסיכולוגיה האינדיבודואלית, הינו : תחושת השייכות.
תחושת השייכות הינה תחושה סובייקטיבית הנובעת מן האמונה על-פיה כל אחד הינו יצור חברתי מיסודו השואף כמטרה עליונה לחוש שייך.
ילדים, הורים ואנשים בכלל יכולים להיות שייכים למסגרות רבות ושונות בחייהם החל ממשפחה ועד מקום עבודה, חוג או קבוצת חברים או עמיתים, עובדה זו לא מבטיחה כי הם חשים שייכים לקבוצות אלו.
מאחורי התנהגות הילדים עומדת גחמה לתחושת שייכות. אם נחבר בין התיאוריות שהוצגו לעיל, ככל שתגדל תחושת השייכות יפחת הצורך לשימוש במסכות ולמעשה יאפשר לכל אדם להתקרב יותר ויותר לאישיותו האישית וייחודית, להכיר עצמו, להתנסות, להעז, לפעול, לגלות ולחיות את החיים במלואם ללא תלות בתגובות חיצוניות על עשייה, פעולה או התנהגות.
הבנה זו מאפשרת לנו, ההורים, אנשי החינוך ליזום, לעודד , לתת את הדעת,
וליצור הזדמנויות בהן יוכלו הילדים לחוש באופן סובייקטיבי שייכים.
מה הכוונה לחוש שייכים - מה בעצם הילדים צריכים ומבקשים ?
להיות ולחוש אהובים, נחוצים ויכולים,
מה המשמעות - ממש , ממש פשוט :
אהוב - לחוש אהוב ללא כל תנאי, אומרים לי, מחבקים אותי ושמים לב למעשיי
נחוץ - אני תורם ומועיל לסביבה ולמשפחה , יש לי תפקידים ואחריות מהשקיה ועד קיפול שמיכה,
מטילים עליי, מאפשרים לעשות וגם מאפשרים לי לשאת בתוצאות
יכול - אני מסוגל לעשות דברים, אני מסוגל להתגבר על מכשולים,
אפשרו לי להתמודד, עודדו אותי, תמכו בי, אלמד על עצמי, ארוויח ואחוש בעננים !
ברוכים החוגגים בנשף המסכות, כולכם מוזמנים לחוות ולהתנסות,
כל אחד מכם כאן רצוי ומקובל ,גם ובעיקר כשחש שוגה או מבולבל,
בנשף שלנו ניתן להסיר מסכות, בו ניתן להיות אנחנו, להיחשף, להאיר ולהתגלות.
בעקבות חג הפורים מאחלת לכולכם, שכולם יזכו להכירכם מבפנים, במיוחד ילדיכם,
שתצליחו לאפשר להם לחיות חייהם עם מעט הגנות, שיאירו באורם המיוחד ויחוו חוויות,
ואם חייבים לעיתים ואין ברירה, את המסכה זכרו בתם השימוש , להשיב למגרה.
בברכת הורות קלה, מהנה ויצירתית,
מירב אגם - גבריאל.
כל הזכויות שמורות למירב אגם - גבריאל ©
מירב אגם - גבריאל
" הורים ונהנים "
BA פסיכולוגיה וחינוך
יועצת ומנחה מוסמכת בתחום הורות ומשפחה
מאמנת משפחתית ואישית
מנהלת גן ילדים פרטי - "משפחתון אגם" בנווה סביון
מרצה ומנחה אנשי מקצוע בתחום החינוך, ההוראה וההנחייה
רעייה ואם
AGMERAV@GMAIL.COM 052-2935798
http://horimvnehenim.blo
" הורים ונהנים "
BA פסיכולוגיה וחינוך
יועצת ומנחה מוסמכת בתחום הורות ומשפחה
מאמנת משפחתית ואישית
מנהלת גן ילדים פרטי - "משפחתון אגם" בנווה סביון
מרצה ומנחה אנשי מקצוע בתחום החינוך, ההוראה וההנחייה
רעייה ואם
AGMERAV@GMAIL.COM 052-2935798
http://horimvnehenim.blo