הדרך למיצוי פוטנציאל הארגון ועובדיו
יום שלישי, שעה 13:00, סושייה ברמת החייל, התיישבו ארבעה לארוחת צהריים: הארגון, התפקיד, המחלקה והעובד.
הארגון שחושב תמיד צעד אחד קדימה, מתכנן לסגור עם בעל הסושייה, עסקת תלושי אוכל, ארוכת טווח לכל עובדי החברה,
התפקיד לוקח לידיו את התפריט ותוהה איזה מבין המנות, תיכלל בהסדר של החברה עם הסושייה,
המחלקה ממהרת להזכיר לכולם שעד 14:00, כולם בחזרה במשרד לישיבת צוות,
העובד יודע מייד מה להזמין - את מנת הסושי "הגשמה והתפתחות", המנה שהוא הכי אוהב ותשביע אותו.
האם תצליח הקבוצה להנות מארוחת צהריים ממצה, תוך מימוש רצונותיו של כל אחד מהארבעה?
השאלה המרכזית העומדת בפני ארגונים כיום, היא כיצד לשלב בין מימוש פוטנציאל של ארבעה גורמים מרכזיים: הארגון, המחלקות השונות בו, התפקידים והאנשים המאיישים אותם.
חברת טל & בורג לייעוץ אסטרטגי שיווקי, פיתחה את תהליך 360 למיצוי פוטנציאל הארגון שמטרותיו לממש את הפוטנציאל הגלום בארגון ועובדיו, ליצור סינרגיה ביניהם, לצורך שיפור תוצאות עסקיות.
התהליך הינו חוצה ארגון, בעל ראייה רחבה ומעמיקה של הארגון ועובדיו. ייחודו של התהליך הוא בנקודת המוצא האסטרטגית שיווקית שלו, המחוברת ישירות ל"שורה התחתונה" של ביצועי הארגון.
שלבי התהליך:
1. מיפוי צרכי מיצוי הפוטנציאל בארבע רמות: הארגון, המחלקה, התפקיד והעובד.
2. בניית תוכנית המותאמת לצרכים תוך שימוש בכלים שונים ליישום התהליך.
3. יישום התוכנית בארגון תוך בקרה, מעקב וניתוח מסקנות לכל אורך התהליך.
הכלים בהם אנו משתמשים לאורך התהליך:
? הגדרות אסטרטגיות - תכנון אסטרטגי הינו מעין יצירת תעודת זהות עסקית להנחת אבני יסוד לכל פעילות החברה. חשיבותו של התכנון האסטרטגי היא במיקוד, שהוא יוצר ובכינוס תשובות לשאלות מהותיות הקשורות בפעילות הארגון, בטווח הנוכחי ובעתיד תוך יצירת הגדרות חדשות או בחינת הקיימות.
? הדרכות והכשרות בנושאים שיווקיים, מכירתיים ואסטרטגיים כמו: חדשנות ויצירתיות, טיפוסי תקשורת, עבודת צוות, מודל שלבי המכירה האישית, טיפול בהתנגדויות וכד'.
? למידת עמיתים ליצירת והנעת פורום עמיתים ללמידה משותפת ע"י ניתוח CASE STUDIES מניסיון הארגון ועובדיו.
? אימון אישי למיצוי פוטנציאל העובד במסגרת הארגונית הקיימת וסלילת הדרך למימוש: קביעת מטרות ויעדים, פיתרון קונפליקטים, תוך חיזוק חוזקותיו.
? הגדרות תפקיד מותאמות למטרות העתידיות כפי שהוגדרו ובהתייחס לחיזוק החזקות של העובד.
? הערכת עובדים למיפוי המצב הקיים והצבת מטרות לעתיד לבוא.
מניסיוננו עם לקוחות:
את התהליך אנו מיישמים עם לקוחות שונים מבחינת סדרי גודל הארגון, תחום הפעילות, מחזור חיי העסק וכד'.
לדוגמא, חברה משפחתית, יצרנית, מוכרת B2B, המעסיקה כ 40 עובדים, ותיקה בתחומה.
מטרות הארגון שהוגדרו שדרוג פעילות הארגון לקפיצת מדרגה עסקית.
לאחר מיפוי המצב הקיים החלטנו להתמקד בפעילות מחלקת אנשי המכירות הישירים. איתרנו את החוזקות והיכולות של כל אחד מבעלי התפקידים במחלקה, ע"פ מאפייניו האישיותיים והמקצועיים. בהתאם לכם חילקנו את המשימות והגדרת התפקידים של כל עובד במחלקה. התוצאות העסקיות של המחלקה, היו טובות יותר באופן משמעותי (20% +), מהתוצאות של כלל השוק והמחלקות האחרות בחברה.
לדוגמאות נוספות והרחבות, נשמח לתאם פגישות ולבחון את יישום התהליך אצלכם בארגון.
חברת טל & בורג עוסקת בייעוץ אסטרטגי ושיווקי, ובליווי ביישום של תוכניות השיווק לעסקים, חברות וארגונים. מטרת הייעוץ שאנו מעניקים היא, לקדם את הארגון ואנשיו, להציב מטרות ויעדים, לסלול את הדרך להשיגם ולסייע ביישום התוכניות בשטח.
ליצירת קשר רינת בורג 0546-508-508 rinat@talburg.co.il www.talburg.co.il
חברת טל & בורג עוסקת בייעוץ אסטרטגי ושיווקי, ובליווי ביישום של תוכניות השיווק לעסקים, חברות וארגונים. מטרת הייעוץ שאנו מעניקים היא, לקדם את הארגון ואנשיו, להציב מטרות ויעדים, לסלול את הדרך להשיגם ולסייע ביישום התוכניות בשטח.
ליצירת קשר רינת בורג 0546-508-508 rinat@talburg.co.il www.talburg.co.il
ליצירת קשר רינת בורג 0546-508-508 rinat@talburg.co.il www.talburg.co.il