שיווק תוכניות שותפים מתפתח בארץ בקצב מסחרר בשנתיים האחרונות. רשתות שותפים ישראליות מצליחות קמו לאחרונה, מושכות משווקים וותיקים וחדשים כאחד מרשתות שותפים מבוססות בחו"ל. בחו"ל רשתות השותפים מציעות עשרות אלפי מוצרים לשיווק, לרוב ללא צורך בניסיון קודם, הרשמה קלה וחינם. בארץ מציעות הרשתות פחות מוצרים, אך גם תחרות פחותה, עמלות מבוססות אחוזים על מכירות או הפניות, וההיצע גדל כל הזמן.
כשאנו נכנסים לרשת שותפים כלשהי, בארץ או בחו"ל, אנו נתקלים אפוא במאות ואפילו עשרות אלפי מוצרים. איזה מוצר כדאי להתחיל לשווק? מאיזה תחום, ומתוך כל נישה - באיזה מוצר כדאי לבחור? כל בעל מוצר ינסה לפתות משווקים רבים יותר לשווק את המוצר שלו, ולכן כל אחד יציע עמלות גבוהות, חומר עזר שיווקי וכדומה. אך מה באמת חשוב בבחירת מוצר, ואיך ניתן לקבוע האם מוצר הוא מוצר מוצלח עם סיכויי מכירה ורווח טובים? איך לשמור לא ליפול על מוצרים גרועים, כאלה שיבזבזו לנו זמן ומשאבים על קידומם מבלי להניב רווחים?
1. ראשית, יש לבדוק את דף האינטרנט ממנו נמכר המוצרף האם הוא משכנע, האם היינו קונים דרכו בעצמנו?
2. האם המחיר ריאלי ביחס למה שהמוצר או השירות מציעים? אם המחיר גבוה מדי, לא יקנו אותו. אם המחיר נמוך מדי, אולי לא יישאר לנו מספיק רווח. .
3. יש לבדוק כמה אנשים באינטרנט מחפשים מוצר כזה, האם יש לו דרישה? אפשר לבדוק כמות חיפושים לביטוי מסוים במנועי החיפוש.
4. יש לבדוק את המוצרים המתחרים: מה הם מציעים, באלו מחירים, האם המוצר הזה עומד יפה בתחרות או נופל ממנה באופן משמעותי? היכן מקדמים מוצרים מסוג זה והאם הנישה רוויה או שיש לנו מקום להכנס ולהתחרות ללא ביזבוז תקציב מנופח.
כשאנו נכנסים לרשת שותפים כלשהי, בארץ או בחו"ל, אנו נתקלים אפוא במאות ואפילו עשרות אלפי מוצרים. איזה מוצר כדאי להתחיל לשווק? מאיזה תחום, ומתוך כל נישה - באיזה מוצר כדאי לבחור? כל בעל מוצר ינסה לפתות משווקים רבים יותר לשווק את המוצר שלו, ולכן כל אחד יציע עמלות גבוהות, חומר עזר שיווקי וכדומה. אך מה באמת חשוב בבחירת מוצר, ואיך ניתן לקבוע האם מוצר הוא מוצר מוצלח עם סיכויי מכירה ורווח טובים? איך לשמור לא ליפול על מוצרים גרועים, כאלה שיבזבזו לנו זמן ומשאבים על קידומם מבלי להניב רווחים?
1. ראשית, יש לבדוק את דף האינטרנט ממנו נמכר המוצרף האם הוא משכנע, האם היינו קונים דרכו בעצמנו?
2. האם המחיר ריאלי ביחס למה שהמוצר או השירות מציעים? אם המחיר גבוה מדי, לא יקנו אותו. אם המחיר נמוך מדי, אולי לא יישאר לנו מספיק רווח. .
3. יש לבדוק כמה אנשים באינטרנט מחפשים מוצר כזה, האם יש לו דרישה? אפשר לבדוק כמות חיפושים לביטוי מסוים במנועי החיפוש.
4. יש לבדוק את המוצרים המתחרים: מה הם מציעים, באלו מחירים, האם המוצר הזה עומד יפה בתחרות או נופל ממנה באופן משמעותי? היכן מקדמים מוצרים מסוג זה והאם הנישה רוויה או שיש לנו מקום להכנס ולהתחרות ללא ביזבוז תקציב מנופח.