עסק בעולם דינאמי וסביבה תחרותית ומתפתחת הגדלה בקצב גבוה כמו העיר מודיעין צריך לישון עם עין אחת פקוחה. אנו חיים בעיר שבה כ-2,000 עסקים קטנים לא כולל עסקים מהבית אשר אליהם הצטרפו רק לאחרונה 140 חנויות בקניון החדש, ואם נאמין לפרסומים בקרוב יצטרפו מספר מרכזים מסחריים חדשים.
לפיכך כבעל עסק בכל עת ובכל מצב דע מי הם המתחרים? לאן הם פונים? מי הקהל שלהם ומה הם מציעים? זאת יש לברר הן טרם הקמת העסק והן בנקודות זמן קבועות לאורך הדרך, בהם כדאי לעצור ולבחון את המצב לאשורו.
רבים המקרים בהם בוחרים להקים עסק מתוך תחושה, רצון לממש פוטנציאל אישי וכישרון או לקדם אינטרס נתון, כל זה טוב ויפה אך רק אם נבדקה שאלת השאלות האם יש צורך לשירות או המוצר שאני מציע?
וכאן אני חוזרת לשאלה מי הם המתחרים ומה הם עושים? האם השוק מוצף? האם יש לי מה להציע אחרת? יש מקום לכולם? שאל את עצמך - מדוע יבחר לקוח לבצע רכישה ממני אם ישנם רבים אחרים המציעים את אותו הדבר? ערוך מחקר וברור ואם הצלחת לענות על השאלה בצורה משביעת רצון אזי הינך כבר בחצי הדרך. כעת, על תשכח להביע זאת באמצעי השיווק איתם אתה משתמש בכדי להגיע לקהל היעד שלך - במודעה בעיתון , בפלייר וגם מעגל הנטוורקינג אליו אתה משתייך.
לאחר שבררנו את השאלות הבסיסיות ויש לקוחות מרוצים כיצד נהפכם לנאמנים?
בכל שלב של העסק דאג להתעדכן בחידושים, מגמות, צרכי ורצונות קהל היעד. הייה ראשון להכניס מוצר חדש , להשתמש בחומר גלם ייחודי, צור חבילות שירות העונות על צורך שעלה מהשטח וכל זאת לפני המתחרים הישירים.
עצה זאת מתייחסת אלייך הן אם אתה מעצב שיער, בעל חנות, גרפיקאית או מטפל אלטרנטיבי תן ללקוחות שלך מענה לצרכיהם אך אל תעצור כאן הייה צעד אחד קדימה ועדכן אותם במה שחדש בתחומך - תלהיב , תפתיע , תרגש. כך תיצור קהל לקוחות נאמן ותעביר מסר של מקצוען בתחומו. תן אצל הלקוח את התחושה שהוא יכול לסמוך עלייך שאם קורה משהו בתחום אתה כבר תעדכן אותו ועל כן אין לו מה לחפש אצל מתחרייך. והרי מה אנו כבעלי עסקים רוצים? לקוחות מסוג ממון - מרוצים, ממליצים ונאמנים.
מ.ש.ל (מה שהיה להוכיח)
לפיכך כבעל עסק בכל עת ובכל מצב דע מי הם המתחרים? לאן הם פונים? מי הקהל שלהם ומה הם מציעים? זאת יש לברר הן טרם הקמת העסק והן בנקודות זמן קבועות לאורך הדרך, בהם כדאי לעצור ולבחון את המצב לאשורו.
רבים המקרים בהם בוחרים להקים עסק מתוך תחושה, רצון לממש פוטנציאל אישי וכישרון או לקדם אינטרס נתון, כל זה טוב ויפה אך רק אם נבדקה שאלת השאלות האם יש צורך לשירות או המוצר שאני מציע?
וכאן אני חוזרת לשאלה מי הם המתחרים ומה הם עושים? האם השוק מוצף? האם יש לי מה להציע אחרת? יש מקום לכולם? שאל את עצמך - מדוע יבחר לקוח לבצע רכישה ממני אם ישנם רבים אחרים המציעים את אותו הדבר? ערוך מחקר וברור ואם הצלחת לענות על השאלה בצורה משביעת רצון אזי הינך כבר בחצי הדרך. כעת, על תשכח להביע זאת באמצעי השיווק איתם אתה משתמש בכדי להגיע לקהל היעד שלך - במודעה בעיתון , בפלייר וגם מעגל הנטוורקינג אליו אתה משתייך.
לאחר שבררנו את השאלות הבסיסיות ויש לקוחות מרוצים כיצד נהפכם לנאמנים?
בכל שלב של העסק דאג להתעדכן בחידושים, מגמות, צרכי ורצונות קהל היעד. הייה ראשון להכניס מוצר חדש , להשתמש בחומר גלם ייחודי, צור חבילות שירות העונות על צורך שעלה מהשטח וכל זאת לפני המתחרים הישירים.
עצה זאת מתייחסת אלייך הן אם אתה מעצב שיער, בעל חנות, גרפיקאית או מטפל אלטרנטיבי תן ללקוחות שלך מענה לצרכיהם אך אל תעצור כאן הייה צעד אחד קדימה ועדכן אותם במה שחדש בתחומך - תלהיב , תפתיע , תרגש. כך תיצור קהל לקוחות נאמן ותעביר מסר של מקצוען בתחומו. תן אצל הלקוח את התחושה שהוא יכול לסמוך עלייך שאם קורה משהו בתחום אתה כבר תעדכן אותו ועל כן אין לו מה לחפש אצל מתחרייך. והרי מה אנו כבעלי עסקים רוצים? לקוחות מסוג ממון - מרוצים, ממליצים ונאמנים.
מ.ש.ל (מה שהיה להוכיח)
מיכל גליקמן בעלים של - MMS-Michal Marketing Solutions משרד לייעוץ וייצוג שיווקי לעסקים קטנים. יועצת במאגר היועצים של משרד התמ"ת לחונכות שיווקית. מעניקה ייעוץ בנקודות מפנה ומשבר, כתיבת תוכניות עבודה ושיווק ב- outsourcing. http://www.mms4biz.co.il