דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכירות - האמת שאיש אינו מאמין לה 

מאת    [ 15/03/2009 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 2305 פעמים ]

- זה המוצר הטוב ביותר

- את זה כולם אומרים

- אתה לא מאמין לי?

- אני רוצה להאמין, אבל תנסה להבין. "המוצר הטוב ביותר" זו קלישאה, כולם אומרים לי את זה על המוצר שהם משווקים

- יש להם אינטרס

- ולך?

- כמובן שגם לי, אבל כנראה שלא הסברתי נכון, המוצר שלנו הוא היחידי בשוק עם תו תקן ישראלי, הוא מלווה באישור משרד הבריאות האמריקאי ה-F.D.A , ויש לך 3 שנות אחריות מלאה ומקיפה ב-28 הסניפים הפרוסים ברחבי הארץ.

- מצוין, עכשיו זה נשמע טוב יותר. אם כך, אל תשתמש בתחילת השיחה בהכללות, אע"פ שיש בהן אמת, קשה להאמין לך. אנשים נוטה להאמין למסרים הכוללים פרטים, זה נותן תחושת רצינות, זכור את מה שאמר ברנרד טייפר (Bernard Taper) "קלישאה היא אמת שאיש אינו מאמין לה".

- והאמת מורכבת מפרטים

- יפה, משפט טוב, אך למען הדיוק נוסיף ערך נוסף. האמת מורכבת מפרטים המשולבים בהם ערכים מספריים

- זאת אומרת?

- במגזין "הגה" האחרון נמצא שהרכב חסכוני מאד וצריכת הדלק שלו בדרכים בין עירוניות עומדת על 13.8 ק"מ לליטר בלבד, כאשר רוב הרכבים מקבוצת הרכב הזו מגיעים במצב המכסימאלי ל-12 ק"מ לליטר. לעומת זאת, ללא ערכים מספריים היינו יכולים לומר כך: במגזין "הגה" האחרון, הרכב נמצא כחסכוני מאד בהשוואה לרכבים מאותה קבוצה.

- אבל גם המשפט השני נשמע אמין

- השאלה היא לאיזו הצהרה תאמין יותר? למשפט השני המיוחס לרכב חסכוני מאד, שהוא פרט כללי, במגזין הגה האחרון שהוא פרט מדויק? או לחילופין למשפט הראשון הכולל פרטים מדויקים בלבד?

- כפי הנראה לראשון

- זהו בדיוק העניין.

- הבנתי

- אך לא סיימנו כאן. לתהליך ההצגה יש משמעות גבוהה מאד בקבלת מסרים. לפני שאתה מציג לי את המוצר למד אותי על החשיבות בבחירה נכונה.

- אתה יכול לפרט?

- בוודאי. כלקוח המעוניין לרכוש רכב יש מס' דברים שכדאי לדעת לפני הבחירה. שוק הרכב מוצף היום בסוכנויות המציעות רכבים טובים המתהדרים בכך שהם חסכוניות מאד. הרכבים האמריקאים מציגים צריכת דלק ל-10 ק"מ ולא ק"מ ל-1 ליטר כפי שאנחנו נוהגים להשתמש, נתון שמטעה לקוחות רבים. בנוסף, כל הסוכנויות מציינות צריכת דלק בתנאי מעבדה וחשוב לבדוק נתונים בתנאי שטח, לא פעם נתונים אלו משנים את התמונה.

- הבנתי, אם כך כדאי שאציג את ההצהרה האחרונה לפני הנתונים על הרכב שלי.

- בדיוק. בני אדם נותנים כבוד מקצועי לאדם שיודע יותר מהם. הם מעריכים את תשומת הלב המקצועית שעוזרת להם לקבל החלטות טובות יותר וככל שתיצור את האמון מוקדם יותר בתהליך המכירה, הלקוח יהיה מוכן ואפילו יתאמץ לתת לך מידע נוסף, כי יש לו על מי לסמוך.

- הבנתי. שווה בדיקה.

- יש לי תחושה שהיית מתחיל אחרת את השיחה הזו.

- גם אני חושב.

* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב