- התחושות שלי טובות
- עם תחושות לא עושים עסקים
- אבל אני אוהב את המקום
- תתחיל להיות רציונלי, מה אתה ילד?
- לא ילד, אבל כמו נער - בר דעת אך עדיין אופטימי. אני אוהב את המקום, האווירה, המיקום והשכנים.
- ומה עם הרווח?
- הוא יגיע. כשמשקיעים במה שאוהבים, הלקוחות מרגישים את זה ובאים. אני מאמין בלתת את הנשמה בכל מה שאתה עושה.
- אני מופתע מהנאיביות שלך. זה עסק, לא בית קברות. תשאיר את הנשמות לחברת קדישא.
לך תסביר את משמעות האינטואיציה בעסקים ולך תתעסק עם ציניות. כל אדם אנליטי יסתכל עליך כלא שפוי כשתדבר על תחושות, הוא יגייס את הסטטיסטיקה, ובאמצעות המדע והכלכלה ינסה להוכיח לך שבסופו של דבר הכל תלוי מספרים.
- אם המספרים טובים והתחושות שלי לא טובות גם תמליץ לי להיכנס?
שתיקה ארוכה.
- אם אתה מרגיש שזה לא זה, אל תיכנס לזה.
- מה ההבדל? לתחושות יש מקום רק בנסיגה? בנטילת יוזמה, לתחושות אין משקל?
- אוקיי, אני מסכים. לתחושות יש משקל, אבל אל תיתן להן להכריע.
- לדעתי, דווקא הן אלו שצריכות להכריע.
עסקים רבים שהצליחו מעבר למשוער נדחו בתחילתם על ידי אנשי מחקר ובעלי משרות רמות שניתחו מדעית את סיכויי ההצלחה ולא מצאו בהם כל פוטנציאל. זהו סיפורם של הביטלס, מייקרוסופט, האחים רייט, בל, לואי פסטר ועוד. למזלנו רק תחושותיהם החזקות של המייסדים הותירו את החלום על כנו, ואותנו עם מוצרים פורצי דרך.
תחושות חזקות יכולות להוביל להצלחה בראייה אנלוגית ובראייה הרוחנית.
התחושה בראי האנלוגיה
תחושות טובות יוצרות התלהבות לעשייה, התלהבות לעשייה גורמת להשקעה וירידה לפרטים, ההשקעה מעניקה למוצר את איכותו ואיכות טובה זוכה להערכה. הערכה לאיכות המוצר היא הדלק המניע לרכישה קלה. ורכישה זו דוחקת את השחיקה ומקדמת את ההתלהבות הנוספת לעשייה. כך באופן לוגי נוצרת הנבואה שמגשימה את עצמה.
התחושה בראי הרוחניות
התחושה יוצרת מראה של מציאות מדומה שהאדם יוצר במוחו. היכולת לראות באופן מוחשי את המציאות יוצרת מיקוד להשגת היעד. יותר מכך, לדעת המאמינים היקום "יעזור" לכם להשיג את המטרה. בני האדם שהשפעתם חשובה להצלחה וכל האמצעים הגשמיים והנפשיים יעמדו לרשותכם.
2 טיפים לטיפול בתחושות:
1. תגיעו למקום פעם שנייה ושלישית במרווחי זמן של מספר ימים ובדקו שוב את העסק והמוצרים. לעיתים קרובות הבדיקה הנוספת מורידה את ההתלהבות הראשונית ומעמעמת את הילת הביטחון העצמי שאפף אתכם עד עתה. אם התחושות אכן מתעמעמות אל תתעלמו מהן, אם לא תשמעו עתה לתחושות החדשות, אתם נמצאים על דרך אינוס הפיתרון. הכישלון בדרך.
אם התחושה עדיין אינה מאבדת מכוחה ונשארת חיה ובועטת כבראשונה, יש כאן משהו שאין לזלזל בו.
2. בכל קבלת החלטה עסקית, שאלו את עצמכם כיצד אתם מרגישים בעניין זה? עתה צרפו את הניתוח הסטטיסטי למשוואה: תחושה + נתונים. אם הנתונים טובים והאינטואיציה חיובית, אל תוותרו, לכו על זה בכל מאודכם, אתם נמצאים במקום הנכון.
יש לי תחושה שאני חייב לסיים
- עם תחושות לא עושים עסקים
- אבל אני אוהב את המקום
- תתחיל להיות רציונלי, מה אתה ילד?
- לא ילד, אבל כמו נער - בר דעת אך עדיין אופטימי. אני אוהב את המקום, האווירה, המיקום והשכנים.
- ומה עם הרווח?
- הוא יגיע. כשמשקיעים במה שאוהבים, הלקוחות מרגישים את זה ובאים. אני מאמין בלתת את הנשמה בכל מה שאתה עושה.
- אני מופתע מהנאיביות שלך. זה עסק, לא בית קברות. תשאיר את הנשמות לחברת קדישא.
לך תסביר את משמעות האינטואיציה בעסקים ולך תתעסק עם ציניות. כל אדם אנליטי יסתכל עליך כלא שפוי כשתדבר על תחושות, הוא יגייס את הסטטיסטיקה, ובאמצעות המדע והכלכלה ינסה להוכיח לך שבסופו של דבר הכל תלוי מספרים.
- אם המספרים טובים והתחושות שלי לא טובות גם תמליץ לי להיכנס?
שתיקה ארוכה.
- אם אתה מרגיש שזה לא זה, אל תיכנס לזה.
- מה ההבדל? לתחושות יש מקום רק בנסיגה? בנטילת יוזמה, לתחושות אין משקל?
- אוקיי, אני מסכים. לתחושות יש משקל, אבל אל תיתן להן להכריע.
- לדעתי, דווקא הן אלו שצריכות להכריע.
עסקים רבים שהצליחו מעבר למשוער נדחו בתחילתם על ידי אנשי מחקר ובעלי משרות רמות שניתחו מדעית את סיכויי ההצלחה ולא מצאו בהם כל פוטנציאל. זהו סיפורם של הביטלס, מייקרוסופט, האחים רייט, בל, לואי פסטר ועוד. למזלנו רק תחושותיהם החזקות של המייסדים הותירו את החלום על כנו, ואותנו עם מוצרים פורצי דרך.
תחושות חזקות יכולות להוביל להצלחה בראייה אנלוגית ובראייה הרוחנית.
התחושה בראי האנלוגיה
תחושות טובות יוצרות התלהבות לעשייה, התלהבות לעשייה גורמת להשקעה וירידה לפרטים, ההשקעה מעניקה למוצר את איכותו ואיכות טובה זוכה להערכה. הערכה לאיכות המוצר היא הדלק המניע לרכישה קלה. ורכישה זו דוחקת את השחיקה ומקדמת את ההתלהבות הנוספת לעשייה. כך באופן לוגי נוצרת הנבואה שמגשימה את עצמה.
התחושה בראי הרוחניות
התחושה יוצרת מראה של מציאות מדומה שהאדם יוצר במוחו. היכולת לראות באופן מוחשי את המציאות יוצרת מיקוד להשגת היעד. יותר מכך, לדעת המאמינים היקום "יעזור" לכם להשיג את המטרה. בני האדם שהשפעתם חשובה להצלחה וכל האמצעים הגשמיים והנפשיים יעמדו לרשותכם.
2 טיפים לטיפול בתחושות:
1. תגיעו למקום פעם שנייה ושלישית במרווחי זמן של מספר ימים ובדקו שוב את העסק והמוצרים. לעיתים קרובות הבדיקה הנוספת מורידה את ההתלהבות הראשונית ומעמעמת את הילת הביטחון העצמי שאפף אתכם עד עתה. אם התחושות אכן מתעמעמות אל תתעלמו מהן, אם לא תשמעו עתה לתחושות החדשות, אתם נמצאים על דרך אינוס הפיתרון. הכישלון בדרך.
אם התחושה עדיין אינה מאבדת מכוחה ונשארת חיה ובועטת כבראשונה, יש כאן משהו שאין לזלזל בו.
2. בכל קבלת החלטה עסקית, שאלו את עצמכם כיצד אתם מרגישים בעניין זה? עתה צרפו את הניתוח הסטטיסטי למשוואה: תחושה + נתונים. אם הנתונים טובים והאינטואיציה חיובית, אל תוותרו, לכו על זה בכל מאודכם, אתם נמצאים במקום הנכון.
יש לי תחושה שאני חייב לסיים
* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il