טיפ מס 1- תכנון
כדאי לדעת מה מטרת האתר, מרגע שיודעים אם מדובר במצגת וויזואלית או באתר סחר זה מאפשר להכין פלטפורמה ועיצוב בהתאם.
טיפ מס 2- תקציב
יש לברר עלויות של כל החלקים, החל משטח האכסון והדומיין, להקצות תקציב פרסומי על קידום ממומן ולא ממומן, לקבל הצעת מחיר שתכלול את כל מאפייני האתר- מהרכיבים עד לגרפיקה.
טיפ מס 3- לכתוב את האתר מחוץ למחשב
סקיצה גסה על דף נייר, רשימות שמתארות חלקים מתוך האתר - אלו אינדיקציות שיכולות לעזור מאוד, הייתה תקופה שבה הייתי נעזר בלוח שעם ונעצים כדי לבנות אתר דרך גיזורי נייר- כשמוציאים את העבודה מחוץ למחשב יכולה להיווצר תקושרת משופרת בנקודות שבהם בד"כ יש קצת חוסר הבנה בין המעצב/ מתכנת / לקוח.
טיפ מס 4- תכנים כתשתית לקידום
אתר טוב הוא אתר שמציג עולם, מרגע שיש קישורים לאתרים דומים ומעניינים מבחינת תכנים, מאמרי תוכן וכתבות רלוונטיות- ערך האתר עולה, מאוחר יותר, ניתוח של מילות התוכן ותוצאות החיפוש יעזור בהבהרת שאלת קהל היעד.
טיפ מס 5- בלי לחץ!!!
פיתוח ועיצוב של אתר אלו דברים שדורשים זמן להתבשלות, קורה שאתר צץ במהירות וזה גם יושב וגם נראה נכון- אך זה היוצא מהכלל, יש סיבוכים לא צפויים בשטח, יש רמת עיצוב שמנסים להגיע אליה ולפעמים דברים לא יוצאים כמו רמת הציפיות.
אחד המאפיינים הכי ברורים היא שאלת - "מתי האתר יהיה מוכן?" אני כן מאמין בלוח זמנים מסודר ובעבודה אינטנסיבית אך יש לתת למערכת זמן וחלל לצמוח ולגדול.
טיפ מס 6- התייעצו עם מקדם אתרים כדי לא לתקן את האתר אחרי מעשה.
כאשר מישהו בונה אתר על מודל עסקי כלומר המטרה שלו היא שיגיעו אליו דרך חיפושים בגוגל, חשוב שיקח בחשבון עלויות של קידום האתר. בתחום לא תחרותי ניתן לא פעם לבצע קידום אתרים באופן עצמאי , בעיקר אחרי שקוראים בנושא (השקעת זמן) או עוברים סמינר קידום אתרים. רצוי להתיעץ עם מקדם אתרים לפני שנותנים הוראות לבונה האתר, היות ובניית אתר המתאים לקידום אתרים אינה עניין של מה בכך ולמרות שבוני אתרים מנפנפים ב"אתר ידידותי לגוגל" ,הם בונים לא פעם אתר לא כל כך ידידותי...
הבנת מרכיבי האתר- במידת הצורך - פנייה לייעוץ.
טיפ מספר 8- לא כל הנוצץ זהב ומה שזול לרוב לא יהיה טוב
טיפ מספר 9 - RESTART
הזכרתי כבר קודם שבמובן מסוים דברים לפעמים לא תמיד מסתדרים, כמה נפלא כשהכל עובד חלק, לפעמים זה לא המצב והדבר דורש סבלנות הן מצד בוני האתר והן מצד הלקוחות (נדיר) לכן יש לקחת בחשבון מאפיין זה- התחלנו, ניסינו מהלך מסויים- לא הסתדר
אני מאמין שיש נקודות שפשוט עדיף ליצור הכל מהתחלה על בסיס הניסיון הקודם- מהניסיון שלי- המוצר המחודש תמיד ייראה טוב יותר ויפעל טוב יותר מהגרסא הראשונית, מה שמעביר אותנו לטיפ הבא:
טיפ מספר 10 - סקיצה.
כן- כבר מהטיפ הקודם אפשר להבין ששלב הסקיצה הוא חשוב ביותר ויכול למנוע סיבוכים, אמנם כולם רוצים לבדוק את האתר שלהם בזמן אמת, אבל המרווח הזה יכול לעזור מאוד לבניית האתר, הסקיצה לא רק מורכבת מהקמה ראשונית של המערכת, היא גם עוזרת לביסוס התקשורת בין הלקוח למתכנת/ מעצב.
טיפ מספר 11- הרצה- שלב ההרצה הוא שלב חשוב, שלב שבו אפשר להדריך את הלקוח בשימוש באתר ולכוון אותו לכתיבת תכנים נכונה ובאופן כללי תפעול טוב של המערכת.
זה כל הזמן חוזר לאותה נקודה של מרווח נשימה ונתינת צ'אנס לאתר לגדול לפני "העלאה לאוויר" - בעיניי זה שלב מהותי.
טיפ מס 12- חשיבה על שם דומיין- ייתכן גם ייעוץ בקופירייטר לצורך העניין.
כדאי לדעת מה מטרת האתר, מרגע שיודעים אם מדובר במצגת וויזואלית או באתר סחר זה מאפשר להכין פלטפורמה ועיצוב בהתאם.
טיפ מס 2- תקציב
יש לברר עלויות של כל החלקים, החל משטח האכסון והדומיין, להקצות תקציב פרסומי על קידום ממומן ולא ממומן, לקבל הצעת מחיר שתכלול את כל מאפייני האתר- מהרכיבים עד לגרפיקה.
טיפ מס 3- לכתוב את האתר מחוץ למחשב
סקיצה גסה על דף נייר, רשימות שמתארות חלקים מתוך האתר - אלו אינדיקציות שיכולות לעזור מאוד, הייתה תקופה שבה הייתי נעזר בלוח שעם ונעצים כדי לבנות אתר דרך גיזורי נייר- כשמוציאים את העבודה מחוץ למחשב יכולה להיווצר תקושרת משופרת בנקודות שבהם בד"כ יש קצת חוסר הבנה בין המעצב/ מתכנת / לקוח.
טיפ מס 4- תכנים כתשתית לקידום
אתר טוב הוא אתר שמציג עולם, מרגע שיש קישורים לאתרים דומים ומעניינים מבחינת תכנים, מאמרי תוכן וכתבות רלוונטיות- ערך האתר עולה, מאוחר יותר, ניתוח של מילות התוכן ותוצאות החיפוש יעזור בהבהרת שאלת קהל היעד.
טיפ מס 5- בלי לחץ!!!
פיתוח ועיצוב של אתר אלו דברים שדורשים זמן להתבשלות, קורה שאתר צץ במהירות וזה גם יושב וגם נראה נכון- אך זה היוצא מהכלל, יש סיבוכים לא צפויים בשטח, יש רמת עיצוב שמנסים להגיע אליה ולפעמים דברים לא יוצאים כמו רמת הציפיות.
אחד המאפיינים הכי ברורים היא שאלת - "מתי האתר יהיה מוכן?" אני כן מאמין בלוח זמנים מסודר ובעבודה אינטנסיבית אך יש לתת למערכת זמן וחלל לצמוח ולגדול.
טיפ מס 6- התייעצו עם מקדם אתרים כדי לא לתקן את האתר אחרי מעשה.
כאשר מישהו בונה אתר על מודל עסקי כלומר המטרה שלו היא שיגיעו אליו דרך חיפושים בגוגל, חשוב שיקח בחשבון עלויות של קידום האתר. בתחום לא תחרותי ניתן לא פעם לבצע קידום אתרים באופן עצמאי , בעיקר אחרי שקוראים בנושא (השקעת זמן) או עוברים סמינר קידום אתרים. רצוי להתיעץ עם מקדם אתרים לפני שנותנים הוראות לבונה האתר, היות ובניית אתר המתאים לקידום אתרים אינה עניין של מה בכך ולמרות שבוני אתרים מנפנפים ב"אתר ידידותי לגוגל" ,הם בונים לא פעם אתר לא כל כך ידידותי...
הבנת מרכיבי האתר- במידת הצורך - פנייה לייעוץ.
טיפ מספר 8- לא כל הנוצץ זהב ומה שזול לרוב לא יהיה טוב
טיפ מספר 9 - RESTART
הזכרתי כבר קודם שבמובן מסוים דברים לפעמים לא תמיד מסתדרים, כמה נפלא כשהכל עובד חלק, לפעמים זה לא המצב והדבר דורש סבלנות הן מצד בוני האתר והן מצד הלקוחות (נדיר) לכן יש לקחת בחשבון מאפיין זה- התחלנו, ניסינו מהלך מסויים- לא הסתדר
אני מאמין שיש נקודות שפשוט עדיף ליצור הכל מהתחלה על בסיס הניסיון הקודם- מהניסיון שלי- המוצר המחודש תמיד ייראה טוב יותר ויפעל טוב יותר מהגרסא הראשונית, מה שמעביר אותנו לטיפ הבא:
טיפ מספר 10 - סקיצה.
כן- כבר מהטיפ הקודם אפשר להבין ששלב הסקיצה הוא חשוב ביותר ויכול למנוע סיבוכים, אמנם כולם רוצים לבדוק את האתר שלהם בזמן אמת, אבל המרווח הזה יכול לעזור מאוד לבניית האתר, הסקיצה לא רק מורכבת מהקמה ראשונית של המערכת, היא גם עוזרת לביסוס התקשורת בין הלקוח למתכנת/ מעצב.
טיפ מספר 11- הרצה- שלב ההרצה הוא שלב חשוב, שלב שבו אפשר להדריך את הלקוח בשימוש באתר ולכוון אותו לכתיבת תכנים נכונה ובאופן כללי תפעול טוב של המערכת.
זה כל הזמן חוזר לאותה נקודה של מרווח נשימה ונתינת צ'אנס לאתר לגדול לפני "העלאה לאוויר" - בעיניי זה שלב מהותי.
טיפ מס 12- חשיבה על שם דומיין- ייתכן גם ייעוץ בקופירייטר לצורך העניין.
קידום, עיצוב ובנייה של אתרי פלאש, בלוגים, ג'ומלה
ועוד ועוד...
לפרטים נוספים צרו קשר- אתר הבית:
http://www.izerobot.com
ועוד ועוד...
לפרטים נוספים צרו קשר- אתר הבית:
http://www.izerobot.com