דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שירות לקוחות - הישראלים האלה... 

מאת    [ 19/03/2009 ]

מילים במאמר: 311   [ נצפה 2270 פעמים ]

שימו לב לטרמינולוגיה בטיפול בלקוח במחלקות השירות והמכירה. במחלקת המכירות תמצאו את הלהט "לצוד" לקוח חדש, כל שם פוטנציאלי הוא "lead", כל פנייה היא "הקצאה" ולקוח מעוניין הוא "HOT".

במחלקת שירות כל פנייה היא "חובת מענה מהיר" והתייחסות היא "טיפול", הלקוחות הם "נודניקים" ובמדינתנו הקטנה הפרגון העצמי חוגג, "הישראלים האלה".ממש חלוקה דיכוטומית בין התלהבות במכירה הרואה בלקוח דבר חיובי, לכעס ושפיטה בשירות, המסתכלת על אותו לקוח בעין שלילית.

ניתן על כך מבט נוסף.כמה פעמים אמרתם ושמעתם את המשפט הביקורתי שמתחיל ב"הישראלים האלה..."?. כשמשפט כזה נאמר על הישראלים, הוא מבטא בריחה מההתמודדות והשלכת האשם על הלקוח ע"י הכללתו בקבוצה אתנית שאנו לועגים לה. זו גזענות.

חוסר הפרגון שלנו מחלחל לכל תחומי החיים ומגיע במנות גדושות לעבודה. מעניין לגלות כשאנחנו בצד נותני השירות, זה נראה לגיטימי, כשאנו בצד מקבלי השירות זה מקומם.

תחשבו כיצד הייתם מגיבים למתן שירות באוכלוסיות ותרבויות אחרות, האם הייתם נשארים שלווי נפש למראה בריטי אדיש הדורש במבטא כבד וללא ניד עפעף לדבר עם האחראי, האם קור רוחכם היה נשאר כשהיה גם כשמולכם אמריקאי חייכן הדורש ותובע את כספו בנימוס מעושה עד בחילה.

כשאנו מתייגים אוכלוסיות שלמות, אנו פוגעים באובייקטיביות השירות שלנו. תישאלו את עצמכם, האם ייתכן שאופן החשיבה הראשוני מניע תהליך "המסדר" את התמונה שיצרתם בראשכם? אין יותר בלקסיקון "אני מכיר את הטיפוסים האלה, אני מריח אותם מקילומטר" אמרו מעתה, אין נשים וגברים, אשכנזים וספרדים, עירוניים ותושבי ספר. כולם שווים. בליבנו ובשפתינו.

במסגרת פעילותינו העסקית אנו נותני שירות וככאלה אנו מחויבים

לא לחנך .לא נצליח. אימותיהן לא הצליחו לעשות זאת בעשרות שנים, אנחנו נעשה זאת ב- 10 דקות?

אנו נפעל בהתאם לצורת מחשבתו של הלקוח אך לא ננסה לחנכו.

לא לשפוט , אין לנו את כל המידע על חוויותיו של הלקוח שעברו עליו במהלך היום ואנו עלולים להיות מוטים בהתנהגותינו. פשוט, לתת שירות ללא פרשנות ותוך גילוי רגישות מצבית מקסימלית.

הישראלים האלה... הם ישירים לעיתים עד להחריד, הם קולניים לעיתים עד סכנת התחרשות, אך הם נחמדים... מה, אתם לא?

* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב