מעניין לגלות שהמילה פירגון אינה מצויה בלכסיקון השפה העברית , מקורה באידיש (פרגינען) וקשה למצוא מילה מקבילה המתארת היטב את משמעותה. אם כך, לא פעם אנו נאלצים לבצע זאת בעצמנו, כן, לשווק את עצמנו. מנורות האזהרה מתחילות לרצד, המפרגנים אינם נמצאים שם אתם אומרים, "אין הנחתום מעיד על עיסתו" לימדו אותנו מקטנות, ואם נתחיל להתגאות בביצועינו ייתכן ונצטייר כשחצנים, יהירים, גאוותנים והדרך לנרקיסיסטים, אגואיסטים ומתנשאים תיסלל לנו במהירות. ספקנים המתינו מעט, ממש לא. שיווק עצמי אינו בהכרח שחצנות, מיתוג עצמי אינו בהכרח יוהרה.
האמון הוא בסיסו של המסחר. הצעת המוצר הטוב ביותר בתנאים המפתים ביותר אינה מבטיחה לחיצת יד וסגירת עסקה. ללא אמון שאכן המוצר יסופק ויקיים את המצופה ממנו, לא נקבל הסכמה וכמובן לא נהנה מהתמורה. השיווק העסקי מחייב שיווק עצמי. לפני שרוכשים את המוצר, הרעיון או השירות, קונים אותך. אתה הוא המותג.
מותג (Brend Name), מונח המשלב בעברית צמד מילים, מוצר+ תג (תווית) הממחישות בבהירות את מהות העניין, זהו למעשה שם ידוע המזוהה עם יכולות, רגשות ותפיסות בקרב הלקוחות. חברות משקיעות משאבים רבים למיתוג המוצרים המופצים על ידה. ההשקעה מבוטאת בשם המוצר, האריזה, הכיתוב, המיקום, העיצוב הסביבתי, התאורה והריח ועוד ועוד... אך מעניין יותר להיווכח שהאדם המבצע את פעילות המכירה אינו מושקע באותה מידה. באחד הכנסים המקצועיים שבהם הובעה התייחסות לגיוס הסזיפי של אנשי המכירות, דבר הדורש מאמץ רב, כרוך בשחיקה רבה ובהתמודדות בשוק תחרותי הזקוק לכוח אדם רב בתחום זה, שמעתי מנהל מכירות מחברה ידועה את המשפט הבא " אם בזמן הראיון שאני מקיים האדם מולי מסוגל לבטא הברות ובעל יכולת תנועה... אדאג לגייס אותו לשורותיי".
על מנת ליצור כיוונון מדויק לדמות שאותה הייתם רוצים להציג בפני הלקוח, שאלו את עצמכם שאלה פשוטה המורכבת מ-3 פרמטרים עיקריים:
כיצד מצטיירת בעינכם הדמות המושלמת ביותר, שלדעתכם תקרין ותשדר אמינות, נינוחות, ויוקרה?
לעזרתכם, כל ביצוע יחולק לצד הויזואלי (מה שרואים) ולתוכן הנאמר (מה ששומעים) ויפורק לגורמים הבאים:
אמינות
ויזואלי - במידה וניתן האדם ישתמש במוצר שאותו הוא משווק (לבוש באופנה, טיפוח בקוסמטיקה וכו'.), יענוד תג זיהוי עם שם מלא ותפקיד מוגדר, ויתאים את שפת הגוף ללקוח.
תוכן - ציון סימוכין באמצעות עובדות ומספרים (ראו מאמר "האמת שאיש אינו מאמין לה" מגיליון 60), המקצועיות הינה חלק אינטגרלי באמינות המשודרת. אחרת, אמינות זו ריקה מתוכן.
נינוחות
ויזואלי - חיוך, מחוות ידניות, תנוחות גוף מתונות
תוכן - נימת קול רגועה, בטוחה וברורה המעבירה בשטף וללא קטיעות את המסר.
יוקרה
ויזואלי - לבוש מותאם, טיפוח ובישום (מחקרים מעידים שהשפעתה רבה יותר משאנו משערים)
תוכן - כושר ביטוי, שפה עשירה בכלל ובתחום העיסוק בפרט.
עתה, הסתכלו במראה ושאלו את עצמכם, האם זהו האדם שראיתם מול עינכם שחשבתם על הדמות המקרינה תכונות אלו, אם כן, פרגנו לעצמכם. המותג שלכם נהדר
האמון הוא בסיסו של המסחר. הצעת המוצר הטוב ביותר בתנאים המפתים ביותר אינה מבטיחה לחיצת יד וסגירת עסקה. ללא אמון שאכן המוצר יסופק ויקיים את המצופה ממנו, לא נקבל הסכמה וכמובן לא נהנה מהתמורה. השיווק העסקי מחייב שיווק עצמי. לפני שרוכשים את המוצר, הרעיון או השירות, קונים אותך. אתה הוא המותג.
מותג (Brend Name), מונח המשלב בעברית צמד מילים, מוצר+ תג (תווית) הממחישות בבהירות את מהות העניין, זהו למעשה שם ידוע המזוהה עם יכולות, רגשות ותפיסות בקרב הלקוחות. חברות משקיעות משאבים רבים למיתוג המוצרים המופצים על ידה. ההשקעה מבוטאת בשם המוצר, האריזה, הכיתוב, המיקום, העיצוב הסביבתי, התאורה והריח ועוד ועוד... אך מעניין יותר להיווכח שהאדם המבצע את פעילות המכירה אינו מושקע באותה מידה. באחד הכנסים המקצועיים שבהם הובעה התייחסות לגיוס הסזיפי של אנשי המכירות, דבר הדורש מאמץ רב, כרוך בשחיקה רבה ובהתמודדות בשוק תחרותי הזקוק לכוח אדם רב בתחום זה, שמעתי מנהל מכירות מחברה ידועה את המשפט הבא " אם בזמן הראיון שאני מקיים האדם מולי מסוגל לבטא הברות ובעל יכולת תנועה... אדאג לגייס אותו לשורותיי".
על מנת ליצור כיוונון מדויק לדמות שאותה הייתם רוצים להציג בפני הלקוח, שאלו את עצמכם שאלה פשוטה המורכבת מ-3 פרמטרים עיקריים:
כיצד מצטיירת בעינכם הדמות המושלמת ביותר, שלדעתכם תקרין ותשדר אמינות, נינוחות, ויוקרה?
לעזרתכם, כל ביצוע יחולק לצד הויזואלי (מה שרואים) ולתוכן הנאמר (מה ששומעים) ויפורק לגורמים הבאים:
אמינות
ויזואלי - במידה וניתן האדם ישתמש במוצר שאותו הוא משווק (לבוש באופנה, טיפוח בקוסמטיקה וכו'.), יענוד תג זיהוי עם שם מלא ותפקיד מוגדר, ויתאים את שפת הגוף ללקוח.
תוכן - ציון סימוכין באמצעות עובדות ומספרים (ראו מאמר "האמת שאיש אינו מאמין לה" מגיליון 60), המקצועיות הינה חלק אינטגרלי באמינות המשודרת. אחרת, אמינות זו ריקה מתוכן.
נינוחות
ויזואלי - חיוך, מחוות ידניות, תנוחות גוף מתונות
תוכן - נימת קול רגועה, בטוחה וברורה המעבירה בשטף וללא קטיעות את המסר.
יוקרה
ויזואלי - לבוש מותאם, טיפוח ובישום (מחקרים מעידים שהשפעתה רבה יותר משאנו משערים)
תוכן - כושר ביטוי, שפה עשירה בכלל ובתחום העיסוק בפרט.
עתה, הסתכלו במראה ושאלו את עצמכם, האם זהו האדם שראיתם מול עינכם שחשבתם על הדמות המקרינה תכונות אלו, אם כן, פרגנו לעצמכם. המותג שלכם נהדר
* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il