להלן מספר טכניקות לשיפור עמודי האתר שלכם עבור מנועי החיפוש:
בחירת TITLE נכון ויעיל - ה-TITLE מופיע בין תגי ה-HEAD בקובץ בו מופיע הקוד של האתר. מנועי החיפוש מייחסים חשיבות גבוה יחסית ל-TITLE. לכן, חשוב לבחור TITLE עם מילות מפתח שאותם אנו רוצים לקדם. לדוגמא: אם אני רוצה לקדם את המילה "קידום אתרים" אז ב-TITLE של האתר אני אכתוב "שם החברה - קידום אתרים באינטרנט". בנוסף, חשוב לא להגזים במספר המילים אותם אתם כותבים ב-TITLE. מומלץ לא לעבור את ה-40 תווים וגם לא לעשות TITLE זהה בכל דפי האתר.
תגי ALT - תגים אלו נועדו "לספר" למנועי החיפוש שסורקים את האתר, האם יש טקסט בתוך התמונה. אם כן, עליכם לכתוב את הטקסט בין תגי ALT. אם אין, פשוט תשאירו את התג ALT ריק. את תג ה-ALT כותבים בתג של התמונה. דוגמא: < img src="images/pic.jpg" alt="text_pic" >
שילוב מילות מפתח - טכניקה נוספת שעוזרת לנו לקדם את האתר היא לשלב את מילת המפתח שאותה אנו רוצים לקדם מספר פעמים בטקסט. רצוי לשתול את מילת המפתח 3 פעמים לכל 100 מילים. דוגמא: אם אני רוצה לקדם את הביטוי "קידום אתרים" אז אני אשלב במהלך הטקסט שלוש פעמים את המילה "קידום אתרים" לכל 100 מילים. חשוב לא להגזים עם שתילת מילות המפתח בטקסט כי אז זה יחשב כאופטימיזצית יתר.
הבלטת מילות מפתח - כדי לחזק את מילות המפתח ולהבליט אותן בטקסט רצוי לבצע על אותן מילות מפתח פעולות עיצוב של כתב נטוי או כתב מודגש. דוגמא: קידום אתרים או קידום אתרים.
כפתורים - הדרך הטובה ביותר לשלב את הכפתורים באתר היא לבנות אותם ככפתורי טקסט.
דוגמא: קידום אתרים -> זה נקרא כפתור טקסט. הדרך הפחות טובה לשלב כפתורים באתר היא לשלב כפתורים בתוך קובץ פלאש. אם נשלב את הכפתורים בתוך קובץ פלאש מנועי החיפוש לא יצליחו "לקרוא" את הכפתורים וכתוצאה מכך הם (מנועי החיפוש) "ייחשבו" שהאתר כולל רק עמוד אחד (העמוד שאליו הם הגיעו). אם בכל זאת אתם רוצים להכניס כפתורי פלאש באתר רצוי לשים באותם עמודים גם כפתורי טקסט על מנת שמנועי החיפוש כן יוכלו "לקרוא" ו"לראות" שיש עוד דפים באתר ולאנדקס גם אותם.
קישורים פנימיים - דאגו ליצור קשר בין כל דפי האתר שלכם באמצעות קישורים פנימיים בעלי מילות מפתח. לדוגמא: אם יש לי באתר עמודים שעוסקים באופטימיזציה ובהחלפת קישורים ובעמוד הראשי מופיע הטקסט הבא: "מדריך קידום אתרים הינו מדריך שיעזור לכם ללמוד לקדם אתרים בעזרת טכניקות אופטימיזציה, החלפת קישורים ושיטות נוספות
בחירת TITLE נכון ויעיל - ה-TITLE מופיע בין תגי ה-HEAD בקובץ בו מופיע הקוד של האתר. מנועי החיפוש מייחסים חשיבות גבוה יחסית ל-TITLE. לכן, חשוב לבחור TITLE עם מילות מפתח שאותם אנו רוצים לקדם. לדוגמא: אם אני רוצה לקדם את המילה "קידום אתרים" אז ב-TITLE של האתר אני אכתוב "שם החברה - קידום אתרים באינטרנט". בנוסף, חשוב לא להגזים במספר המילים אותם אתם כותבים ב-TITLE. מומלץ לא לעבור את ה-40 תווים וגם לא לעשות TITLE זהה בכל דפי האתר.
תגי ALT - תגים אלו נועדו "לספר" למנועי החיפוש שסורקים את האתר, האם יש טקסט בתוך התמונה. אם כן, עליכם לכתוב את הטקסט בין תגי ALT. אם אין, פשוט תשאירו את התג ALT ריק. את תג ה-ALT כותבים בתג של התמונה. דוגמא: < img src="images/pic.jpg" alt="text_pic" >
שילוב מילות מפתח - טכניקה נוספת שעוזרת לנו לקדם את האתר היא לשלב את מילת המפתח שאותה אנו רוצים לקדם מספר פעמים בטקסט. רצוי לשתול את מילת המפתח 3 פעמים לכל 100 מילים. דוגמא: אם אני רוצה לקדם את הביטוי "קידום אתרים" אז אני אשלב במהלך הטקסט שלוש פעמים את המילה "קידום אתרים" לכל 100 מילים. חשוב לא להגזים עם שתילת מילות המפתח בטקסט כי אז זה יחשב כאופטימיזצית יתר.
הבלטת מילות מפתח - כדי לחזק את מילות המפתח ולהבליט אותן בטקסט רצוי לבצע על אותן מילות מפתח פעולות עיצוב של כתב נטוי או כתב מודגש. דוגמא: קידום אתרים או קידום אתרים.
כפתורים - הדרך הטובה ביותר לשלב את הכפתורים באתר היא לבנות אותם ככפתורי טקסט.
דוגמא: קידום אתרים -> זה נקרא כפתור טקסט. הדרך הפחות טובה לשלב כפתורים באתר היא לשלב כפתורים בתוך קובץ פלאש. אם נשלב את הכפתורים בתוך קובץ פלאש מנועי החיפוש לא יצליחו "לקרוא" את הכפתורים וכתוצאה מכך הם (מנועי החיפוש) "ייחשבו" שהאתר כולל רק עמוד אחד (העמוד שאליו הם הגיעו). אם בכל זאת אתם רוצים להכניס כפתורי פלאש באתר רצוי לשים באותם עמודים גם כפתורי טקסט על מנת שמנועי החיפוש כן יוכלו "לקרוא" ו"לראות" שיש עוד דפים באתר ולאנדקס גם אותם.
קישורים פנימיים - דאגו ליצור קשר בין כל דפי האתר שלכם באמצעות קישורים פנימיים בעלי מילות מפתח. לדוגמא: אם יש לי באתר עמודים שעוסקים באופטימיזציה ובהחלפת קישורים ובעמוד הראשי מופיע הטקסט הבא: "מדריך קידום אתרים הינו מדריך שיעזור לכם ללמוד לקדם אתרים בעזרת טכניקות אופטימיזציה, החלפת קישורים ושיטות נוספות