עיצוב המשרד נוגע בשני הנכסים החשובים ביותר שיש לעסק, עובדיו ולקוחותיו.
כאשר משכילים להבין את כובד המשקל של עיצוב המשרד ניתן להביא את ביצועי העובדים הן מבחינת יעילות והן מהפן הקריאטיבי לגבהים חדשים.
גוגל לדוגמא, ידוע כארגון המתאפיין בהבנה הנ"ל. בכתליו ניכרת השקעה של משאבים, בניסיון להביא לסביבת עבודה נוחה ומעוצבת באופן כזה, שיגרום לעובדים לתפקד באופן המוצלח ביותר.
בארגונים בעלי משאבים יחסית גדולים ניתן להביא איש מקצוע - מעצב פנים, המתמחה בעיצוב חללי עבודה. כמובן בעדיפות להתמחות ספציפית בסוג הארגון המדובר: הייטק, פיננסים וכו'.
גם בעסקים קטנים יותר שאינם מעוניינים להשקיע באיש מקצוע ניתן להביא לעיצוב איכותי.
ניתן לחלק את העסקים שלא שוכרים את שירותיו של מעצב פנים, אך זקוקים לעיצוב המשרד לשניים: משרדים חדשים ומשרדים קיימים הזקוקים לרענון.
חידוש עיצוב המשרד הוא כלי מצוין להבאת אנרגיות חדשות לחלל כמו גם ליושבים בו.
החידוש יכול להיעשות על ידי מספר פעולות:
1. שינוי של צבעי הקירות על ידי צבע או טפטים - תוך כדי התחשבות וניסיון התאמה לתחושות אותן נרצה להביא לחלל.
2. הוספה של אלמנטים עיצובים כגון: תמונות, שטיחים, צמחים ועוד
3. שינויים מביניים בצורת הישיבה של העובדים ושל המחלקות השונות.
4. החלפת התאורה, בכזאת המשדרת את האנרגיות הרצויות
השינויים שהזכרתי אינם מחייבים לרוב השקעה כלכלית משמעותית, אלא תכנון נכון וביצוע מדויק ולכן מתאימים יותר למשרדים המתקשים להקדיש תקציב משמעותי לנושא.
יש לציין, כי גם בעבודה עם מעצב פנים רצוי להביא לידי ביטוי את התחושות הרצויות במשרד.
מומלץ להיפגש עם מספר מעצבים על מנת לאפשר בחירה בבעל המקצוע איתו התקשורת וההבנה תהיה גבוהה ככל האפשר. חשוב גם לראות עבודות קודמות של המעצב ולבחור בזה אשר הסגנון שלו קורץ לסגנון הרצוי.
בתחום הריהוט ישנה התלבטות קבועה בנוגע לאיכות הרהיטים. ניתן להביא לידי אלמנטים עיצובים דומים בעזרת מספר דרגות של איכות החומר ממנו עשויים הרהיטים. ולכן ההחלטה על רמת הגימור והחומר ממנו יהיו עשויים הרהיטים במשרד היא החלטה המבוססת פעמים רבות על פרק הזמן לשמו אנו רוכשים רהיטים אלו, ובאם אנו רואים בהם כנכס או כמוצר העשוי להתחלף בתכיפות.
כאשר משכילים להבין את כובד המשקל של עיצוב המשרד ניתן להביא את ביצועי העובדים הן מבחינת יעילות והן מהפן הקריאטיבי לגבהים חדשים.
גוגל לדוגמא, ידוע כארגון המתאפיין בהבנה הנ"ל. בכתליו ניכרת השקעה של משאבים, בניסיון להביא לסביבת עבודה נוחה ומעוצבת באופן כזה, שיגרום לעובדים לתפקד באופן המוצלח ביותר.
בארגונים בעלי משאבים יחסית גדולים ניתן להביא איש מקצוע - מעצב פנים, המתמחה בעיצוב חללי עבודה. כמובן בעדיפות להתמחות ספציפית בסוג הארגון המדובר: הייטק, פיננסים וכו'.
גם בעסקים קטנים יותר שאינם מעוניינים להשקיע באיש מקצוע ניתן להביא לעיצוב איכותי.
ניתן לחלק את העסקים שלא שוכרים את שירותיו של מעצב פנים, אך זקוקים לעיצוב המשרד לשניים: משרדים חדשים ומשרדים קיימים הזקוקים לרענון.
חידוש עיצוב המשרד הוא כלי מצוין להבאת אנרגיות חדשות לחלל כמו גם ליושבים בו.
החידוש יכול להיעשות על ידי מספר פעולות:
1. שינוי של צבעי הקירות על ידי צבע או טפטים - תוך כדי התחשבות וניסיון התאמה לתחושות אותן נרצה להביא לחלל.
2. הוספה של אלמנטים עיצובים כגון: תמונות, שטיחים, צמחים ועוד
3. שינויים מביניים בצורת הישיבה של העובדים ושל המחלקות השונות.
4. החלפת התאורה, בכזאת המשדרת את האנרגיות הרצויות
השינויים שהזכרתי אינם מחייבים לרוב השקעה כלכלית משמעותית, אלא תכנון נכון וביצוע מדויק ולכן מתאימים יותר למשרדים המתקשים להקדיש תקציב משמעותי לנושא.
יש לציין, כי גם בעבודה עם מעצב פנים רצוי להביא לידי ביטוי את התחושות הרצויות במשרד.
מומלץ להיפגש עם מספר מעצבים על מנת לאפשר בחירה בבעל המקצוע איתו התקשורת וההבנה תהיה גבוהה ככל האפשר. חשוב גם לראות עבודות קודמות של המעצב ולבחור בזה אשר הסגנון שלו קורץ לסגנון הרצוי.
בתחום הריהוט ישנה התלבטות קבועה בנוגע לאיכות הרהיטים. ניתן להביא לידי אלמנטים עיצובים דומים בעזרת מספר דרגות של איכות החומר ממנו עשויים הרהיטים. ולכן ההחלטה על רמת הגימור והחומר ממנו יהיו עשויים הרהיטים במשרד היא החלטה המבוססת פעמים רבות על פרק הזמן לשמו אנו רוכשים רהיטים אלו, ובאם אנו רואים בהם כנכס או כמוצר העשוי להתחלף בתכיפות.