דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המזרח הרחוק - לא רק למי שמחפש הרפתקאה 

מאת    [ 29/03/2009 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 2893 פעמים ]

המזרח הרחוק היה ועדיין נחשב בקרב מטיילים רבים כמקום ביקור חובה אשר מבגר ומעשיר את הישראלי הממוצע. מדוע אם זאת נעדיף את תאילנד, נניח, על מדינה אחרת עתירת נופים וחיי לילה כגון סקוטלנד, עד כדי כך הישראלים מעדיפים את מדינות המזרח הרחוק שיש רבים אשר חוזרים אליה יותר מפעם אחת כאמור, בין אם כיעד עיקרי ובין אם כתחנה בדרך למקום נחשק אחר.

הפיתוי אשר קורא לישראלים רבים לבקר במדינות מזרח רחוק, הוא , לעיתים, עצם העובדה שניתן לחוות שם חויות אשר בארץ מתביישים לעשות. בנוסף לאלו, מדינות המזרח מציעות כר ענף של בילויים, תרבויות, נופים ומאכלים . שלל חויות אשר בצורתן האותנטית - לעיתים תוך קריצת עין למערב, גורמים למטייל ממש "ללכת בלי ולהרגיש עם".

טיולים במזרח הרחוק בד"כ כולליםביקורים במספר מדינות שכנות, טיול ממוקד במדינות אחדות לאורכם ולרוחבם, או סתם טיול של "בטן גב". הכל, כמובן, תלוי בתקציב וכן בזמן וברצונו של המטייל הישראלי.

אם עניננו מדינות המזרח הרחוק נתחיל איך לא בתאילנד הקסומה. תאילנד, מציעה את כל סוגי הטיולים והבילויים בהם הישראלי חושק. נופים, ים, בחורות, מזון מקומי לצד מזון מהיר וכן רשתות אמריקניות, תרבויות עתיקות, מקדשים ורוחניות. עם כל שפע הבילויים - עלויות המחיה נמוכות מאוד וישנם אפשרויות לינה עד בלי סוף. מילת המפתח כאשר חושבים על תאילנד היא "נוחות" והישראלים, איך לא, אוהבים נוחות עד מאוד ומוכנים לשלם עבורה והמון (במושגים של התאילנדים.

לא ניתן להזכיר את המזרח הרחוק מבלי להזכיר את הודו באותה נשימה. על הודו אין צורך להוסיף הרבה בדיבור. מדינה זו, תת יבשת בפני עצמה - צפונה המוריק שונה בתכלית השינוי מאופיו של חלקה הדרומי - גואה - מולדת השאנטי. יהיו אלו אשר יגדירו שטיול במדינות המזרח הרחוק אינו טיול של ממש מבלי שחויתם ביקור בהודו. מנגד לאלו ישנם אחרים אשר יעדיפו את הסטריליות היחסית של תאילנד.

נפאל תזכה לבטח בתואר 'מלכת הנופים', ולא סתם. ההרים הגבוהים בעולם מצויים בשטחה, לצידם של ההרים המושלגים ועצומי ממדים - אנו מתגמדים. כל מילה נוספת תהיה מיותרת כאן. ממש.

וייטנאם הינה מדינה של גיוון גיאוגרפי במלוא הדרו. בטווח נסיעה קצר תוכלו לעבור בין חופים מרהיבים ומלאי שמש להרי ענק ממש - הלוטים בערפל. בנוסף לגאוגרפיה, מפורסמת וייטנאם כמובן בשדות האורז עד לאן שהעין משגת, בהן נשים בעלות חזות מסורתית עובדות עבודת כפיים ממש כפי שהיה מקובל בימי הביניים- שום דבר לא השתנה שם.

הונג קונג היא אולי הדבר הקרוב ביותר ל"ניו-יורק" בין מדינות המזרח הרחוק. לחובבי השופינג שבינינו. הונג קונג ממש מצטיינת בשילוב האופטימאלי בין מזרח למערב. מצד אחד, במדינה זו, מושפעת התרבות הסינית= תוכלו למצוא מרכזי עסקים פעילים וכלכלה משגשגת. מאידך, המאפיינים הסיניים הכל כך מסורתיים של התושבים עדיין קיימים שם, דבר זה יוצר מרקם עדין וייחודי - תמצאו גורדי שחקים לצד מקדשים וכן שווקים מסורתיים ברחובות המתפתלים.

מי שמעדיף התנתקות מוחלטת כמעט מתרבות המערב והקפיטליזם אשר במזרח, מומלץ לו לבקר בלאוס ובמיאנמר . לאוס - שכנתה הצפונית של תאילנד קפאה מלכת לפני מאות רבות של שנים, והאותנטיות עוטפת בה כל חלקה טובה. במרוצת השנים מגלים גם המקומיים את מנעמי המערב, לא מן הנמנע כי בעתיד הלא רחוק תהפוך לאוס לסוג של תאילנד שנייה. מינאמר לא שונה ממש. האם אתם בקטע היסטוריה? אם כן, קמבודיה היא המקום עבורכם במדינות המזרח. הפיליפינים, להבדיל מאלו, מיועדת לחובבי האיים והחופים הרבים והמשונים.

אז לפני שאתם עולים על המטוס זיכרו: טיול במזרח הרחוק מצריך לא מעט תכנון מקיף, הכי חשוב- חיסונים וביטוח רפואי. טיסה נעימה ותהנו במזרח הרחוק.
איתן יריב, שוחר הרפתקאות ביקר ב-מזרח הרחוק לא מעט פעמים - חובב טבע ובילויים - המזרח הרחוק - לא רק להרפתקנים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב