דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שפת גוף לנותני שירות 

מאת    [ 06/04/2009 ]

מילים במאמר: 733   [ נצפה 4503 פעמים ]

שירות לקוחות הנו נדבך חשוב מאוד בכל עסק, בעיקר בימים אלה כאשר התחרות קשה מתמיד. אחד הכלים רבי העוצמה העומדים לרשות חברה לטיפול בלקוחותיה הוא שפת גוף. זו משפיעה על האופן בו יתפוס הלקוח את החברה כבר במגע הראשוני עמה, גם אם הוא מתקיים באמצעות הטלפון. כך למשל, קול שנשמע ידידותי ונלהב יכול להכריע אם הלקוח יבחר לעבוד עם חברה מסוימת.

כאשר האינטראקציה עם הלקוח היא פנים אל פנים, שפת הגוף של העובדים מסייעת ליצור את הרושם הראשוני. אם העובדים יושבים בחוסר מעשה, נראים משועממים ושרועים בעייפות בעמדותיהם, מיותר לציין מה זה עושה לתדמית של החברה. ולעומת זאת, חישבו איזו השפעה נפלאה תהיה על הלקוחות אם הם נכנסים לחברה שעובדיה דרוכים, מסבירי פנים ופונים אליהם באופן יזום מיד כשהם עוברים את סף הדלת.

ככלל, חשוב ששפת הגוף של נותן השירות תהיה מכובדת ומותאמת ללקוח. יש להתייחס לכל לקוח כאל אורח כבוד. ניתן להשיג זאת באמצעים פשוטים כמו קשר עין ושפת גוף פתוחה וידידותית. אחד האתגרים הגדולים של נותני שירות הוא התמודדות עם לקוח זועם. במעמד כזה שפת הגוף יכולה לסייע לפתור את הבעיה, אך מאידך היא גם עלולה להחמיר את המצב. פעמים רבות הלקוח מחפש פורקן לתסכול שלו ואינו זקוק להרבה יותר מאשר אוזן קשבת. במקרים כאלה, על העובדים לשמור על הבעת פנים ניטרלית, להקשיב לו ולשדר פתיחות. לעומת זאת, נותן שירות יכול להחמיר את המצב אם יקטע את הלקוח באמצע דבריו, ישדר תוקפנות וישתמש במחוות ידיים מוגזמות.  

נותני השירות הינם הגורם שהארגון בחר להציב "בחזית" - מול מקבל השירות - וככאלה הם נדרשים לא פעם להתמודד עם לקוחות זועמים, מאוכזבים, לחוצים או מודאגים. משימה זו מורכבת בשל מחויבותם לייצוג הולם של הארגון, בשעה שהם עצמם נאלצים לספוג בשם הארגון תגובות קשות. התנהלות נינוחה ומרגיעה של נותן השירות עושה את ההבדל בין טיפול נכון בלקוח לבין החמרת הבעיה. זו מוקרנת במידה רבה על ידי שפת הגוף של נותן השירות.  

מה משדרת שפת הגוף של נותן השירות?

דוגמאות מתוך סרט-ההדרכה  " שפת גוף לנותני שירות ":  

ידיים:


    • קצב: הנעת הידיים בקצב הדיבור משדרת ביטחון ונינוחות.
    • מחוות: מיעוט במחוות ידיים (לעתים, בשל חשש להסגיר מצוקה מול לקוח) מעוררת חשד.
    • תנועות: משיכת ידיים לצדדים משדרת מסר של התנערות מאחריות.
    • תנוחת הידיים: מלמדת על יחסו של נותן השירות לסיטואציה
    • o גב כף היד כלפי מעלה: תנועה מרגיעה המשדרת ביטחון עצמי. בסיטואציות מסוימות עלולה לקומם את הלקוח עוד יותר.
    • o גב כף היד כלפי מטה: תנועה "מתחננת", הנותנת ללקוח תחושת כבוד ועשויה להרגיעו.
    • o כפות ידיים פרושות לצדדים: תנועה מחבקת. עלולה להיתפס כידידותית מדי מול לקוח זועם.
    • o כף היד כתמרור "עצור": תנועת דחייה. מאוד לא מומלצת כאשר המטרה היא להרגיע.

  מבט:


    • מבט ישיר בעיני הלקוח וחיוך על הפנים - משדר רוגע וידידותיות ויוצר אווירה נינוחה.
    • מבט מתחמק והתמקדות בניירת/מסך המחשב - נותן ללקוח תחושה שאינו מקבל תשומת לב ראויה ומחריפה את כעסו.

  פוזיציה ותנועות:


    • הנעת הגוף בחוסר נוחות ו/או ריבוי נגיעות בפנים (במיוחד באף): סימן לשקר.
    • שמירת חיץ פיזי: מייצר תחושה של ניכור. הסרט ממחיש כיצד ניתן לשבור מחיצות אלו: יציאה מעמדת דלפק הקבלה והתייצבות לצד לקוח זועם; הימנעות מהצמדת חפץ (כמו לוח כתיבה או אביזר אחר) לגוף, באופן המשדר התגוננות ומרמז על כך שיש מפני מה.

  המסר המרכזי לנותן השירות: בסיטואציה של מתן שירות - לעולם יהיה הלקוח בתפקיד הדומיננטי, בעוד אתה בתפקיד ה"נחות" (ואין זה משנה אם אינך חש כך באופן אישי). לכן, במצב של מצוקה יש לשדר מסר זה ללקוח כדי להרגיעו. מי שזוכר זאת יצליח בקו הקדמי!    

נושאי סרטים נוספים:  

ליצור קשר ב- 90 שניות - סרט משעשע המתמקד בחשיבותן של השניות הראשונות באינטראקציה עם הלקוח. ניקולס בות'מן, מומחה בעל שם עולמי, מספק דרכים מומלצות שיסייעו לנצל את הזמן הקצר הזה כדי לבנות במהירות קשר של אמון וקירבה, באמצעות גישה נכונה, שפת גוף מתאימה ויכולת לנהל שיחה.  

הטרדה מינית תחליטו אתם - הטרדה מינית היא סוגיה שנויה במחלוקת ולא תמיד מובנת בסביבת העבודה של ימינו. הסרט מנסה להבהיר את הבלבול השורר לגבי השאלה מהי הטרדה מינית ומה היא לא. באמצעות מצבים השייכים לתחום האפור של הטרדה מינית במקומות עבודה שונים, מתבקשים הצופים לקבוע האם מתרחשת הטרדה מינית. בחור ובחורה מנתחים כל סצינה ובודקים את הגבולות הדקים שלעיתים נחצים ויוצרים בסיס לתלונה מוצדקת על הטרדה מינית.  

ערכות הדרכה לבטיחות - ערכות הבטיחות הן מוצר חדש ל פיתוח הדרכה, המסייע להעביר הדרכות חוויתיות, מקצועיות ואינטראקטיביות. כל ערכה מכילה סרט מקצועי להדרכת בטיחות, מצגת הדרכה הכוללת הסברים למדריך, הפעלה אינטגרטיבית ומבזק ידע.  

ועוד.

מולטידע מפעילה ספריה מקצועית ועדכנית של סרטים המיועדים למקומות עבודה ומהווים כלי עזר לביצוע כל סוגי הלמידה בארגון. 09-9585907 multyeda@inter.net.il ת.ד. 40 קיבוץ שפיים בקרו באתר:


שפת גוף


פרזנטציה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב