האינטרנט הוא זירת המסחר של המאה ה-21 ובמובן זה הוא החליף במידה רבה את השווקים, הקניונים והרחובות הראשיים. העסק שמוכר יותר איננו עוד העסק שממוקם במקום אטרקטיבי בקניון או ברחוב אלא העסק שממוקם טוב בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים באינטרנט, זה אשר יודע לגרום ללקוחותיו לשוב אליו וזה המספק את חווית הקניה העשירה יותר ממתחריו. כתיבה היא המפתח לכל אלו- בכל הנוגע למימד הווירטואלי כתיבה היא חזות העסק ומטרתה היא תדמיתית, שיווקית ומכירתית בעת ובעונה אחת. המימד השיווקי של כתיבה באתר האינטרנט מתבטא בתרומה הגדולה שלה לקידום האתר. כתיבה של תוכן מקורי היא כלי עוצמתי לקידום באינטרנט מאחר ואתרים דינאמיים הכוללים תוכן עשיר משובץ במילות המפתח הרלוונטיות זוכים לדרוג גבוה מאתרים סטאטיים בעלי כמות תוכן פחותה. אולם חשיבותה של כתיבה באינטרנט אינה מסתיימת בכך- כאשר הגולש כבר נכנס לאתר דרך מנוע החיפוש הוא ייחשף לתוכן אשר יקבע האם הוא ימשיך בגלישה או ישוב לתוצאות החיפוש ויתקדם לאתר הבא. מיומנות הכתיבה היא קריטית כאן במימד המכירתי- כתיבה נכונה תביא את הגולש להמשיך בגלישה באתר ותגדיל את החשיפה שלו לעסק שלנו. כלומר, החוכמה היא לא רק ליצור בליל מילים בלתי מובן עם מילות החיפוש הרצויות בתוכו אלא ליצור תוכן שיווקי איכותי וזורם שמילות המפתח משולבות בו בטבעיות. המימד התדמיתי של כתיבה חשוב מאוד מאחר והאתר הוא למעשה חלון הראווה של העסק ועליו להציג באופן הנכון את העסק. כתיבה עילגת, כתיבה לא רהוטה או כתיבה עם שגיאות כתיב תיצור את הרושם ההפוך ותפגע במוניטין של העסק בעיני הגולשים בעוד כתיבה נכונה, רהוטה, זורמת ושיווקית תיצור את הרושם הנכון. כתיבה של תוכן מקצועי מקורי מאפשרת לעסק למצב את עצמו כבר סמכא בתחום המקצועי בו הוא פועל ומהווה כלי נוסף לבניית מוניטין וכתיבה של מאמרים מקצועיים באתרים אחרים תוך הפניה לאתר שלנו היא תרומה משמעותית ליחסי הציבור של העסק. כאשר מדובר בעולם הווירטואלי כתיבה היא מיומנות קריטית ועסקים שרוכשים את המיומנות הזו ומשתמשים בה בתבונה זוכים לקטוף את הפירות.