לכתיבה משמעויות רבות עבור אתר האינטרנט. כתיבה נכונה של תכנים מקוריים רבים תתרום לקידום של האתר, למיצוב שלו, ליחסי הציבור שלו ועוד, אך מהי מטרתה העיקרית של הכתיבה? התשובה לכך ברורה- מטרתה העיקרית של הכתיבה באתר האינטרנט זהה למטרתו העיקרית של העסק- למכור יותר ולהרוויח יותר. כל שאר היתרונות של כתיבה טובה לאתר האינטרנט נועדו לקדש את המטרה הזו. כתיבה באתר האינטרנט משמעותה תמיכה בכל שלבי השיווק- לכידת הקונה הפוטנציאלי, מתן מידע רלוונטי, יצירת גירוי לקניה ולבסוף- רכישה של המוצר או השירות שאותו אנו מספקים. כלומר, מטרתה העיקרית של כתיבה באינטרנט היא לכוון את הגולש המחפש אחר התחום שלנו למצוא אותנו ולאחר שמצא- לכוון אותו לקניה. למעשה מדובר בשני שלבים כאשר כתיבה של מאמרים מקצועיים משרתת את הראשון וכתיבה של דפי נחיתה משרתת את השני. המאמרים המקצועיים נועדו לפרסום באתרים חיצוניים, בפורומים ובבלוגים והם אלו אשר נועדו לקדם את האתר ולצוד את עינו של הגולש בתוצאות במנוע החיפוש. כתיבה של מאמרים כאלו אינה צריכה להיות שיווקית יתר על המידה ועליה להציג את העסק רק ברמיזה אם בכלל. מטרתה העיקרית היא להביא בפני הגולש מידע משמעותי ולהביא אותו ללחוץ על הקישור בתחתית המאמר שיוביל לדף הנחיתה באתר שלנו. בכך כיוונו את הגולש בצעד הראשון- לכדנו אותו בעת שהתעניין בתחום שלנו, סיפקנו לו מידע והכנסנו אותו לעסק שלנו. עכשיו הגיע הזמן למכור וזוהי כבר מטרתו של דף הנחיתה. בדף הנחיתה סגנון הכתיבה ישתנה ויהפוך לשיווקי יותר, העסק יוצג באופן ברור ויתרונותיו על פני המתחרים יובלטו. מטרתה של כתיבה בדף הנחיתה היא להביא את הקונה שנכנס לעסק לקנות את המוצר. זהו המקום להציג מבצעים מיוחדים, לתאר באופן שיווקי ומושך את חווית השימוש, לספק מידע ולהניע את הגולש לפעולה. אם מדובר באתר תדמיתי הפעולה תהיה יצירת קשר עם העסק ואם מדובר באתר מכירתי הפעולה תהיה הזנת פרטי כרטיס האשראי וביצוע רכישה. כתיבה נכונה היא המפתח לכל התהליך ובלעדיה נאבד את הלקוח הפוטנציאלי למתחרים.