- שלום אפשר לדבר עם דורון?היא פונה אליי בקול גבוה ובחיתוך דיבור שאינו מותיר ספק . מחפשים אותי בדחיפות.
- כן, זה אני. אני עונה בדריכות
- אתה דורון בטשי? קולה רועם וחסר סבלנות. עכשיו, כשהיא גם מוודאת בטון זה את שם משפחתי, אני בטוח שעלו עליי. זהו, תפסו אותי.
- כן, זה אני. הכל בסדר? נימת קולי מהוססת. ליבי הולם בקצב גבוה מהרגיל, כנראה שמשהו ארע, אני חושב לעצמי .
- אתה היית אצלנו במרפאת השיניים לפני כשבועיים? אף על פי שדיבורה ממשיך להיות נחרץ כבתחילת השיחה, אנחת רווחה פנימית משודרת בגופי כצפירת הרגעה למוחי הקודח. זה לא כל כך חמור כפי שחשבתי. למרות זאת אני עדיין לא חש בנוח.
- שילמתי לכם (אני עונה מייד)
- כן, כן, שילמת. (היא ממשיכה בחוסר סבלנות על קשיי ההבנה שלי) רציתי רק לבשר לך שאתה זכאי לקבל ניקוי שן חינם.
- לא רוצה! עכשיו אני משיב בנחרצות ובעוצמת קול גבוהה שאינה משתמעת לשני פנים.
- אבל למה? עכשיו היא נשמעת מהוססת, עוצמת קולה נחתך בחצי. נדמה לי שאפילו נסדק במעט.
- למה?? אני זקוק לצנתור לפני ניקוי שן. החסרתי פעימה כשפנית אליי. היא כל כך הרגיזה אותי בצורת פנייתה שאפילו מתנה איני רוצה לקבל מידיה.
אחד הכלים השיווקיים הטובים ביותר נמצא במרחק הושטת יד. הוא פשוט, זול ויוצר הקשר המהיר ביותר עם הלקוח הפוטנציאלי. הטלפון. למרות נגישותו רוב בעלי העסקים אינם מנצלים היטב את הפוטנציאל הגלום בו, בשני היבטים: שיחות יזומות ושיחות נכנסות.
לפני הכל, למצוא את הפירצה
שיחות הטלפון הם הליך טבעי בשגרת היום יום של עובדי המשרד. הם אינם קוראים לשיחות אלו טלמרקטינג אע"פ שכל השיחות המתבצעות משויכות לתחום זה. איך זה מתחבר? פשוט מאד.
מתן מידע שוטף שבעקבותיו הלקוח מגלה עניין במוצרי החברה זו שיחת מכירה לכל דבר, לשיחה זו יש אפשרויות רבות היכולות להסתכם בתשלום כספי. רוב בעלי עסקים מכוונים לפעולות אלו באופן מודע. כאשר עולה סיטואציה שבה יכולים מוצרי החברה להשתלב, הם מזהים "הבהוב" כלשהו במוחם, זוהי נורת ההזדמנות העסקית. מצער לגלות שחלקם אינו יודע לתרגם הזדמנויות אלו לפעולה וחלקם אינו יודע לנקוט בשיחה הנכונה ליצירת הפעולה. רק המוצלחים שבהם הופכים הזדמנות עסקית לפעולה אקטיבית. הם זיהו את הפירצה...ופעלו.
חלומו הרטוב של כל בעל עסק הוא לאמן את עובדיו למצוא את הפירצה בכל שיחה יזומה או אקראית. מכשיר הטלפון מעמיד לרשותנו את ההזדמנויות האלו יום יום באמצעות הפעולות הבאות:
1. פנייה יזומה שמטרתה מכירה. הצעה ישירה ללקוחות פוטנציאלים.(טלמרקטינג ישיר)
2. מתן שירות ללקוח קיים ותוך כדי שיחה טבעית הצגת מוצר חדש או שדרוג מוצר קיים. (טלמרקטינג עקיף)
3. פנייה ללקוח או ספק בבקשת הסכמה לפגישה, זו שיחת מכירה לכל דבר היכולה להסתכם בהסכמה לשיתוף פעולה או רכישה עתידית, זו למעשה שיחת Telemeeting (מושג השאוב ממונחי הטלמרקטינג).
אם יש לכם רתיעה מפעולות הטלמרקטינג המאוסות, נסו להיזכר כמה שיחות עשיתם במהלך יום עבודתכם, נתחו אותן ותגלו שאחת או יותר מאפשרויות אלו עלו על הפרק. גם אתם הייתם שותפים להם, כלקוחות או כמוכרים. רק דבר אחד לא עשיתם, לא קראתם להם בשם זה.
טיפים וטכניקות? במאמר הבא.
- כן, זה אני. אני עונה בדריכות
- אתה דורון בטשי? קולה רועם וחסר סבלנות. עכשיו, כשהיא גם מוודאת בטון זה את שם משפחתי, אני בטוח שעלו עליי. זהו, תפסו אותי.
- כן, זה אני. הכל בסדר? נימת קולי מהוססת. ליבי הולם בקצב גבוה מהרגיל, כנראה שמשהו ארע, אני חושב לעצמי .
- אתה היית אצלנו במרפאת השיניים לפני כשבועיים? אף על פי שדיבורה ממשיך להיות נחרץ כבתחילת השיחה, אנחת רווחה פנימית משודרת בגופי כצפירת הרגעה למוחי הקודח. זה לא כל כך חמור כפי שחשבתי. למרות זאת אני עדיין לא חש בנוח.
- שילמתי לכם (אני עונה מייד)
- כן, כן, שילמת. (היא ממשיכה בחוסר סבלנות על קשיי ההבנה שלי) רציתי רק לבשר לך שאתה זכאי לקבל ניקוי שן חינם.
- לא רוצה! עכשיו אני משיב בנחרצות ובעוצמת קול גבוהה שאינה משתמעת לשני פנים.
- אבל למה? עכשיו היא נשמעת מהוססת, עוצמת קולה נחתך בחצי. נדמה לי שאפילו נסדק במעט.
- למה?? אני זקוק לצנתור לפני ניקוי שן. החסרתי פעימה כשפנית אליי. היא כל כך הרגיזה אותי בצורת פנייתה שאפילו מתנה איני רוצה לקבל מידיה.
אחד הכלים השיווקיים הטובים ביותר נמצא במרחק הושטת יד. הוא פשוט, זול ויוצר הקשר המהיר ביותר עם הלקוח הפוטנציאלי. הטלפון. למרות נגישותו רוב בעלי העסקים אינם מנצלים היטב את הפוטנציאל הגלום בו, בשני היבטים: שיחות יזומות ושיחות נכנסות.
לפני הכל, למצוא את הפירצה
שיחות הטלפון הם הליך טבעי בשגרת היום יום של עובדי המשרד. הם אינם קוראים לשיחות אלו טלמרקטינג אע"פ שכל השיחות המתבצעות משויכות לתחום זה. איך זה מתחבר? פשוט מאד.
מתן מידע שוטף שבעקבותיו הלקוח מגלה עניין במוצרי החברה זו שיחת מכירה לכל דבר, לשיחה זו יש אפשרויות רבות היכולות להסתכם בתשלום כספי. רוב בעלי עסקים מכוונים לפעולות אלו באופן מודע. כאשר עולה סיטואציה שבה יכולים מוצרי החברה להשתלב, הם מזהים "הבהוב" כלשהו במוחם, זוהי נורת ההזדמנות העסקית. מצער לגלות שחלקם אינו יודע לתרגם הזדמנויות אלו לפעולה וחלקם אינו יודע לנקוט בשיחה הנכונה ליצירת הפעולה. רק המוצלחים שבהם הופכים הזדמנות עסקית לפעולה אקטיבית. הם זיהו את הפירצה...ופעלו.
חלומו הרטוב של כל בעל עסק הוא לאמן את עובדיו למצוא את הפירצה בכל שיחה יזומה או אקראית. מכשיר הטלפון מעמיד לרשותנו את ההזדמנויות האלו יום יום באמצעות הפעולות הבאות:
1. פנייה יזומה שמטרתה מכירה. הצעה ישירה ללקוחות פוטנציאלים.(טלמרקטינג ישיר)
2. מתן שירות ללקוח קיים ותוך כדי שיחה טבעית הצגת מוצר חדש או שדרוג מוצר קיים. (טלמרקטינג עקיף)
3. פנייה ללקוח או ספק בבקשת הסכמה לפגישה, זו שיחת מכירה לכל דבר היכולה להסתכם בהסכמה לשיתוף פעולה או רכישה עתידית, זו למעשה שיחת Telemeeting (מושג השאוב ממונחי הטלמרקטינג).
אם יש לכם רתיעה מפעולות הטלמרקטינג המאוסות, נסו להיזכר כמה שיחות עשיתם במהלך יום עבודתכם, נתחו אותן ותגלו שאחת או יותר מאפשרויות אלו עלו על הפרק. גם אתם הייתם שותפים להם, כלקוחות או כמוכרים. רק דבר אחד לא עשיתם, לא קראתם להם בשם זה.
טיפים וטכניקות? במאמר הבא.
* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il