מיתון ומכירות בפסח ובאביב
מאת: איריס בן זאב מנכ"ל ובעלים איריס יעוץ עסקי
עשרה טיפים להגדלת המכירות באביב ובחג הפסח
חג הפסח הוא חג של קניות,. הרבה נקודות מכירה יודעות ומתוכננות להצפה הזו במכירות. אבל השנה לנוכח המיצון וההאטה במשק אשר גוררת פיטורים צמצום בהיקף וגודל מתנות זה לא פשוט. ובכל זאת פסח ואביב הם חגים של התחדשות. אז מה עושים על מנת להביא אליך את הקונים?
הכתבה מציגה 10 טיפים והצעות לנוכח המצב.
. 1. יוצאים החוצה: כאמרה הידועה 'אם ההר לא בא אל מוחמד
מוחמד בא אל ההר', לקראת פסח יש להגיע אל הלקוחות לימי
מכירה מיוחדים. למשל, דרך וועדי עובדים בחברות גדולות או
במזנונים של מגדלי עסקים וכיו"ב. זה תורם לחשיפה, לזמינות
ויוצר רעש.
2. באביב כולם רוצים להתחדש: לכן, למרות המיתון והתחרות, מי שיתכונן ויעשה עבודה נכונה, יצליח לפגוע במטרה ולמכור. יצירתיות תמיד תורמת. למשל עיצוב חנות באופן שונה עם דגש על אלמנטים שקשורים לאביב אפשר להוסיף שילוט כמו ציפורים מצייצות ב...שם העסק.
3. יחסי ציבור: ליחצן נכון את פעילות העסק לקראת פסח. לייצר חומרים וחדשות באופן כזה, שיגרום לעיתונאים לרצות לכתוב עליכם ולקוראים לקרוא עליכם.
4. מבצעי מכירה: אנשים רוצים לקנות בפסח. לפיכך, מבצעים
תורמים להגדלת המכירות לכן מומלץ להציג בחנות, למשל,
חלל עודפים או חיסול עם דגש עיצובי ומילולי בהקשר לפסח.
מבצעים בדרך כלל תורמים לחשיפה ולתקשור של בית העסק
משום שהם מלווים בבאז ובתקשורת מפה לאוזן.
5. בניית קמפיין פרסומי מיוחד לאביב בקונספט עם קונוטציה
לאביב וקישור בין סל המוצרים, המבצעים ופסח . הקונספט כולו הן בעצוב החנות, הופעת אנשי המכירות, השילוט והקמפיין הפרסומי צריך להיות אחיד כדי שיצור את ההקשר.
6. מכירות חיסול בינעונתיות. הפסח נופל השנה בתקופה קרירה יחסית, מה שמאפשר חיסול מלאי מהחורף, והשנה זה נכון מתמיד. החורף הורגש רק לאחרונה ממש בסופו, מה שלא תרם למכירות, והגדיל את המלאי. ובתקופה של מיתון נכון מתמיד לצמצם את המלאי (מלאי מעמיס על ההוצאות).
7. קהלי יעד. בפסח השנה חשוב להיות מוקדים מתמיד כדי
להימנע מהוצאות מיותרות לכן, חשוב לזהות ולאפיין את פלחי
המטרה באופן חד ומדויק ככל האפשר, ותוך התייחסות לסל
המוצרים המיוחד לפסח. אפיון שכזה יתרום מאוד לפנייה
ממוקדת ללקוחות המטרה ותחסוך משאבים מיותרים.
8. שרות ומכירה. פיתוח קמפיין בהתאם לקונספט השיווקי הכולל
לנציגי השרות והמכירה. למשל לבוש מיוחד ואטרקטיבי, סלוגן
וכמובן דגש על שירות אדיב וסבלני, מה שנכון תמיד, נכון עוד
יותר בתקופת מיתון.
בעיצוב ההופעה והמיצג של נציגי השירות כדאי להיות יצירתי
ולהשתמש במה שיש בחנות. זה גם יתרום לחשיפה של
המוצרים, וגם יחסוך במשאבים (זמן, כוח אדם כסף).
9. קמפיין השיווק בדגש אביב.. כדאי לתכנן את הקמפיין
השיווקי (כולל הפרסום,העלונים וכיו"ב כקמפיין אביב דבר זה
יצור קמפיין גמיש אותו ניתן יהיה למתוח עד יוני. כך ניתן יהיה
להמשיך ולהיפטר מהעודפים, ולצמצם את ההוצאות הכרוכות
בקמפיין חדש (שאינו קשור לפסח). ובמידת הצורך, ניתן,
בהוצאות מצומצמות להוסיף הדגשים לפסח (למשל מוצרים
אופייניים לחג).
10. קמפיין שיווק לחודש אפריל. ובכל זאת. כדי לצמצם הוצאות שיווק גם לחברות ועסקים שיוצאים בדרך כלל עם קמפיין לכל חג כדאי לצאת עם קמפיין חודשי. משום שהשנה פסח ויום העצמאות חלים באותו חודש.
11. זמינות. מתיחת שעות פעילות לימים ושעות בלתי שגרתיות תאפשר לעסק להתבלט על פני המתחרים ולתת מענה מידי ללקוחות. דבר זה נכון תמיד. אבל בזמן מיתון, ובמועד כמו פסח שבו נהוג לקנות ולהתחדש (מתנות, בגדים וכיו"ב) הרבה לקוחות יחכו עד הרגע האחרון. ולכן מי שיהיה זמין ייהנה מיתרון מובהק ומ- boost של מכירות.
12. תכנון, המחרה, מכירות, תחזית ונקודת שיווי משקל. מעל לכל ויותר מתמיד בזמן מיתון צריך לתכנן את קמפיין האביב - פסח על בסיס ניתוח, מטרות יעדים, מחירים, מכירות, משאבים, תקציב ונקודת שיווי משקל. וזאת כדי למנוע הפסדים ובזבוזים שיכולים להיות משמעותיים בזמן שכזה.
הכותבת היא יועצת עסקית בעלת איריס יעוץ עסקי
אתר הבית: www.irisrt.biz
מאת: איריס בן זאב מנכ"ל ובעלים איריס יעוץ עסקי
עשרה טיפים להגדלת המכירות באביב ובחג הפסח
חג הפסח הוא חג של קניות,. הרבה נקודות מכירה יודעות ומתוכננות להצפה הזו במכירות. אבל השנה לנוכח המיצון וההאטה במשק אשר גוררת פיטורים צמצום בהיקף וגודל מתנות זה לא פשוט. ובכל זאת פסח ואביב הם חגים של התחדשות. אז מה עושים על מנת להביא אליך את הקונים?
הכתבה מציגה 10 טיפים והצעות לנוכח המצב.
. 1. יוצאים החוצה: כאמרה הידועה 'אם ההר לא בא אל מוחמד
מוחמד בא אל ההר', לקראת פסח יש להגיע אל הלקוחות לימי
מכירה מיוחדים. למשל, דרך וועדי עובדים בחברות גדולות או
במזנונים של מגדלי עסקים וכיו"ב. זה תורם לחשיפה, לזמינות
ויוצר רעש.
2. באביב כולם רוצים להתחדש: לכן, למרות המיתון והתחרות, מי שיתכונן ויעשה עבודה נכונה, יצליח לפגוע במטרה ולמכור. יצירתיות תמיד תורמת. למשל עיצוב חנות באופן שונה עם דגש על אלמנטים שקשורים לאביב אפשר להוסיף שילוט כמו ציפורים מצייצות ב...שם העסק.
3. יחסי ציבור: ליחצן נכון את פעילות העסק לקראת פסח. לייצר חומרים וחדשות באופן כזה, שיגרום לעיתונאים לרצות לכתוב עליכם ולקוראים לקרוא עליכם.
4. מבצעי מכירה: אנשים רוצים לקנות בפסח. לפיכך, מבצעים
תורמים להגדלת המכירות לכן מומלץ להציג בחנות, למשל,
חלל עודפים או חיסול עם דגש עיצובי ומילולי בהקשר לפסח.
מבצעים בדרך כלל תורמים לחשיפה ולתקשור של בית העסק
משום שהם מלווים בבאז ובתקשורת מפה לאוזן.
5. בניית קמפיין פרסומי מיוחד לאביב בקונספט עם קונוטציה
לאביב וקישור בין סל המוצרים, המבצעים ופסח . הקונספט כולו הן בעצוב החנות, הופעת אנשי המכירות, השילוט והקמפיין הפרסומי צריך להיות אחיד כדי שיצור את ההקשר.
6. מכירות חיסול בינעונתיות. הפסח נופל השנה בתקופה קרירה יחסית, מה שמאפשר חיסול מלאי מהחורף, והשנה זה נכון מתמיד. החורף הורגש רק לאחרונה ממש בסופו, מה שלא תרם למכירות, והגדיל את המלאי. ובתקופה של מיתון נכון מתמיד לצמצם את המלאי (מלאי מעמיס על ההוצאות).
7. קהלי יעד. בפסח השנה חשוב להיות מוקדים מתמיד כדי
להימנע מהוצאות מיותרות לכן, חשוב לזהות ולאפיין את פלחי
המטרה באופן חד ומדויק ככל האפשר, ותוך התייחסות לסל
המוצרים המיוחד לפסח. אפיון שכזה יתרום מאוד לפנייה
ממוקדת ללקוחות המטרה ותחסוך משאבים מיותרים.
8. שרות ומכירה. פיתוח קמפיין בהתאם לקונספט השיווקי הכולל
לנציגי השרות והמכירה. למשל לבוש מיוחד ואטרקטיבי, סלוגן
וכמובן דגש על שירות אדיב וסבלני, מה שנכון תמיד, נכון עוד
יותר בתקופת מיתון.
בעיצוב ההופעה והמיצג של נציגי השירות כדאי להיות יצירתי
ולהשתמש במה שיש בחנות. זה גם יתרום לחשיפה של
המוצרים, וגם יחסוך במשאבים (זמן, כוח אדם כסף).
9. קמפיין השיווק בדגש אביב.. כדאי לתכנן את הקמפיין
השיווקי (כולל הפרסום,העלונים וכיו"ב כקמפיין אביב דבר זה
יצור קמפיין גמיש אותו ניתן יהיה למתוח עד יוני. כך ניתן יהיה
להמשיך ולהיפטר מהעודפים, ולצמצם את ההוצאות הכרוכות
בקמפיין חדש (שאינו קשור לפסח). ובמידת הצורך, ניתן,
בהוצאות מצומצמות להוסיף הדגשים לפסח (למשל מוצרים
אופייניים לחג).
10. קמפיין שיווק לחודש אפריל. ובכל זאת. כדי לצמצם הוצאות שיווק גם לחברות ועסקים שיוצאים בדרך כלל עם קמפיין לכל חג כדאי לצאת עם קמפיין חודשי. משום שהשנה פסח ויום העצמאות חלים באותו חודש.
11. זמינות. מתיחת שעות פעילות לימים ושעות בלתי שגרתיות תאפשר לעסק להתבלט על פני המתחרים ולתת מענה מידי ללקוחות. דבר זה נכון תמיד. אבל בזמן מיתון, ובמועד כמו פסח שבו נהוג לקנות ולהתחדש (מתנות, בגדים וכיו"ב) הרבה לקוחות יחכו עד הרגע האחרון. ולכן מי שיהיה זמין ייהנה מיתרון מובהק ומ- boost של מכירות.
12. תכנון, המחרה, מכירות, תחזית ונקודת שיווי משקל. מעל לכל ויותר מתמיד בזמן מיתון צריך לתכנן את קמפיין האביב - פסח על בסיס ניתוח, מטרות יעדים, מחירים, מכירות, משאבים, תקציב ונקודת שיווי משקל. וזאת כדי למנוע הפסדים ובזבוזים שיכולים להיות משמעותיים בזמן שכזה.
הכותבת היא יועצת עסקית בעלת איריס יעוץ עסקי
אתר הבית: www.irisrt.biz
הכותבת היא יועצת עסקית, בעלת תואר שני (בהצטינות) במנהל עסקים, ובעלת קריירה מפוארת בתפקידי ניהול בכירים.
בשנת 2000 יסדה הכותבת את איריס יעוץ עסקי - חברה ליעוץ עסקי המתמחה בהובלת חברות ועסקים לניהול נכון, זיהוי ומיצוי הזדמנויות.
איריס כתבה מאמרים, פיתחה ומפתחת כלים ומודלים כחלק מתהליך העבודה באופן שוטף בעבור לקוחותיה.
איריס נושאת עימה הצלחות מרשימות, ומביאה לשולחן העבודה, ניסיון ,כישורים, עשרות לקוחות מרוצים ותוצאות בולטות.
ואנו מזמינים אתכם לבקר באתר הבית שלנו.
www.irisrt.biz
אתר הבית:
http://www.irisrt.biz
בשנת 2000 יסדה הכותבת את איריס יעוץ עסקי - חברה ליעוץ עסקי המתמחה בהובלת חברות ועסקים לניהול נכון, זיהוי ומיצוי הזדמנויות.
איריס כתבה מאמרים, פיתחה ומפתחת כלים ומודלים כחלק מתהליך העבודה באופן שוטף בעבור לקוחותיה.
איריס נושאת עימה הצלחות מרשימות, ומביאה לשולחן העבודה, ניסיון ,כישורים, עשרות לקוחות מרוצים ותוצאות בולטות.
ואנו מזמינים אתכם לבקר באתר הבית שלנו.
www.irisrt.biz
אתר הבית:
http://www.irisrt.biz