דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכירות מזווית אחרת 

מאת    [ 15/04/2009 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 2931 פעמים ]

עולם המכירות הינו עולם של פסיכולוגיה, עולם שבו ההצלחה יכולה להיות מהירה והכישלון יכול להיות אכזרי.
מספיק לאיש המכירות להחסיר תשומת לב לפרט קטן והמכירה לא תבוצע.
אז איך אפשר להצליח כאיש מכירות?
אחד מהדברים הבולטים שאנשי מכירות חושבים שהם צריכים זה כושר שכנוע, איש מכירות מתעסק לרוב בלשכנע ופחות בלהשפיע.
אך בימים אלו בהם כבר כל אחד יודע לזהות את "איש המכירות" שבא למכור לו, יש צורך בשינוי, שינוי אמיתי, שמתחיל במחשבה ובתפיסה של איש המכירות עצמו.
אם נעצור לרגע ונחשוב על סיטואציות שבהם היינו הלקוחות ולא אנשי המכירות, נגלה שברגע שאיש המכירות נסה לשכנע אותנו, לא רק שהוא לא נחל הצלחה, הוא אף הצליח להרחיק אותנו ממנו.
הרי לא ניתן לשכנע אדם, רק האדם יכול לשכנע את עצמו!

אז מה עושים ?
פשוט מאוד, עוברים להשפעה!
השפעה היא הצלחה ארוכת טווח והרווח שלה עצום, מכיוון שבתהליך של השפעה הלקוח מגלה את הצורך האמיתי שלו במוצר, הוא מבין את חשיבותו של המוצר ולאחר הרכישה הוא עצמו ישווק את המוצר לאחרים.
אך מעבר למוצר, בתהליך ההשפעה איש המכירות מביא את עצמו לידי ביטוי גבוה יותר, איש מכירות משפיע זוכה לאהדה מצד לקוחותיו, הם שומרים לו אמונים ומשווקים אותו, דבר אשר באופן אוטומטי גורם לעליה במכירות.
איש מכירות משפיע לא עסוק בלשכנע את הלקוח הוא קשוב יותר, מחייך יותר וכמובן משפיע יותר.

אז איך עובד מודל ההשפעה:

א. לפני תחילת הפגישה אוספים אינפורמציה על עולמו ומנהגיו של הלקוח וזאת על מנת לבנות את הבסיס למכוון.

ב. לא משכנעים את הלקוח לקנות את המוצר, גורמים ללקוח להבין שהוא צריך את המוצר.

ג. שעולה התנגדות מקבלים אותה, מחייכים, בודקים אם היא אמיתית, אם היא אמיתית מטפלים בה.

ד. לא משערים, השערה היא אם כל הפישולים, אל תשער-תברר.

ה. דיסוננס קוגניטיבי- ביצוע תהליך שבו אתה מעלה בעיה שיכלה לקרות ללקוח, אך הוא אינו חשב עליה (ממש לבצע דמיון מודרך לבעיה, שהלקוח יוכל לחוש את הסיטואציה) ולאחר מכן שיש ללקוח את הבעיה אך אין לו את פתרון, לרוב ישאל הלקוח "אז מה עושים"? וכאן בדיוק נכנס המוצר, שכמובן נותן את הפתרון.

ו. לחבר את הלקוח למוצר דרך הרגש, רוב האנשים יזכרו מהפגישה:
10% מה ששמעו
20% מה שראו
65% מה שהרגישו
5% נלווים

ז. תהיו קשובים בפגישות, אספו מידע, אחת מהטעויות השכיחות היא שאיש המכירות מדבר יותר מהלקוח.

והכי חשוב לזכור ש"הכי פשוט להיות פשוט".
תהיו אתם עצמכם אל תנסו להיות מי שאתם לא, רואים את זה!
אל תשתמשו במילים שאתם לא מתחברים או מאמינים בהם, שומעים את זה!
וכמובן לעולם אל תשקרו, מרגישים את זה!
דברו פחות, הקשיבו יותר, גלו רגישות וסבלנות הרי אין מכירה בלי התנגדות, ואם עולה התנגדות טפלו בה, אל תשכנעו, תשפיעו!

אבי דואק
מאמן אישי
052-3031303
duekavi@yahoo.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב