בניית נאמנות לקוחות למוצר
בר-נחום עפר
בשווקים התחרותיים של ימינו כאשר הגלובליזציה והמחשוב יכולים להיות בעוכרינו למול מתחרים אך גם לשמש מנוף להגדלת המכירות אנו נדרשים ליצירתיות בעת שאנו נערכים לפיתוח מוצר .
למעשה לא די בכך שהצרכן יכיר את המוצר שלך ויעריך ויכבד אותו: כדי שתיווצר מערכת יחסים ארוכת טווח צריכה להתקיים מערכת יחסים של הערכה ואמון בין הצרכן והמוצר.
בבואנו לחשוב על נאמנות הלקוחות עלינו לחשוב תמיד על המקבילה האנושית תוך שאנו בוחנים הן את מאפייני המותג והן את סוג התקשורת בין המוצר לצרכן.
על מנת להימנע מ"מריבות " בין בני הזוג ( הצרכן והמוצר ) עלינו לראות במוצר כמי ששייך לצרכן, וכמי שמתחשב בצרכיו ומספק אותם בכל עת שנדרש לכך.
על מנת להיות מובילים בשוק עלינו להיות הכי טובים בתחום ועם זאת לא לשקוט על שמרינו אלא להיות יצירתיים וראשונים בהכנסת מוצרים נוספים וחדשים ,וזאת על מנת להימנע מאובדן לקוחות שילכו למתחרה המייצר מוצרים שלנו אין . ובהקבלה לזוגיות ,יש לחזר אחרי הצרכן על מנת שלא יפזול הצידה.
עלינו ליצור מחויבות למוצר הן על ידי ההנהלה והן על ידי העובדים
כל אחד בחברה חייב להיות מאוהב במוצר אם העובדים לא יהיו מאוהבים במוצר אי אפשר לצפות שהצרכן יאהב את המוצר. צרכנים יודעים להריח זיוף מרחוק.
הדרך ללב הלקוח רצופה ב"חיזור" מתמיד , קשב לצרכיו , ובניית מארז נעים לעין ,למגע ולחושינו האחרים.
על מנת להמשיך את הקשר עם הלקוח עלינו להביאו לכך שיאמין במוצר ,יחד עם זאת לשמור על מקדם הפתעה ומדי פעם לבצע שינויים על מנת לשמור על "עניין בזוגיות" תוך כדי גיוון המוצר,בנוסף עלינו להוסיף מימדי גרייה כמו מגע , טעם , ריח ,תפיסה .
עם זאת , ללא נגישות למוצר , ללא מענה איכותי והולם לפניות ציבור ו/או מתן שירות איכותי , לקוחותינו ילכו לרעות בשדות זרים .
בר-נחום עפר
בשווקים התחרותיים של ימינו כאשר הגלובליזציה והמחשוב יכולים להיות בעוכרינו למול מתחרים אך גם לשמש מנוף להגדלת המכירות אנו נדרשים ליצירתיות בעת שאנו נערכים לפיתוח מוצר .
למעשה לא די בכך שהצרכן יכיר את המוצר שלך ויעריך ויכבד אותו: כדי שתיווצר מערכת יחסים ארוכת טווח צריכה להתקיים מערכת יחסים של הערכה ואמון בין הצרכן והמוצר.
בבואנו לחשוב על נאמנות הלקוחות עלינו לחשוב תמיד על המקבילה האנושית תוך שאנו בוחנים הן את מאפייני המותג והן את סוג התקשורת בין המוצר לצרכן.
על מנת להימנע מ"מריבות " בין בני הזוג ( הצרכן והמוצר ) עלינו לראות במוצר כמי ששייך לצרכן, וכמי שמתחשב בצרכיו ומספק אותם בכל עת שנדרש לכך.
על מנת להיות מובילים בשוק עלינו להיות הכי טובים בתחום ועם זאת לא לשקוט על שמרינו אלא להיות יצירתיים וראשונים בהכנסת מוצרים נוספים וחדשים ,וזאת על מנת להימנע מאובדן לקוחות שילכו למתחרה המייצר מוצרים שלנו אין . ובהקבלה לזוגיות ,יש לחזר אחרי הצרכן על מנת שלא יפזול הצידה.
עלינו ליצור מחויבות למוצר הן על ידי ההנהלה והן על ידי העובדים
כל אחד בחברה חייב להיות מאוהב במוצר אם העובדים לא יהיו מאוהבים במוצר אי אפשר לצפות שהצרכן יאהב את המוצר. צרכנים יודעים להריח זיוף מרחוק.
הדרך ללב הלקוח רצופה ב"חיזור" מתמיד , קשב לצרכיו , ובניית מארז נעים לעין ,למגע ולחושינו האחרים.
על מנת להמשיך את הקשר עם הלקוח עלינו להביאו לכך שיאמין במוצר ,יחד עם זאת לשמור על מקדם הפתעה ומדי פעם לבצע שינויים על מנת לשמור על "עניין בזוגיות" תוך כדי גיוון המוצר,בנוסף עלינו להוסיף מימדי גרייה כמו מגע , טעם , ריח ,תפיסה .
עם זאת , ללא נגישות למוצר , ללא מענה איכותי והולם לפניות ציבור ו/או מתן שירות איכותי , לקוחותינו ילכו לרעות בשדות זרים .
כותב המאמר הינו דוקטורנט למנהל עסקים , מנכ"ל קבוצת סינרג'י לייעוץ ארגוני ועסקי ושותף בחברת Humint Solutions LLC
http://www.synergy-group.co.il
http://www.synergy-group.co.il