במהלך פגישות רבות שקיימתי עם מנהלים שונים בתחומים ועיסוקים שונים הבחנתי שרבים מאלו עדיין אינם מייחסים חשיבות רבה למאגרי המידע שברשותם(דאטה בייס).מאגרים אלו יכולים בנקל להוות את הבסיס לצמיחה אמיתית של עסקים ,להגביר את מחזורי המכירות ,להגדיל את סל הצריכה של הלקוח ולקיים מערכת תקשורת זמינה וקבועה עימו. בענפים שונים ישנה בורות מוחלטת בכל הקשור ברישום נכון של לקוחות,בנייה של בסיסי לקוחות הכוללת את כל הפרטים המלאים ,בורות זו מתורגמת לפעמים לעצלות ולחוסר ידע מקומם.
החשיבות הרבה יכולה להקנות לעסק או פירמה ידע נרחב על הלקוחות שלה החל מפרטים אישיים,גודל סל קנייה,תאריך יום הולדת,נישואין,מצב משפחתי ,השכלה ועוד . עם פרטים אלו ניתן לבצע מספר פעולות שיווקיות שיחזירו את הלקוחות לחווית קניה נוספת ויתרמו לחברה רבות הן בדימוי החיובי והן בקופות.
במספר פעולות פשוטות ניתן להקים בסיס נתונים מדוייק על הלקוחות הקיימים ועל הלקוחות החדשים אשר קונים וצורכים ובכך לשפר את ביצועי המכירות. להלן מספר כללים חשובים :
1.בין עם המדובר בעסק בעל חנויות מספר ובי באם מדובר בעסק יחיד יש לאסוף במידת האפשר את פרטי הלקוח.ניתן לבצע זאת באמצעות גלויה פשוטה הניתנת ללקוח באופן יזום ואף לפתות אותו במתנה מיוחדת למילוי כל הפרטים
. 2על הגלויה יש לרשום את מירב הפרטים שהיינו רוצים לקבל מהלקוח.
3.יש לרתום את העובדים כולם באמצעות מפגש מקצועי,סדנא , אשר בה מעלים את היתרונות ואת החשיבות באיסוף השמות.
4.ברשתות מומלץ לתת בונוס מיוחד לעובדים אשר עומדים במכסת מילוי שמות של לקוחות בכך ליצור תחרות בריאה שתסייע לעסק .
5.בעסק יחיד ,עליכם להערך בדיוק באותה מתכונת להכין גלויה לרישום ובה כל הפרטים אשר ברצונכם לקבל מהלקוח.
6.מטרת הסדנא לעובדים הינה לפתח מיומנות לאיסוף בסיסי הנתונים ולטפל בהתנגדויות שונות (עיין ערך סדנאות לשימור לקוח באתר www.icu-mt.co.il)
7. כל בסיסי הנתונים חייבים להשמר בקובץ אחיד ועדכני .
8.יש לבצע בדיקת נתונים בכל רבעון על מנת לאמת את הפרטים ולעדכן רשומות.
9. עם בסיס נתונים טוב וגדול ניתן להקים מועדון לקוחות (עיין ערך הקמת מועדוני לקוחות באתר www.icu-mt.co.il)
10.ניתן לבצע טיוב רשומות ,באמצעות חברות חיצוניות בעלויות לא גבוהות במיוחד ובכך לחסוך את זמן המזכירה או העובדים בעסק.
11.ברשתות יש לרתום את מנהלי החנויות באמצעות בונוס חודשי על עמידה במכסת מילוי הלגויות.
12. לחברות להם אתר אינטרנט,ניתן לבצע זאת גם דרך האתר שוב יחדיו עם אינסנטיב לממלא הפרטים.
13.ניתן לבצע דיוור ישיר ללקוחות החברה עם מתן הטבה וזאת על מנת להניעם לחנות או לרשת.
הקמת בסיס הנתונים של לקוחות חברה הינו דבר חשוב והכרחי,יש לבצע זאת בחריצות ביעילות ובנועם ולדרוש את הסכמת הלקוח לשימוש אישי בפרטיו. מומלץ מאוד להכניס סעיף בניית מסד נתונים בכל תקציב שיווק בכל שנה וזאת על מנת ליצור פעולה קבועה לאורך זמן באסטרטגיית השיווק של החברה