היתרון הבולט של הישיבה בOpen Space-מרחב פתוח הוא הגמישות לשינויים.
בן לילה ניתן להעביר מחלקות שלמות ולצוות מחדש כל שינוי ארגוני ללא בינוי ושינוי מערכות.
כל מרחבי העבודה דומים עם עמדות עבודה סטנדרטיות. הזזות של מחלקות או קבוצות עבודה קלות מאוד לביצוע בעלות אפסית.
יתרון נוסף חשוב הוא החיסכון המשמעותי בשטח, זאת כמובן אם מאמצים תקני שטח מצומצמים ומושיבים את עמדות העבודה עם הפנים למחיצות.
ניתן להקטין את תקן השטח לעובד עד לשלושה ארבעה מ"ר נטו.
החסרון הבולט של השיטה הוא רמת הרעש הגבוה שאותה לא ניתן למנוע אלא רק להפחית עובדים המתקשים להתרכז ברעש יהיו פחות יעילים בעבודה ולא יוכלו למצות את הפוטנציאל הגלום בהם.
חסרון משמעותי נוסף הוא העלות הגבוה של הבינוי והריהוט.
ריהוט Open Space מיוצר בקו ייצור שונה מריהוט משרדי רגיל.
מספר החברות המתמחות בנושא קטן יחסית.
ייחוד ריהוט איכותי הוא בהיותו משולב עם אמצעי אחסון, מחיצות ואביזרים, המתחברים זה לזה באופן מודולרי עם תשתית מתאימה ותקנית להולכת אספקות חשמל ותקשורת.
השלב הראשון בתכנון הוא הגדרת גודל משטח עבודה של עובד, צורת ישיבה, מספר עובדים בתא, גודל צוות, ומספר עובדים כללי.
לאחר לימוד צרכי הארגון, הכנת פרוגרמת צרכים, הצגת המסקנות ואישורן ניתן לתכנן עקרונית את השטח ולהתקדם עם חלופות תכנוניות .
השלב השני הוא הכנת תוכנית אדריכלית מפורטת וכתב כמויות בסיסי שהחברות הריהוט צריכות להרחיב בהתאם לאביזרי הריהוט שלהם ולאמצעי החיבור של הרהיטים.
מומלץ לפנות למספר חברות ריהוט אמינות ומנוסות שלהן מחלקה טכנית שתדע לקבל את השרטוט האדריכלי ולהלביש עליו את הריהוט הייעודי.
ניתן לקבל מחירים טובים ואפילו פתרונות ואמצעי אחסון נוחים שמחלקות הפיתוח של החברות הגדולות בתחום מציעות.
ארגונים גדולים שרוצים לחסוך שטח חייבים לבחור מבנה מתאים לשיטה כדי להגיע לניצולת שטח טובה.
הנושא מוצג במאמר צרכי השטח נטו וברוטו האמיתיים במבנה עסקי
http://minimax52.blogspot.co.il/2013/03/blog-post_3317.html
בן לילה ניתן להעביר מחלקות שלמות ולצוות מחדש כל שינוי ארגוני ללא בינוי ושינוי מערכות.
כל מרחבי העבודה דומים עם עמדות עבודה סטנדרטיות. הזזות של מחלקות או קבוצות עבודה קלות מאוד לביצוע בעלות אפסית.
יתרון נוסף חשוב הוא החיסכון המשמעותי בשטח, זאת כמובן אם מאמצים תקני שטח מצומצמים ומושיבים את עמדות העבודה עם הפנים למחיצות.
ניתן להקטין את תקן השטח לעובד עד לשלושה ארבעה מ"ר נטו.
החסרון הבולט של השיטה הוא רמת הרעש הגבוה שאותה לא ניתן למנוע אלא רק להפחית עובדים המתקשים להתרכז ברעש יהיו פחות יעילים בעבודה ולא יוכלו למצות את הפוטנציאל הגלום בהם.
חסרון משמעותי נוסף הוא העלות הגבוה של הבינוי והריהוט.
ריהוט Open Space מיוצר בקו ייצור שונה מריהוט משרדי רגיל.
מספר החברות המתמחות בנושא קטן יחסית.
ייחוד ריהוט איכותי הוא בהיותו משולב עם אמצעי אחסון, מחיצות ואביזרים, המתחברים זה לזה באופן מודולרי עם תשתית מתאימה ותקנית להולכת אספקות חשמל ותקשורת.
השלב הראשון בתכנון הוא הגדרת גודל משטח עבודה של עובד, צורת ישיבה, מספר עובדים בתא, גודל צוות, ומספר עובדים כללי.
לאחר לימוד צרכי הארגון, הכנת פרוגרמת צרכים, הצגת המסקנות ואישורן ניתן לתכנן עקרונית את השטח ולהתקדם עם חלופות תכנוניות .
השלב השני הוא הכנת תוכנית אדריכלית מפורטת וכתב כמויות בסיסי שהחברות הריהוט צריכות להרחיב בהתאם לאביזרי הריהוט שלהם ולאמצעי החיבור של הרהיטים.
מומלץ לפנות למספר חברות ריהוט אמינות ומנוסות שלהן מחלקה טכנית שתדע לקבל את השרטוט האדריכלי ולהלביש עליו את הריהוט הייעודי.
ניתן לקבל מחירים טובים ואפילו פתרונות ואמצעי אחסון נוחים שמחלקות הפיתוח של החברות הגדולות בתחום מציעות.
ארגונים גדולים שרוצים לחסוך שטח חייבים לבחור מבנה מתאים לשיטה כדי להגיע לניצולת שטח טובה.
הנושא מוצג במאמר צרכי השטח נטו וברוטו האמיתיים במבנה עסקי
http://minimax52.blogspot.co.il/2013/03/blog-post_3317.html
מהנדס תעשיה וניהול בוגר אוניברסיטת ת"א המתמחה בתכנון פונקציונלי לבינוי המשולב בתכנון אדריכלי . רקע רחב בלימודי המשך בתחומים מגוונים שבססו את ההתמחות העמוקה בנושא. מהנדס ראשי במשרד התכנון "מינימקס מהנדסים בע"מ"