המשבר הכלכלי וחוסר הוודאות השורר במשק משפיעים על כל בעלי העסקים באשר הם. כמו כל דבר בחיים, גם המשבר יחלוף והחיים יחזרו למסלולם הרגיל, אך עד שזה יקרה נסה להימנע ככל הניתן מהשגיאות הבאות...
הימנע מפיטורי עובדים-
כן אני יודע שהמצב הכלכלי קשה יותר בתקופה זו ותשלום המשכורות לעובדים הן אחת ההוצאות המרכזיות של העסק שלך, אך עלייך להבין שפיטורי אינה התשובה. כדי להכשיר את העובד למלא את המשימות שהוא מבצע בעסק שלך, השקעת זמן ומאמץ רב, אינך רוצה לעשות זאת בעתיד, במיוחד אם אתה יודע שהעובד הוא חרוץ וחיוני לעסק. צמצם בהטבות כמו הוצאות טלפון, אחזקת רכב ומתנות בחגים, הפחת את מספר השעות או ימי העבודה, אך בכל מקרה השתדל להימנע מפיטורין.
אל תקטין את הוצאות השיווק-
אחד הפתרונות הקלים לכאורה הוא לצמצם בהוצאות השיווק, אך עצור! דווקא בתקופה זו של חוסר יציבות כלכלית, אנשים פחות החלטיים וזה הזמן המתאים להדגיש את היתרונות של העסק שלך, נסה לשמור על תקציב השיווק הקיים או אף להגדילו במידת האפשר.
הישאר נאמן לספקים שלך-
במידה והעסק שלך קיים כבר מספר שנים, אני בטוח שיש לך מספר ספקים קבועים שאתה נוהג לעבוד איתם, אז למה אתה רוצה להרוס את היחסים עם הספק? נכון, יכול להיות שתמצא ספק זול יותר במקום אחר ותחסוך כמה שקלים, אך עלייך לשאול את עצמך האם אתה בוטח באיכות הסחורה ובאמינות של הספק החדש? במידה וענית "כן" אל שאלות אלה, עדיין כדאי להראות את ההצעה שקיבלת לספק הקיים ולאפשר לו לשפר את הצעתו.
אל תחתוך את רמת מחירים-
בתקופה של מיתון בה ההכנסה פוחתות, נוהגים בעלי עסקים רבים להיכנס לפאניקה ולהוריד מחירים בצורה חדה על מנת להגדיל את כמות המכירות. יכול להיות שהדבר יצליח לך בטווח הקצר, אך לאורך זמן המכירות יתמתנו ויהיה עלייך להוריד שוב את המחיר... כמו שהבנת אתה יכול להמשיך כך בלופ אינסופי. זה בסדר לבצע הנחות ולערוך מבצעים נקודתיים, אך אין צורך לעבוד ברמת ריווחיות אפסית.
אני יודע שקשה לנווט את העסק לחוף מבטחים בתקופה של סערה כלכלית, אך הקפדה על העצות הנ"ל תעזור לך להשיג יתרון על פני עסקים אחרים כאשר המצב ישתפר.
מנהל ומייסד פרוייקט BizSpot
"רעיונות גדולים ליזמים ואנשי עסקים"
info@bizspot.co.il
http://www.bizspot.co.il