למרות הציפייה שהנה, הפעם יפתיעו אותי. ירתקו אותי. יעניינו אותי. אני מתאכזבת כל פעם מחדש. למה תמיד קורה, שמרבית אתרי האינטרנט דומים כל כך אחד לשני, לא רק במראה, גם בתכנים? למה תמיד קורה שמציגים ומרצים באירועים שונים מפספסים את ההזדמנות הכי טובה שיש להם? בואו נודה - המטרה של כולם אחת - שיווק החברה, לקהל שבוי. אז למה, אם המטרה כל כך ברורה, תותחים כבדים, מנהלים מנוסים ועתירי תארים, לוקים כל כך בביצוע? למה הכי בוער להם לספר שהחברה שלהם היא היא ולא אחרת מס' 1?
אתר אינטרנט שחצי מעמוד הבית שלו מברך לשלום בחמישה נוסחים שונים או בהבלטה יתרה מספר שרק אצלו אפשר לקבל את התשובה לכל המשאלות עוד לפני שברור בכלל מהן, חוטא למטרה. מרצה שלא מחדש כלום מאז ההרצאה האחרונה שלו שגם היא לא חידשה מאז הקודמת, מפספס הזדמנות שאולי לא תחזור על עצמה. בזבוז ראוותני של זמן יקר.
אנשי שיווק צריכים כבר לדעת. מרצים חייבים לאמץ שיטות חדשות, במקום ליפול למלכודת הפטפטת. קיבלתם את הבמה לדבר, הקהל מקשיב לכם, למה לכם לספר לו כמה שנים אתם בשוק עם דגש על שנת ההקמה, כמה עובדים אתם מעסיקים, בכמה סניפים בעולם וכמה אתם היחידים שמסוגל לתת לו שירות של one stop shop? למה? איפה החשיבה השיווקית? אתם באמת חושב שאחרי שטחנתם את הנתונים האלה ימהרו לקנות מכם? אחרי הכל מי שמעונין בשירות או במוצר יבוא עם או בלי ההרצאה. אם הוא מתנדנד, או רחמנא ליצלן בכלל לא מכיר אתכם, ההרצאה היא ההזדמנות לפתות אותו, לגרום לו לרצות לשמוע יותר, הפעם בפגישה אישית.
כן, ברור... קשה לחשוב על האפשרות לעלות לבמה ולדבר מבלי להגיד את שם החברה בכל מילה שלישית ומבלי לציין בכל שקף כמה מדובר בחברה הגדולה, החזקה והבלונדינית ביותר. קשה. אבל למה בעצם? כשאתה יושב בקהל ומאזין בפעם ה-30 להרצאה של קולגה שלך, לך עצמך לא נמאס? בד"כ אגואיסטיות היא לא תכונה מושכת, הפעם לך על זה - תחשוב על עצמך. איך היית רוצה שיתייחסו אליך? תן כבוד לקהל שלך. לעצמך! חשוב איך אתה לא משעמם אותו. איך אתה מלהיב אותו ומחדש לו.
לא חבל על 15 דק' שמוקדשות כולן לך, זו הרי הזדמנות פז נדירה לתאר ולספר מה מיוחד בך. אל תחזור על המסרים השיווקיים שמפורטים גם ככה בהרחבה יתרה באתר, מובלטים בביתן שלך בתערוכה או מלווים את הארגון שלך בכל קמפיין פרסומי. כבר קראנו אותם. נחשפנו אליהם. הבנו שאתה הכי גדול, הכי חזק, הכי בלונדיני. הקהל שגולש לאתר שלך או מגיע לשמוע את ההרצאה שלך רוצה לשמוע ממך עכשיו בתמציתיות מה הייחוד שלך. איפה אתה רואה את הערך המוסף שבך. הוא רוצה שתיקח אותו יד ביד אל אותם הפיצ'רים שיכול להיות שלא ראה, או שלא ייחס להם חשיבות. הוא רוצה לדעת על החזון שלך. מה מוביל אותך. לאן אתה שואף. מה בעתיד. איך אתה רואה את האתר משתלב בעסק שלך. מה למדת משיטוטיך בעולם. מה יש, מניסיונך, לעולם השיווק הגלובלי להוסיף לו.
מצגות, במיוחד כאלה המלוות הרצאות צריכות לתפוס את העין, האוזן והכי חשוב את הריכוז. הן צריכות לשכנע את המאזין לסנן את כל רעשי הרקע ולהתמסר למסרים שאתה רוצה שיקלוט. אל תקל ראש במצגת. אפשר לוותר על פירוטכניקה ואפקטים, אבל מסרים חדים ומדויקים הם אלה שעושים את ההבדל. אז איך אתה מעביר את המסר מבלי להגיד שוב אני הכי חזק, הכי גדול הכי בלונדיני?
אתר אינטרנט שחצי מעמוד הבית שלו מברך לשלום בחמישה נוסחים שונים או בהבלטה יתרה מספר שרק אצלו אפשר לקבל את התשובה לכל המשאלות עוד לפני שברור בכלל מהן, חוטא למטרה. מרצה שלא מחדש כלום מאז ההרצאה האחרונה שלו שגם היא לא חידשה מאז הקודמת, מפספס הזדמנות שאולי לא תחזור על עצמה. בזבוז ראוותני של זמן יקר.
אנשי שיווק צריכים כבר לדעת. מרצים חייבים לאמץ שיטות חדשות, במקום ליפול למלכודת הפטפטת. קיבלתם את הבמה לדבר, הקהל מקשיב לכם, למה לכם לספר לו כמה שנים אתם בשוק עם דגש על שנת ההקמה, כמה עובדים אתם מעסיקים, בכמה סניפים בעולם וכמה אתם היחידים שמסוגל לתת לו שירות של one stop shop? למה? איפה החשיבה השיווקית? אתם באמת חושב שאחרי שטחנתם את הנתונים האלה ימהרו לקנות מכם? אחרי הכל מי שמעונין בשירות או במוצר יבוא עם או בלי ההרצאה. אם הוא מתנדנד, או רחמנא ליצלן בכלל לא מכיר אתכם, ההרצאה היא ההזדמנות לפתות אותו, לגרום לו לרצות לשמוע יותר, הפעם בפגישה אישית.
כן, ברור... קשה לחשוב על האפשרות לעלות לבמה ולדבר מבלי להגיד את שם החברה בכל מילה שלישית ומבלי לציין בכל שקף כמה מדובר בחברה הגדולה, החזקה והבלונדינית ביותר. קשה. אבל למה בעצם? כשאתה יושב בקהל ומאזין בפעם ה-30 להרצאה של קולגה שלך, לך עצמך לא נמאס? בד"כ אגואיסטיות היא לא תכונה מושכת, הפעם לך על זה - תחשוב על עצמך. איך היית רוצה שיתייחסו אליך? תן כבוד לקהל שלך. לעצמך! חשוב איך אתה לא משעמם אותו. איך אתה מלהיב אותו ומחדש לו.
לא חבל על 15 דק' שמוקדשות כולן לך, זו הרי הזדמנות פז נדירה לתאר ולספר מה מיוחד בך. אל תחזור על המסרים השיווקיים שמפורטים גם ככה בהרחבה יתרה באתר, מובלטים בביתן שלך בתערוכה או מלווים את הארגון שלך בכל קמפיין פרסומי. כבר קראנו אותם. נחשפנו אליהם. הבנו שאתה הכי גדול, הכי חזק, הכי בלונדיני. הקהל שגולש לאתר שלך או מגיע לשמוע את ההרצאה שלך רוצה לשמוע ממך עכשיו בתמציתיות מה הייחוד שלך. איפה אתה רואה את הערך המוסף שבך. הוא רוצה שתיקח אותו יד ביד אל אותם הפיצ'רים שיכול להיות שלא ראה, או שלא ייחס להם חשיבות. הוא רוצה לדעת על החזון שלך. מה מוביל אותך. לאן אתה שואף. מה בעתיד. איך אתה רואה את האתר משתלב בעסק שלך. מה למדת משיטוטיך בעולם. מה יש, מניסיונך, לעולם השיווק הגלובלי להוסיף לו.
מצגות, במיוחד כאלה המלוות הרצאות צריכות לתפוס את העין, האוזן והכי חשוב את הריכוז. הן צריכות לשכנע את המאזין לסנן את כל רעשי הרקע ולהתמסר למסרים שאתה רוצה שיקלוט. אל תקל ראש במצגת. אפשר לוותר על פירוטכניקה ואפקטים, אבל מסרים חדים ומדויקים הם אלה שעושים את ההבדל. אז איך אתה מעביר את המסר מבלי להגיד שוב אני הכי חזק, הכי גדול הכי בלונדיני?
* הכותבת מנהלת את מירון תקשורת משווקת, המתמחה בייעוץ שיווקי ויחסי ציבור לחברות טכנולוגיה ושוק ההון.
. לתגובות למאמר einat-me@bezeqint.net
. לתגובות למאמר einat-me@bezeqint.net