הקדמה
מנוע החיפוש שבו מבצעים הכי הרבה חיפושים ברשת הוא גוגל.
למה זה חשוב?
גוגל מייצר את התנועה הרבה ביותר לאתר שלך.
כדאי להבין איך מנוע החיפוש עובד כדי לדעת לקדם את האתר שלך ולקבל תנועה וגם בשביל להבין במקצת איך מנוע חיפוש חושב.
בכתבה הזו אני סוקר את המרכיבים המשפיעים על דירוג האתר שלך בגוגל.
המשתנים הקבועים בקידום אתר לגוגל
ישנם מספר משתנים הקובעים את דירוג האתר שלך בגוגל (בשפה מקצועית :אופטימזציה למנוע חיפוש גוגל):
* וותק האתר ברשת
* תוכן אתר אינטרנט
* דחיסת מילות מפתח
* הזמן שבגולש נמצא אצלך באתר עד שהוא חוזר למנוע החיפוש לחיפוש חדש
* מבנה אתר
* קישורים נכנסים לאתר
וותק אתר האינטרנט
אתר הנרשם בגוגל נמצא תחילה בתקופת המתנה לפני שהוא מקודם במנוע החיפוש.
הביטוי של גוגל לכך הוא sendbox - מצב של ענישה לאתרים חדשים וקישורים חדשים תחת ההנחה שהאתר לא יכול לשחק עם אתרים אחרים עד שהוא צובר וותק. רק לאחר זמן הענישה יורדת ובסופו של דבר נעלמת והאתר מורשה לשחק עם שאר האתרים הנחמדים. מצב זה דומה לקבלה לחברה חדשה כשהאתר החדש לך עובר תקופת המתנה עד שהוא מתקבל על ידי החברה החדשה (גוגל).
בגוגל אתר אינטרנט חדש לא יכול לקבל דירוג למילות מפתח תחרותיות בתקופה ראשונה של 6-8 חודשיים. אפילו אז, הקישורים הנכנסים לאתר אינטרנט צריכים להתיישן.
תוכן
תוכן אתר אינטרנט הוא המפתח לכל קידום במנועי חיפוש וגוגל מעניש אתרים שאין להם הרבה תוכן המקושר לאותו נושא. תוכן איכותי הוא מפתח לקידום האתר בגוגל.
יש לציין כי התוכן של האתר לא חייב בהכרח לכלול את אותן מילות מפתח שאתה רוצה לקדם. מנוע החיפוש יכולים לשייך איזה מילה מתאימה לאיזה מילה.
דחיסת מילות מפתח
דחיסת מילות מפתח היא האחוז הכולל של תוכן העמוד שעשוי ממילות המפתח שלך. משתנה נוסף בדחיסת מילות מפתח היא אחוז מילות מפתח שמודגשות, יש להן קו תחתון, נטויות באלכסון, בעלות טקסט על קישור וכו?.
כשדוחסים מילות מפתח בדף יש לשים לב שאת הדף קורא עיין אנושית. חשוב להתחשב במבקרים של האתר, במסר המכירות שלך ויש להקריב תחום אחד על חשבון השני.
כיצד האתר שלך מופיע בתוצאות החיפוש
משתנה נוסף הוא כיצד הגולש מתייחס לאתר שלך כשהוא מופיע במנוע החיפוש. מדד זה מצביע על הצבעת הגולשים בעד או נגד האתר שלך.
המשתנה הוא כזה: מנוע חיפוש יודע כשהקלקת על תוצאת חיפוש. הוא גם יודע כשחזרת מהאתר למנוע חיפוש לחפש אתר אחר.
אם אתר אינטרנט מופיע גבוה בתוצאות מנוע חיפוש ועדיין מבקרים באתר נוטים לחזור למנוע החיפוש במהירות לחפש אתר אחר לאחר שביקרו באתר כי אז מנוע חיפוש יכול להסיק שתוצאת החיפוש לא רלוונטית לביטוי.
התוכן של האתר צריך להיות מעניין, תפריט הניווט צריך להיות ברור ונגיש למבקר והמבקר צריך למצוא באתר במהירות את התוכן אותו חיפש. אם המחפש חוזר לתוצאות החיפוש במהירות אתה מפסיד נקודות.
אם זה יקרה הרבה אתה תפסיד מיקום.
מבנה אתר
הצורה שבה האתר שלך בנוי תקבע באיזה קלות הזחלן של מנוע החיפוש יכול לאנדקס את העמודים באתר. בעדיפות ראשונה עומד תוכן האתר, וכמה קוד הזחלן צריך לעבור עד שהוא מגיע לתוכן.
כדאי לבנות את האתר כך שהזחלן יעבור בקלות באתר ושהתוכן יהיה כתוב ב HTML ככל שאפשר, ושיש שימוש בסוגים שונים של טקסט להדגיש את מה שאתה רוצה שהזחלן יראה תחילה.
ישנם אתרים בהם תוכן האתר לא מופיע עד אמצע העמוד. כשתוכן האתר שלך ב HTML מופיע משורה 174 בקוד אז אתה בנקודת התחלה לא טובה מבחינת קידום אתר אינטרנט.
אין תשובה ברורה לשאלה באיזה שורה צריך להופיע התוכן, כדאי להשתמש בטבלאות בנויות נכון עם הגדרות עיצוב בקובץ נפרד CSS, או עדיף בלי טבלאות בכלל בשימוש עם CSS. שימוש ב CSS יכול לשפר את מיקום האתר שלך ולהקטין את כמות הקוד שהזחלן צריך לעבור עד שהוא מגיע לתוכן האתר.
קישורים נכנסים
לפני כמה זמן מה שהיה צריך כדי לקדם את האתר שלך זה לקבל מספר רב של קישורים נכנסים והשתמש בכל שיטה למטרה זו ואז דירוג האתר שלך היה עולה. היום המצב שונה במקצת. האיכות קובעת יותר מהכמות.
ישנם מספר רב של משתנים הקובעים את ערך הקישור הנכנס לקידום האתר אינטרנט:
* גיל הקישור. ככל שהקישור יותר ותיק המשקל שלו עולה.
* מיקום הקישור. קישורים הממוקמים גבוה יותר בעמוד הם בעלי משקל גדול יותר.
* מיקום קישור 2. קישור הנמצא בתוך טקסט הוא בעל משקל עדיף על קישור בדף קישורים.
* טקסט על הקישור וצורה. הטקסט שעל הקישור משפיע על משקלו, כך למשל אם האתר שלך מקדם חנות ספרים אז טקסט על הקישור ?חנות ספרים? עדיף על משהוא אחר. קישור מודגש בעל צורה שונה מקבל משקל גבוה מקישור רגיל.
* רלוונטיות. הרלוונטיות של האתר שמקשר אליך.
* מספר הקישורים. ככל שיש יותר קישורים בעמוד יש פחות משקל לכל קישור.
* קישורים ללא קישור הדדי. כשאין קישורים הדדים באתר אז יש משקל רב יותר לקישור הנכנס.
* אתרי סמכות. קישורים מאתרי סמכות בתחום (gov,ac.il ושאר אתרים מכובדים).
דירוג האתר שלך לפי קישורים נכניסים נקרא בשפת גוגל Pagerank. כיצד תדע מה ה Pagerank של האתר שלך?
קשירת כל המשתנים ביחד
נניח שאתה מקדם אתר אינטרנט למילים עם ביקוש בינוני עד גבוה. המקרה כזה אתה צריך לאזן בין משתנים שונים וציר הזמן שלך כדי להגיע לתוצאות בזמן הקצר עם מטרה למקסם רווח בזמן הרחוק יותר.
לטווח הבינוני רחוק צפיפות מילות מפתח וקישורים נכנסים ידרגו אותך גבוה בגוגל. כל הקישורים צריכים להיות רלוונטיים . לאחר מספר חודשיים תשים לב שהדירוג שלך עלה.
ציר הזמן להשגת תוצאות ישתנה אם אתה עובד על אתר חדש או אתר ותיק ששודרג וכבר יש לו היסטוריה טובה ודירוג אתר גבוה, האם אתה מתחרה על ביטוי תחרותי ושאר משתנים.
מסקנה
הדרך לתוצאה אינה קלה (אחרת למקדמי אתרים לא הייתה עבודה) ועדיין עם עבודה קשה ואולי יותר חשוב, עבודה נחושה תוצאה יכולה להגיע. זכור כי ישנם 10 אתרים בדף ראשון בגוגל. בדוק מה הם עשו, עשה 10% יותר טוב וגם אתה תהיה שם.
מנוע החיפוש שבו מבצעים הכי הרבה חיפושים ברשת הוא גוגל.
למה זה חשוב?
גוגל מייצר את התנועה הרבה ביותר לאתר שלך.
כדאי להבין איך מנוע החיפוש עובד כדי לדעת לקדם את האתר שלך ולקבל תנועה וגם בשביל להבין במקצת איך מנוע חיפוש חושב.
בכתבה הזו אני סוקר את המרכיבים המשפיעים על דירוג האתר שלך בגוגל.
המשתנים הקבועים בקידום אתר לגוגל
ישנם מספר משתנים הקובעים את דירוג האתר שלך בגוגל (בשפה מקצועית :אופטימזציה למנוע חיפוש גוגל):
* וותק האתר ברשת
* תוכן אתר אינטרנט
* דחיסת מילות מפתח
* הזמן שבגולש נמצא אצלך באתר עד שהוא חוזר למנוע החיפוש לחיפוש חדש
* מבנה אתר
* קישורים נכנסים לאתר
וותק אתר האינטרנט
אתר הנרשם בגוגל נמצא תחילה בתקופת המתנה לפני שהוא מקודם במנוע החיפוש.
הביטוי של גוגל לכך הוא sendbox - מצב של ענישה לאתרים חדשים וקישורים חדשים תחת ההנחה שהאתר לא יכול לשחק עם אתרים אחרים עד שהוא צובר וותק. רק לאחר זמן הענישה יורדת ובסופו של דבר נעלמת והאתר מורשה לשחק עם שאר האתרים הנחמדים. מצב זה דומה לקבלה לחברה חדשה כשהאתר החדש לך עובר תקופת המתנה עד שהוא מתקבל על ידי החברה החדשה (גוגל).
בגוגל אתר אינטרנט חדש לא יכול לקבל דירוג למילות מפתח תחרותיות בתקופה ראשונה של 6-8 חודשיים. אפילו אז, הקישורים הנכנסים לאתר אינטרנט צריכים להתיישן.
תוכן
תוכן אתר אינטרנט הוא המפתח לכל קידום במנועי חיפוש וגוגל מעניש אתרים שאין להם הרבה תוכן המקושר לאותו נושא. תוכן איכותי הוא מפתח לקידום האתר בגוגל.
יש לציין כי התוכן של האתר לא חייב בהכרח לכלול את אותן מילות מפתח שאתה רוצה לקדם. מנוע החיפוש יכולים לשייך איזה מילה מתאימה לאיזה מילה.
דחיסת מילות מפתח
דחיסת מילות מפתח היא האחוז הכולל של תוכן העמוד שעשוי ממילות המפתח שלך. משתנה נוסף בדחיסת מילות מפתח היא אחוז מילות מפתח שמודגשות, יש להן קו תחתון, נטויות באלכסון, בעלות טקסט על קישור וכו?.
כשדוחסים מילות מפתח בדף יש לשים לב שאת הדף קורא עיין אנושית. חשוב להתחשב במבקרים של האתר, במסר המכירות שלך ויש להקריב תחום אחד על חשבון השני.
כיצד האתר שלך מופיע בתוצאות החיפוש
משתנה נוסף הוא כיצד הגולש מתייחס לאתר שלך כשהוא מופיע במנוע החיפוש. מדד זה מצביע על הצבעת הגולשים בעד או נגד האתר שלך.
המשתנה הוא כזה: מנוע חיפוש יודע כשהקלקת על תוצאת חיפוש. הוא גם יודע כשחזרת מהאתר למנוע חיפוש לחפש אתר אחר.
אם אתר אינטרנט מופיע גבוה בתוצאות מנוע חיפוש ועדיין מבקרים באתר נוטים לחזור למנוע החיפוש במהירות לחפש אתר אחר לאחר שביקרו באתר כי אז מנוע חיפוש יכול להסיק שתוצאת החיפוש לא רלוונטית לביטוי.
התוכן של האתר צריך להיות מעניין, תפריט הניווט צריך להיות ברור ונגיש למבקר והמבקר צריך למצוא באתר במהירות את התוכן אותו חיפש. אם המחפש חוזר לתוצאות החיפוש במהירות אתה מפסיד נקודות.
אם זה יקרה הרבה אתה תפסיד מיקום.
מבנה אתר
הצורה שבה האתר שלך בנוי תקבע באיזה קלות הזחלן של מנוע החיפוש יכול לאנדקס את העמודים באתר. בעדיפות ראשונה עומד תוכן האתר, וכמה קוד הזחלן צריך לעבור עד שהוא מגיע לתוכן.
כדאי לבנות את האתר כך שהזחלן יעבור בקלות באתר ושהתוכן יהיה כתוב ב HTML ככל שאפשר, ושיש שימוש בסוגים שונים של טקסט להדגיש את מה שאתה רוצה שהזחלן יראה תחילה.
ישנם אתרים בהם תוכן האתר לא מופיע עד אמצע העמוד. כשתוכן האתר שלך ב HTML מופיע משורה 174 בקוד אז אתה בנקודת התחלה לא טובה מבחינת קידום אתר אינטרנט.
אין תשובה ברורה לשאלה באיזה שורה צריך להופיע התוכן, כדאי להשתמש בטבלאות בנויות נכון עם הגדרות עיצוב בקובץ נפרד CSS, או עדיף בלי טבלאות בכלל בשימוש עם CSS. שימוש ב CSS יכול לשפר את מיקום האתר שלך ולהקטין את כמות הקוד שהזחלן צריך לעבור עד שהוא מגיע לתוכן האתר.
קישורים נכנסים
לפני כמה זמן מה שהיה צריך כדי לקדם את האתר שלך זה לקבל מספר רב של קישורים נכנסים והשתמש בכל שיטה למטרה זו ואז דירוג האתר שלך היה עולה. היום המצב שונה במקצת. האיכות קובעת יותר מהכמות.
ישנם מספר רב של משתנים הקובעים את ערך הקישור הנכנס לקידום האתר אינטרנט:
* גיל הקישור. ככל שהקישור יותר ותיק המשקל שלו עולה.
* מיקום הקישור. קישורים הממוקמים גבוה יותר בעמוד הם בעלי משקל גדול יותר.
* מיקום קישור 2. קישור הנמצא בתוך טקסט הוא בעל משקל עדיף על קישור בדף קישורים.
* טקסט על הקישור וצורה. הטקסט שעל הקישור משפיע על משקלו, כך למשל אם האתר שלך מקדם חנות ספרים אז טקסט על הקישור ?חנות ספרים? עדיף על משהוא אחר. קישור מודגש בעל צורה שונה מקבל משקל גבוה מקישור רגיל.
* רלוונטיות. הרלוונטיות של האתר שמקשר אליך.
* מספר הקישורים. ככל שיש יותר קישורים בעמוד יש פחות משקל לכל קישור.
* קישורים ללא קישור הדדי. כשאין קישורים הדדים באתר אז יש משקל רב יותר לקישור הנכנס.
* אתרי סמכות. קישורים מאתרי סמכות בתחום (gov,ac.il ושאר אתרים מכובדים).
דירוג האתר שלך לפי קישורים נכניסים נקרא בשפת גוגל Pagerank. כיצד תדע מה ה Pagerank של האתר שלך?
קשירת כל המשתנים ביחד
נניח שאתה מקדם אתר אינטרנט למילים עם ביקוש בינוני עד גבוה. המקרה כזה אתה צריך לאזן בין משתנים שונים וציר הזמן שלך כדי להגיע לתוצאות בזמן הקצר עם מטרה למקסם רווח בזמן הרחוק יותר.
לטווח הבינוני רחוק צפיפות מילות מפתח וקישורים נכנסים ידרגו אותך גבוה בגוגל. כל הקישורים צריכים להיות רלוונטיים . לאחר מספר חודשיים תשים לב שהדירוג שלך עלה.
ציר הזמן להשגת תוצאות ישתנה אם אתה עובד על אתר חדש או אתר ותיק ששודרג וכבר יש לו היסטוריה טובה ודירוג אתר גבוה, האם אתה מתחרה על ביטוי תחרותי ושאר משתנים.
מסקנה
הדרך לתוצאה אינה קלה (אחרת למקדמי אתרים לא הייתה עבודה) ועדיין עם עבודה קשה ואולי יותר חשוב, עבודה נחושה תוצאה יכולה להגיע. זכור כי ישנם 10 אתרים בדף ראשון בגוגל. בדוק מה הם עשו, עשה 10% יותר טוב וגם אתה תהיה שם.
גיא לוי
קידום אתרים באינטרנט
קידום אתרים באינטרנט