הפוסט הזה מתמודד עם אחת הבעיות באופטימיזציה שנעשית בעזרת גוגל אנליטיקס לקמפיינים קונטקסטואליים/טקסטואלים (קרי: אדוורדס ושכמותם). הבעיה היא היכולת להתחקות אחר מחרוזת החיפוש המקורית שדרכה הגיע משתמש לעמוד התוצאות שממנו הקליק על המודעה שלכם. בגוגל אנאליטיקס תוכלו לזהות את המילה/מחרוזת שעליה הצבתם Bid (ז"א אותה מילה "שהקפיצה" את המודעה)ולא את המחרוזת המלאה שאיתה ביצע המשתמש חיפוש ולאחר מכן פעולה. מה זה אומר ולמה זה חשוב. זה חשוב משום שכשמגדירים צירופי מילים להפעלת המודעה שלכם תמיד ישנה אפשרות שמשתמשים מבצעים חיפוש תוך כדי שימוש בצירופים שלא העליתם על דעתכם ושלא עלו בתהליך מחקר המילים שעשיתם.משהו בסגנון - השבט אומר את דברו. הנה דוגמא- Sony Ericsson מעלים קמפיין אדוורדס לטאץ' סקרין החדש שלהם. מנהל הקמפיין בחר כמה מילות מפתח שאיתם הוא מתחרה (בביד) על ההופעה של המודעה שלו. בוא נאמר שהמילים אותן הוא בחר הן: "טלפון, נייד, אריקסון" והקונפיגורציה היא מסוג Broad Match ברירה בה מחרוזות חיפוש שחורגות מהצירוף המדויק שבחרתם עדיין תפעיל את המודעה,ז"א גם אם המשתמש יקליד מחרוזת רחבה יותר - כזו שכוללת "נייד טאץ' סקרין אריקסון החדש" המודעה תופיע. נחזור אלי, המשתמש. בגוגל הקלדתי "נייד טאצ'סקרין אריקסון החדש" המודעה שלהם אכן קפצה ואני הקלקתי. ההקלקה הזו תשוייך בדוחו"ת של גוגל אנליטיקס ככזו שהגיעה ממחרוזת ה- Bid של המפרסם ("טלפון נייד אריקסון")ובשום מקרה לא נוכל לראות מה החיפוש המקורי של המשתמש (שכזכור כלל את המילים טאצ'סקרין וחדש)אם נוכל לזהות את המחרוזות המלאות של החיפוש, גם את אלו שלא הצלחנו לנחש מבעוד מועד ושהביאו את המשתמש להקליק על המודעה שלנו, נוכל למקד את הקמפיין ולמצוא עוד ביטויים שעלולים לגרור קונברז'נים טובים יותר (בין חשיפה - להקלקה - לביצוע פעולה) יש פתרון אבל הוא כולל אימאג'ים ואני לא כל כך מצליח להבין איך זה מסתייע כאן. אז אתם מוזמנים להקליק על הקישור בחיתמה.