גיוס עובדים בעזרת רשתות חברתיות הפך לאחד ממקורות הגיוס השימושיים והאפקטיביים ביותר של חברות השמה ואנשי גיוס בארגונים. אך אם עד עכשיו המיקוד בחיפוש ואיתור עובדים ברשת התמקד ברשתות כגון לינקדאין (LinkedIn), פייסבוק ו TheMarker Caf? הרי שבחודשים האחרונים הצטרפה רשת חדשה - Twitter.
אז מה מיוחד כל כך בטוויטר? במקום טקסטים ארוכים, כפי שקיימים בבלוגים, טוויטר מאפשרת לשלוח "ציוצים" (twits) של 140 תווים לכל היותר - מה שאומר - בערך 2 משפטים קצרים (Micro-Bloging) בעזרתו מעדכן המשתמש את כל העוקבים אחריו לגבי מה שהוא עושה
קצב הגידול המדהים של הרשת שצמחה מכמליון כניסות במרץ 2008 ל- 14 מיליון במרץ 2009 הפכו אותה למקום מפגש מצוין בין מחפשי עבודה לארגונים מגייסים (בעיקר בארה"ב).
היתרון הגדול שבגיוס עובדים בעזרת טוויטר, כמו ברשתות חברתיות אחרות, היא היכולת ליצור קשר אישי ישיר עם המועמדים, במיתוג החברה כמקום שטוב לעבוד בו ובמינוף העובדים האחרים בחברה שכבר נמצאים ברשת לאתר מועמדים מתאימים לחברה. [המשך...]
מספר עקרונות בסיסיים לאיתור וגיוס עובדים עובדים בטוויטר:
* פיתחו חשבון משרות עם שם ברור - כמו אינטל שפתחו את jobsatintel או AT&T שפתחו את חשבון attjobs .
* בעת בניית הפרופיל - קשרו לעמוד המשרות של החברה ותנו רקע קצר על למה כדאי לעבוד אצלכם.
* הזמינו את עובדי הארגון להצטרף לרשת ולבנות את הנטוורקינג שלהם - הם יהיו השגרירים הטובים ביותר עבורכם.
* בנו רשת והתחברו עם אנשי מקצוע מובילים ועם מועמדים פוטנציאליים.
* "צייצו" עדכונים לגבי משרות חדשות שנפתחות אצלכם, חדשות בארגון, פרסים שזכיתם בהם ועוד. דאגו לקשר כל עדכון כזה בחזרה אל אתר החברה או אל עמוד הקריירה שלכם.
* חפשו מועמדים פוטנציאליים על ידי חיפוש מובנה במנוע החיפוש של טוויטר או דרך מנוע החיפוש של גוגל על ידי שימוש ב site:twitter.com או דרך אחד הכלים שפותחו לשם כך (כמו Twingly או Twellow)
ומה קורה בארץ?
קבוצת הישראלים החברים בטוויטר עדיין קטנה ומונה אלפים בודדים אך אין לי ספק ש"הרעש" התקשורתי סביב הרשת יביא לצמיחה מרשימה גם בכמות החברים בארץ - לכן אני ממליץ להתחבר, ליצור רשת חברים ולהתחיל "לצייץ"
אז מה מיוחד כל כך בטוויטר? במקום טקסטים ארוכים, כפי שקיימים בבלוגים, טוויטר מאפשרת לשלוח "ציוצים" (twits) של 140 תווים לכל היותר - מה שאומר - בערך 2 משפטים קצרים (Micro-Bloging) בעזרתו מעדכן המשתמש את כל העוקבים אחריו לגבי מה שהוא עושה
קצב הגידול המדהים של הרשת שצמחה מכמליון כניסות במרץ 2008 ל- 14 מיליון במרץ 2009 הפכו אותה למקום מפגש מצוין בין מחפשי עבודה לארגונים מגייסים (בעיקר בארה"ב).
היתרון הגדול שבגיוס עובדים בעזרת טוויטר, כמו ברשתות חברתיות אחרות, היא היכולת ליצור קשר אישי ישיר עם המועמדים, במיתוג החברה כמקום שטוב לעבוד בו ובמינוף העובדים האחרים בחברה שכבר נמצאים ברשת לאתר מועמדים מתאימים לחברה. [המשך...]
מספר עקרונות בסיסיים לאיתור וגיוס עובדים עובדים בטוויטר:
* פיתחו חשבון משרות עם שם ברור - כמו אינטל שפתחו את jobsatintel או AT&T שפתחו את חשבון attjobs .
* בעת בניית הפרופיל - קשרו לעמוד המשרות של החברה ותנו רקע קצר על למה כדאי לעבוד אצלכם.
* הזמינו את עובדי הארגון להצטרף לרשת ולבנות את הנטוורקינג שלהם - הם יהיו השגרירים הטובים ביותר עבורכם.
* בנו רשת והתחברו עם אנשי מקצוע מובילים ועם מועמדים פוטנציאליים.
* "צייצו" עדכונים לגבי משרות חדשות שנפתחות אצלכם, חדשות בארגון, פרסים שזכיתם בהם ועוד. דאגו לקשר כל עדכון כזה בחזרה אל אתר החברה או אל עמוד הקריירה שלכם.
* חפשו מועמדים פוטנציאליים על ידי חיפוש מובנה במנוע החיפוש של טוויטר או דרך מנוע החיפוש של גוגל על ידי שימוש ב site:twitter.com או דרך אחד הכלים שפותחו לשם כך (כמו Twingly או Twellow)
ומה קורה בארץ?
קבוצת הישראלים החברים בטוויטר עדיין קטנה ומונה אלפים בודדים אך אין לי ספק ש"הרעש" התקשורתי סביב הרשת יביא לצמיחה מרשימה גם בכמות החברים בארץ - לכן אני ממליץ להתחבר, ליצור רשת חברים ולהתחיל "לצייץ"
עקב מנהל את תחום החדשנות והפיתוח העסקי ב-HRD. במסגרת תפקיד זה מוביל יעקב בשנתיים האחרונות את פעילות החדשנות בעולם ה- HR, את מינוף עידן ה- web2.0 לתחומי הגיוס ואת זיהוי הכלים החדשים בתחום.
מאמר זה פורסם בפורטל גיוס עובדים החדש
http://www.gius.co.il
מאמר זה פורסם בפורטל גיוס עובדים החדש
http://www.gius.co.il