ילדים על הרצף האוטיסטי
אוטיזם הינה לקות התפתחותית הנובעת מבעיה נוירולוגית תורשתית ומולדת. התסמינים של אוטיזם מחולקים לשלוש קבוצות:
1. תסמיני תקשורת (כגון קושי ביצירת קשרים חברתיים, בהבעת רגשות, בתקשורת בעזרת הבעות פנים).
2. תסמיני הפרעה בדיבור ותסמיני התנהגות חזרתית (כגון נדנוד חוזר של הגוף ופחד משינויים).
3. לאוטיסטים רבים יש גם אינטגרציה חושית לא מוצלחת שמתבטאת למשל בחוסר יחסי של רגישות לכאב ועודף רגישות למגע.
הומוריקה® ייחודית בכך שהטיפול באמצעותה מאפשר עבודה על רגשות ועם רגשות דווקא באוכלוסייה זו שהבעת רגשות או הבנתן לקוייה. הבעיה ביצירת תקשורת עם אחרים ובכללם עם מטפלים מקבלת פתרון הולם בהומוריקה® באמצעות השימוש בהומור אשר מפחית את הסטרס הקיים בתהליך הטיפולי בין המטפל למטופל.
בנוסף, המוסיקה הפועלת ישירות במרכז הרגשות (המערכת הלימבית) חודרת לאזור פחות פעיל ותקין במוחם של המטופלים, מגרה אותו ומאפשרת לו ליצור קשרים חדשים. באמצעות חיקוי ושיקוף התנועות האובססיביות או הסטריאוטיפיות של המטופלים על הרצף האוטיסטי אשר מתבצעים בטיפול בהומוריקה® מתאפשר למטופל לבחון את דמותו וכל זאת ללא איום או לחץ.
אנחנו יודעים היום ממחקרים רבים כי ילדים אוטיסטים מפתחים תגובות חרדה וסטרס וכן דיכאון אשר מאפיינים את עולמם המשתנה והלא מובן גם להם. הטיפול בהומוריקה® אינו מחייב שפה והוא מנוטרל מיכולת וורבלית או הבנה. השימוש במוסיקה ובהומור מאפשרים לילדים התמודדות טובה יותר עם מטלות וסיטואציות יום-יומיות וכן מקטין את הדחק (סטרס) המתלווה לעולמם. השימוש בהומור וצחוק גורם למוח להפריש הורמונים נוגדים להורמוני הסטרס (כקורטיזול), מחזקים את המערכת החיסונית ואת מצב הרוח.
ההנאה הגדולה הקיימת בטיפול הומוריקה® מאפשרת למצות פוטנציאל פנימי בכל ילד וילד. עבודה על קשר עיין (לא מאיים) ושימוש בצחוק והומור באמצעות המוסיקה מקרבים את המטופלים להבנת החברה ואת החברה למטופלים.
כשמדובר בילדים "גבוהים" על הרצף האוטיסטי או המאובחנים כאספרגר - היכולת המוסיקלית מפותחת מאוד והשימוש המתמיד במוסיקה רק מאפשר לקדמם במטרות האישיות.
חשוב: קורסים בהומוריקה® להורים של ילדים המאובחנים כאוטיסטים מאפשרים להם לקבל כלים בסיסיים לשימוש בהומוריקה® עם ילדם גם בבית והתקשורת היום יומית כולה משתנה - לטובה!!
אוטיזם הינה לקות התפתחותית הנובעת מבעיה נוירולוגית תורשתית ומולדת. התסמינים של אוטיזם מחולקים לשלוש קבוצות:
1. תסמיני תקשורת (כגון קושי ביצירת קשרים חברתיים, בהבעת רגשות, בתקשורת בעזרת הבעות פנים).
2. תסמיני הפרעה בדיבור ותסמיני התנהגות חזרתית (כגון נדנוד חוזר של הגוף ופחד משינויים).
3. לאוטיסטים רבים יש גם אינטגרציה חושית לא מוצלחת שמתבטאת למשל בחוסר יחסי של רגישות לכאב ועודף רגישות למגע.
הומוריקה® ייחודית בכך שהטיפול באמצעותה מאפשר עבודה על רגשות ועם רגשות דווקא באוכלוסייה זו שהבעת רגשות או הבנתן לקוייה. הבעיה ביצירת תקשורת עם אחרים ובכללם עם מטפלים מקבלת פתרון הולם בהומוריקה® באמצעות השימוש בהומור אשר מפחית את הסטרס הקיים בתהליך הטיפולי בין המטפל למטופל.
בנוסף, המוסיקה הפועלת ישירות במרכז הרגשות (המערכת הלימבית) חודרת לאזור פחות פעיל ותקין במוחם של המטופלים, מגרה אותו ומאפשרת לו ליצור קשרים חדשים. באמצעות חיקוי ושיקוף התנועות האובססיביות או הסטריאוטיפיות של המטופלים על הרצף האוטיסטי אשר מתבצעים בטיפול בהומוריקה® מתאפשר למטופל לבחון את דמותו וכל זאת ללא איום או לחץ.
אנחנו יודעים היום ממחקרים רבים כי ילדים אוטיסטים מפתחים תגובות חרדה וסטרס וכן דיכאון אשר מאפיינים את עולמם המשתנה והלא מובן גם להם. הטיפול בהומוריקה® אינו מחייב שפה והוא מנוטרל מיכולת וורבלית או הבנה. השימוש במוסיקה ובהומור מאפשרים לילדים התמודדות טובה יותר עם מטלות וסיטואציות יום-יומיות וכן מקטין את הדחק (סטרס) המתלווה לעולמם. השימוש בהומור וצחוק גורם למוח להפריש הורמונים נוגדים להורמוני הסטרס (כקורטיזול), מחזקים את המערכת החיסונית ואת מצב הרוח.
ההנאה הגדולה הקיימת בטיפול הומוריקה® מאפשרת למצות פוטנציאל פנימי בכל ילד וילד. עבודה על קשר עיין (לא מאיים) ושימוש בצחוק והומור באמצעות המוסיקה מקרבים את המטופלים להבנת החברה ואת החברה למטופלים.
כשמדובר בילדים "גבוהים" על הרצף האוטיסטי או המאובחנים כאספרגר - היכולת המוסיקלית מפותחת מאוד והשימוש המתמיד במוסיקה רק מאפשר לקדמם במטרות האישיות.
חשוב: קורסים בהומוריקה® להורים של ילדים המאובחנים כאוטיסטים מאפשרים להם לקבל כלים בסיסיים לשימוש בהומוריקה® עם ילדם גם בבית והתקשורת היום יומית כולה משתנה - לטובה!!
אלון חת
http://humorica.co.il
http://humorica.co.il