ברזל
ברזל ומסגריות הם כיום אבן בניין בבניית בתים. סדקים בקליפת ברזל הניהולית נובעים בחברות גדולות כיום מחוסר מודעות לנושא התקשורת הפנים ארגונית. תקשורת פתוחה היא אחד היסודות הבסיסיים של העסקים בימינו אלו. כיום התקשורת עשויה מספוג ולא מחומרים כמו ברזל במיוחד כאשר כל אחד יכול לדבר עם הבוס שלו וכל מה שהם צריכים כלומר העובדים הוא לשלוח מסר בדואר אלקטרוני. אין שום הטחת האשמות כשהם מספרים לנו את החדשות רעות. כשאנשים חדשים מצטרפים לחברה, הם לעתים קרובות ספקניים, ואפילו ציניים, בקשר לפתיחות הזאת. השחרור שלהם מהעכבות ומהחששות שהם מביאים אתם הוא מלאכה קשה מאוד ויסודית, שלעולם אינה מסתיימת. אבל לאחר שאנחנו מבקיעים סדק בקליפת המגן של ברזל זה, התגמולים עשויים להיות עצומים.
טיפים להבקעת הסדקים בקליפת ברזל, דאגו לכך שנשים ימלאו לפחות שליש מהתפקידים הניהוליים של סגני נשיא או מנכ"לים של חטיבות בתוך חמש שנים. או אם נשתולל 50 אחוזים בדיוק כמו בחיים בין בני זוג או אף 80 אחוזים וכך נהפוך את היחס גברים נשים בתעשייה. דבר נוסף להבקעת הסדקים בקליפת ברזל הוא דאגו לכך שהמילים זוהר ,עקצוץ ,רטט , סנוור ,הנאה, ופליאה יהיו הבסיס העיקרי להערכת האיכות של כל המוצרים והשירותים שלכם. כלומר שאלו את עצמכם מה עשינו להבקעת הסדקים בחומרי ברזל הארגוניים שלנו, האם הלקוחות מחבבים את השירות שלנו וזה רע שהם רק מחבבים, או שהם ממש משוגעים עליו.
ודאו שהלקוחות שלכם יעריכו בשיטתיות, בכל שנה, את כל אחד ממדדי האיכות והשירות שלכם. על עשרת החברים הבכירים של ההנהלה הראשית מוטלת החובה להדגים ביריד המסחרי הקרוב את המוצר המתוחכם והטוב ביותר שהחברה שלכם מייצרת על מנת להשליך את הסדקים בקליפת ברזל בארגון שלכם. לגבי אנשי כספים והנהלת חשבונות אנו ממליצים לכם להבקעת הסדקים בקליפת הברזל הקדישו לפחות יומיים בשבוע לשטח, אצל לקוחות פנימיים מחצית ההערכה של הביצועים שלכם צריכה להתבסס על הערכות שתוכננו ובוצעו על ידי לקוחות על אמת.
עוד המלצות להבקעת הסדקים בקליפת ברזל הארגונית שלכם, הנהיגו פרס שבועי בכל יחידה, החל מצוותי עבודה וכלה באדם שגילה את הדבר הגרוטסקי ביותר שהחברה שלכם עושה. העבירו בקבלנות משנה לפחות רבע מהמו"פ שלכם, מחצית מזה לארגונים שגודלם אינו עולה על עשירית מהגודל שלכם, זה חל על חברות של 10 מיליון דולרים ווכן חברות של 10 מיליארד דולרים גם יחד. בססו שליש או מחצית מהתמריצים למנהלים שלכם בחברה על החלק שתופסים מוצרים ושירותים חדשים שהוכנסו לשוק בשנתיים האחרונות, בכלל ההכנסות של החברה.
זהו את התהליכים האופקיים העיקריים ברמת החטיבה למשל, פיתוח מוצרים, מפו אותם בקפדנות ובתוך שלוש השנים הקרובות שנו כל אחד מהם מן היסוד וכך תשילו את קליפת ברזל הארגונית שלכם. בתוך השנתיים הקרובות צמצמו בשליש את זמן המחזור הכולל של כל דבר, ובשליש נוסף בשנתיים שלאחר מכן.