איך אתם קוראים לאדם שמדבר על יתרונותיו, הצלחותיו וכישוריו?
גאותן? יהיר?
או אסרטיבי ובעל בטחון עצמי גבוה?
מתאמנת שלי פתחה עסק חדש לפני כשנה. כל הכבוד! עשתה את הצעד הכל כך מאתגר של להפוך משכירה לעצמאית. העסק עדיין מקרטע. היא מרגישה שהיא רוצה לעשות הרבה יותר על מנת לקדם את העסק החדש שלה. והנה, כשהיא מנסה לשווק את העסק, המסר לא עובר והיא לא מצליחה להגדיל את מספר הלקוחות באופן משמעותי.
באימון זיהינו שהיא בעלת אמון רב בעסק, בשירות שהיא נותנת ובעצמה. הקושי הוא שהיא מקובעת במחשבה שלהלל את עצמה זה לא בסדר, בחינוך שקבלה הפנימה שצריך להיות צנוע: "יהללוך זרים, ולא פיך". ולכן, קשה לה לדבר על יתרונות העסק, על הצלחותיה וכישוריה הגבוהים.
איך שוברים את הפרדיגמה הזאת? איך יוצאים מהקיבעון?
עלינו להבין שהצורך שלנו באמונות שכאלו נובע מהצורך שלנו בתחושה של שליטה בעולם שאין בו שליטה. לכן, כל הצהרת אמת שכזאת היא רק פרספקטיבה אחת. יש עוד פרספקטיבות. המחשבה הזו כבר פותחת את הדלת לצאת מהקיבעון. ועתה, הגיע הזמן לעשות "תרגילי מוח יצירתיים" ולחפש עוד פרספקטיבות. הדרך הקלה ביותר היא למצוא את הפרספקטיבות ההפוכות. במקרה של המתאמנת שלי: "יהללוך זרים, ולא פיך", אפשר לחשוב על: "יהללוך זרים וגם פיך", או "יהללך פיך ולא זרים", או "יהללוך זרים, ולא פיך". אפשר גם לחפש מטפורות ולראות דרכם פרספקטיבות אחרות. אפשר לשאול אחרים כיצד הם רואים את הנושא. לאחר שאספנו מספר פרספקטיבות אחרות, ננסה לבחור אחת מהן ולהתאמן עליה.
ואמנם, לאחר ששברנו את הפרדיגמה הזו והיא יצאה מהקבעון והבינה שבימינו "אם לא אמרת, לא עשית", התחלנו ל"חזק את השריר" של הפרזנטציה. איך לעמוד מול הלקוח הפוטנציאלי ולהציג את התועלת של השירות שלה בגישה אסרטיבית עם בטחון עצמי.
www.larom.co.il
תמר לרום- "לרום-בשאיפה קדימה", מאמנת אישית ועסקית קו אקטיבית מנוסה ומוסמכת CPCC, ויועצת ארגונית MA כבר 15 שנה. עובדת בהצלחה עם מתאמנים פרטיים, ארגונים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים.