בניגוד לדעות רבים שאין מקום לטקסטים ארוכים בחנות מקוונת, אלא רק להציג בה תמונות, מחירים וקצת מלל. אני טוענת את ההיפך, ישנה חשיבות עליונה למלל רב כלל האפשר המפרט ומתאר.
דמייני רגע את עצמך עוברת ברחוב, רואה חנות ראווה עם נעליים מהממות, את נכנסת לחנות ומבקשת למדוד אותם, את מבקשת את המידה הספציפית שלך ושואלת את המוכר שאלות, בסופו של דבר אחרי כמה פטפוטים בלתי מחייבים עם המוכר, מדדת וראית איך נראית הנעל עליך את שולפת את הארנק וקונה בשמחה את הנעליים המדהימות האלו.
אבל מה קורה באינטרנט?
אין חנות ראווה, אין לאן להיכנס, אין איך למשש את המוצרים, אין את המוכר החייכני שמופיע משום מקום ושואל במה אפשר לעזור, את לא יוצאת עם שקית הקנייה ואין לך מושג אם בכלל תקבלי את מה שהזמנת.
אז איך את אמורה לבצע קניה, או נכון יותר לשאול, איך את יכולה לשכנע מישהו לקנות אצלך בחנות אם אין לך אפשרות לעשות את כל הדברים האלו.
התשובה היא פשוטה. מלל.
לשכנע במילים, לתאר את המוצרים, ולתת תחושה שלהם. במילים שבהן את משתמשת בחנות שלך, את משמשת כאותו מוכר חייכני שעומד מאחורי דוכן המכירה ונותן אינפורמציה בשמחה רבה לכל שואל. המלל שלך אמור לשכנע את הקונה שמה שהוא עומד לקנות זו רכישת חייו ולא רק שזוהי קניה מצוינת, אלא גם בטוחה ואמינה.
נסי לחשוב כמה פעמים נכנסת לאתר אינטרנט שהיה רק תמונות. האם ביצעת בו רכישה כלשהי? עכשיו נוסיף לתמונות גם קצת מלל, שכולל את מודל המוצר או מספר קטלוגי כלשהו, מחיר, גודל ומידות. האם המוצר נראה בענייך סקסי יותר? האם הוא מדבר אליך וגורם לך חשק לקנות אותו? כנראה שלא.
אז איך עושים את זה? בסדרת המאמרים הבאה נראה כיצד אפשר להוסיף מלל משכנע לחנות.
דמייני רגע את עצמך עוברת ברחוב, רואה חנות ראווה עם נעליים מהממות, את נכנסת לחנות ומבקשת למדוד אותם, את מבקשת את המידה הספציפית שלך ושואלת את המוכר שאלות, בסופו של דבר אחרי כמה פטפוטים בלתי מחייבים עם המוכר, מדדת וראית איך נראית הנעל עליך את שולפת את הארנק וקונה בשמחה את הנעליים המדהימות האלו.
אבל מה קורה באינטרנט?
אין חנות ראווה, אין לאן להיכנס, אין איך למשש את המוצרים, אין את המוכר החייכני שמופיע משום מקום ושואל במה אפשר לעזור, את לא יוצאת עם שקית הקנייה ואין לך מושג אם בכלל תקבלי את מה שהזמנת.
אז איך את אמורה לבצע קניה, או נכון יותר לשאול, איך את יכולה לשכנע מישהו לקנות אצלך בחנות אם אין לך אפשרות לעשות את כל הדברים האלו.
התשובה היא פשוטה. מלל.
לשכנע במילים, לתאר את המוצרים, ולתת תחושה שלהם. במילים שבהן את משתמשת בחנות שלך, את משמשת כאותו מוכר חייכני שעומד מאחורי דוכן המכירה ונותן אינפורמציה בשמחה רבה לכל שואל. המלל שלך אמור לשכנע את הקונה שמה שהוא עומד לקנות זו רכישת חייו ולא רק שזוהי קניה מצוינת, אלא גם בטוחה ואמינה.
נסי לחשוב כמה פעמים נכנסת לאתר אינטרנט שהיה רק תמונות. האם ביצעת בו רכישה כלשהי? עכשיו נוסיף לתמונות גם קצת מלל, שכולל את מודל המוצר או מספר קטלוגי כלשהו, מחיר, גודל ומידות. האם המוצר נראה בענייך סקסי יותר? האם הוא מדבר אליך וגורם לך חשק לקנות אותו? כנראה שלא.
אז איך עושים את זה? בסדרת המאמרים הבאה נראה כיצד אפשר להוסיף מלל משכנע לחנות.
רבקה יעקב, עורכת שותפה בבלוג נשים ברשת - בבלוג תמצאי כל מה שרצית לדעת על עסקים, יזמות ושיווק באינטרנט http://www.nashim-bareshet.com