כאשר מוכרים מוצר, אנשים רבים טועים בכך שהם מתחילים ממציאת המוצר למכירה, ורק לאחר מכן מציאת הנישה עבורו. כמובן שהתהליך צריך להיות הפוך. קודם יש למצוא שוק שמבזבז כסף, ואז למצוא מוצר שיתאים לשוק זה ויימכר בו היטב.
ללא ספק, קל לאמר מלעשות, אך ישנם מקומות רבים ברשת, שכבר עשו את העבודה במקומכם, ובהם ניתן לערוך מחקר השוק בחינם. כל שעליכם לעשות הוא לדעת לאן ללכת ומה לעשות בכדי לחבר את הנקודות.
הרשו לי להציג לפניכם את התהליך שאני מבצעת כאשר אני עושה "סיעור מוחות" למציאת רעיונות.
בתור התחלה, אני תמיד מודעת למגמות ואירועים עכשוויים בעולם האמיתי, החל באירועי ספורט כמו אליפות אירופה וליגת האלופות וכלה בטקס האוסקר או השקה של האייפון החדש. אני קוראת מספר עיתונים בכל יום, המון מגזינים, חלקם כלליים וחלקם נישתיים, אני צופה בחדשות, אני מקשיבה לרדיו. אני רושמת רעיונות שיש לי על גבי נייר, שולחת הודעות SMS לעצמי, מה שנוח באותו הרגע, לפעמים אני אפילו משאירה הודעה קולית במשיבון של עצמי.
בשלב מסוים יהיו לי כמה רעיונות כלליים לחקור ולהיכנס לעומקם, ושעליי לוודא שיש להם שוק טוב עוד לפני שאני בכלל חושבת על מציאת מוצר. ראשית כל אני משלימה את הצעדים הבאים:
Google Zeitgeist
אני בודקת מהן המגמות החמות בגוגל Zeitgeist (Zeitgeist - משמעו "רוח הזמנים"). בעבר ניתן היה להתמקד במגמות לפי מדינות בחתכים מסויימים ובאופן שבועי וחודשי. כיום קיימת האפשרות לצפות רק במגמות החמות בארה"ב כל יום, כלומר מילות המפתח החמות של כל יום, אך נראה בהמשך כיצד ניתן להשליך זאת גם על מדינות אחרות.
בשלב זה אני רק מחפשת רעיונות.
אם אני רואה שנושא מסויים הוא "חם", אז אסמן לי אותו ואבדוק אם יש עוד תת-נישות יותר ממוקדות באתרים יותר מתמחים (שאראה לכם בהמשך).
ללא ספק, קל לאמר מלעשות, אך ישנם מקומות רבים ברשת, שכבר עשו את העבודה במקומכם, ובהם ניתן לערוך מחקר השוק בחינם. כל שעליכם לעשות הוא לדעת לאן ללכת ומה לעשות בכדי לחבר את הנקודות.
הרשו לי להציג לפניכם את התהליך שאני מבצעת כאשר אני עושה "סיעור מוחות" למציאת רעיונות.
בתור התחלה, אני תמיד מודעת למגמות ואירועים עכשוויים בעולם האמיתי, החל באירועי ספורט כמו אליפות אירופה וליגת האלופות וכלה בטקס האוסקר או השקה של האייפון החדש. אני קוראת מספר עיתונים בכל יום, המון מגזינים, חלקם כלליים וחלקם נישתיים, אני צופה בחדשות, אני מקשיבה לרדיו. אני רושמת רעיונות שיש לי על גבי נייר, שולחת הודעות SMS לעצמי, מה שנוח באותו הרגע, לפעמים אני אפילו משאירה הודעה קולית במשיבון של עצמי.
בשלב מסוים יהיו לי כמה רעיונות כלליים לחקור ולהיכנס לעומקם, ושעליי לוודא שיש להם שוק טוב עוד לפני שאני בכלל חושבת על מציאת מוצר. ראשית כל אני משלימה את הצעדים הבאים:
Google Zeitgeist
אני בודקת מהן המגמות החמות בגוגל Zeitgeist (Zeitgeist - משמעו "רוח הזמנים"). בעבר ניתן היה להתמקד במגמות לפי מדינות בחתכים מסויימים ובאופן שבועי וחודשי. כיום קיימת האפשרות לצפות רק במגמות החמות בארה"ב כל יום, כלומר מילות המפתח החמות של כל יום, אך נראה בהמשך כיצד ניתן להשליך זאת גם על מדינות אחרות.
בשלב זה אני רק מחפשת רעיונות.
אם אני רואה שנושא מסויים הוא "חם", אז אסמן לי אותו ואבדוק אם יש עוד תת-נישות יותר ממוקדות באתרים יותר מתמחים (שאראה לכם בהמשך).
כדי לקרוא את הדו"ח המלא בואו לקבל אותו בחינם באתר תוכניות שותפים