כיף מהספרים מוסיקלי.
גיל יעד: כתות א'-ד'.
משך: 90 ד'.
הערה: מעט מהשירים שנבחרו הם שירים ישנים מאד. אלו הם רק דוגמאות למודל פתוח לחלוטין. מערך זה הועבר בבי"ס "ניצנים" בראשל"צ ב2001.
1.אלוף בצלות אלוף שום(לאה נאור ע"פ ח.נ.ביאליק)-המחזמר(שיר פתיחה)
תקציר הסיפור.
חלוקת תפקידים מוקדמת:
נסיכים(כמחצית מהילדים),
סיפורים,הרים,חלום,כוכב,חכמה.
לכל ילד ניתן תפקיד ותנועה אחת ייצוגית.
ישובים על הכסאות,על הילדים לקום כל אימת שנשמעה המילה בשיר ולסמן את התנועה שקיבלו מראש.
(פעמיים השמעת שיר)
כ 15 ד'.
2.הכבש הששה עשר(יהונתן גפן)
הקראת השיר. "יש ילד שאבא שלו"
חלוקת דף השיר עם רווחים לבנים.
נסיון של התלמידים להשלים עצמאית את השיר.
נסיון שני עם השמעת הקטע.
שיחה על האבות של תלמידי הכתה.
כ 15 ד'.
3.האדון הרופא(שלום חנוך ע"פ "ד"ר דוליטל)
תקציר הסיפור.
אם הייתם יכולים לדבר רק עם חיה אחת,איזו חיה היא תהיה
ומה תאמר לה?
הצבת המשימה:כמה ואילו חיות מוזכרות בשיר?
כ 15 ד'.
4.ברבאבא(ע"פ סדרת הספרים והטלוויזיה)
תקציר הסיפור.
תיאור המשפחה.
ברבאבא(ורוד),ברביאמא(שחור),ברבשריר(אדום),ברבנוי
(שחור קוצני),ברבנבון(כחול),ברבישיר(ירוק בהיר),ברביחן
(סגול),ברבידף(כתום).
התלמיד יצבע בלוויית השיר.
כ 15 ד'.
5.מר בום.(מאת רוג'ר הרגרייבס)מתוך "פסטיזמר".
תקציר הסיפור והסדרה.
על התלמידים להקשיב לשיר "האלבום של מר בום"
ומן המקומות לנסות לעקוב בתנועה אחר הבומים:
"בום בראש","בום ביד","בום ברגל","בום בצד",
"בום קטן","בום גדול","בום אדום","בום כחול","בום".
על פי המתכונת של "אלוף בצלות".
כ 15 ד'.
6.כובע קסמים(מאת לאה גולדברג)- ריטה.
הקראת השיר.
ציור כובע קסמים משלך(כמו המצנפת של הארי פוטר)
לליווי השיר.
כ 15 ד'.
7.(פעילות למקרה של זמן נותר)
מתוך "הילד הזה הוא אני"
"סתם קופסא חלודה"
תרגיל תנועתי של הליכה,חליפה על פני,חזרה,בעיטה.
גיל יעד: כתות א'-ד'.
משך: 90 ד'.
הערה: מעט מהשירים שנבחרו הם שירים ישנים מאד. אלו הם רק דוגמאות למודל פתוח לחלוטין. מערך זה הועבר בבי"ס "ניצנים" בראשל"צ ב2001.
1.אלוף בצלות אלוף שום(לאה נאור ע"פ ח.נ.ביאליק)-המחזמר(שיר פתיחה)
תקציר הסיפור.
חלוקת תפקידים מוקדמת:
נסיכים(כמחצית מהילדים),
סיפורים,הרים,חלום,כוכב,חכמה.
לכל ילד ניתן תפקיד ותנועה אחת ייצוגית.
ישובים על הכסאות,על הילדים לקום כל אימת שנשמעה המילה בשיר ולסמן את התנועה שקיבלו מראש.
(פעמיים השמעת שיר)
כ 15 ד'.
2.הכבש הששה עשר(יהונתן גפן)
הקראת השיר. "יש ילד שאבא שלו"
חלוקת דף השיר עם רווחים לבנים.
נסיון של התלמידים להשלים עצמאית את השיר.
נסיון שני עם השמעת הקטע.
שיחה על האבות של תלמידי הכתה.
כ 15 ד'.
3.האדון הרופא(שלום חנוך ע"פ "ד"ר דוליטל)
תקציר הסיפור.
אם הייתם יכולים לדבר רק עם חיה אחת,איזו חיה היא תהיה
ומה תאמר לה?
הצבת המשימה:כמה ואילו חיות מוזכרות בשיר?
כ 15 ד'.
4.ברבאבא(ע"פ סדרת הספרים והטלוויזיה)
תקציר הסיפור.
תיאור המשפחה.
ברבאבא(ורוד),ברביאמא(שחור),ברבשריר(אדום),ברבנוי
(שחור קוצני),ברבנבון(כחול),ברבישיר(ירוק בהיר),ברביחן
(סגול),ברבידף(כתום).
התלמיד יצבע בלוויית השיר.
כ 15 ד'.
5.מר בום.(מאת רוג'ר הרגרייבס)מתוך "פסטיזמר".
תקציר הסיפור והסדרה.
על התלמידים להקשיב לשיר "האלבום של מר בום"
ומן המקומות לנסות לעקוב בתנועה אחר הבומים:
"בום בראש","בום ביד","בום ברגל","בום בצד",
"בום קטן","בום גדול","בום אדום","בום כחול","בום".
על פי המתכונת של "אלוף בצלות".
כ 15 ד'.
6.כובע קסמים(מאת לאה גולדברג)- ריטה.
הקראת השיר.
ציור כובע קסמים משלך(כמו המצנפת של הארי פוטר)
לליווי השיר.
כ 15 ד'.
7.(פעילות למקרה של זמן נותר)
מתוך "הילד הזה הוא אני"
"סתם קופסא חלודה"
תרגיל תנועתי של הליכה,חליפה על פני,חזרה,בעיטה.