ירידה לשוליים וחזרה לכביש
ישנן כמה סיבות המצריכות ירידה לשוליים:
1. תקלה ברכב שמחייבת עצירה.
2. בריחה לשוליים כדי למנוע תאונה.
3. נהג לא מרוכז/נרדם, במקרה הטוב - זה נגמר בירידה לשוליים.
במקרה הראשון - תקלה ברכב: כדאי לחפש מקום שבו הפרש הגבהים בין הכביש לשוליים קטן ככל האפשר ושם לרדת ולעמוד במקום שבו השוליים רחבים ומאפשרים ריחוק מרבי מהכביש. לבש אפוד זוהר לפני היציאה מהרכב, הדלק איתות חירום, הוצא והצב משולש אזהרה.
לטפל בתקלה.
במקרה השני - מניעת תאונה: בדוק שהשוליים פנויים ממכשולים כמו עמוד תאורה או תמרור או כל חפץ אחר שמפריע לנסיעה, האט את מהירות הרכב תוך שימוש עדין בבלמים.
במקרה השלישי - עייפות: אם הרגשת שאתה בקושי מצליח לשמור על עירנות, עצור להתרעננות ואל תיתן לעצמך להגיע למצב של אבדן שליטה.
אם היה לך מזל וזה הסתיים רק בירידה לשוליים, אל תמהר לחזור לכביש.
רד למקום הכי רחוק מהכביש, לבש אפוד זוהר, הדלק איתות חירום, אם צריך הצב משולש אזהרה, צא מהרכב להתרעננות (לא לצד הכביש כדי לא להפגע מרכב חולף) מתח עצמות, שתה מים, הרטב מעט (בעזרת מטלית לחה) את המצח והעורף וחזור לכביש רק אחרי שתרגיש שאתה עירני מספיק כדי לנהוג.
אם יש ברכב נהג נוסף והוא עירני יותר, עדיף להתחלף איתו.
חזרה מהשוליים לכביש
חפש מקום שבו הפרש הגבהים בין הכביש לשוליים קטן ככל האפשר.
אם הכביש והשוליים באותו גובה אתה יכול לחזור לאט ובהדרגה.
אם אין מקום כזה, עליה בהטיה קטנה של ההגה תגרום למגע בין הכביש לדופן הצמיג.
דופן הצמיג בצמיגים רדיאליים דקה והצמיג עלול להיקרע עם חשש לגרימת תאונה נוספת.
יש צורך לעלות לכביש עם החזית של הצמיגים.
איך נעשה את זה? קודם נתרחק מהכביש, נאט את המהירות כמעט לאפס ורק כשהכביש פנוי נעלה עליו בזוית כהה (רצוי 90 מעלות) כך שחזית הצמיג תיגע בכביש ולא הדופן.
השתלב בתנועה בזהירות.
מוגש כשרות לציבור מטעם חברת אופרייט ליס - חברת ליסנג המתמחה במתן שירותי ליסינג תפעולי ובשירותי מכירות רכב יד ראשונה.
ישנן כמה סיבות המצריכות ירידה לשוליים:
1. תקלה ברכב שמחייבת עצירה.
2. בריחה לשוליים כדי למנוע תאונה.
3. נהג לא מרוכז/נרדם, במקרה הטוב - זה נגמר בירידה לשוליים.
במקרה הראשון - תקלה ברכב: כדאי לחפש מקום שבו הפרש הגבהים בין הכביש לשוליים קטן ככל האפשר ושם לרדת ולעמוד במקום שבו השוליים רחבים ומאפשרים ריחוק מרבי מהכביש. לבש אפוד זוהר לפני היציאה מהרכב, הדלק איתות חירום, הוצא והצב משולש אזהרה.
לטפל בתקלה.
במקרה השני - מניעת תאונה: בדוק שהשוליים פנויים ממכשולים כמו עמוד תאורה או תמרור או כל חפץ אחר שמפריע לנסיעה, האט את מהירות הרכב תוך שימוש עדין בבלמים.
במקרה השלישי - עייפות: אם הרגשת שאתה בקושי מצליח לשמור על עירנות, עצור להתרעננות ואל תיתן לעצמך להגיע למצב של אבדן שליטה.
אם היה לך מזל וזה הסתיים רק בירידה לשוליים, אל תמהר לחזור לכביש.
רד למקום הכי רחוק מהכביש, לבש אפוד זוהר, הדלק איתות חירום, אם צריך הצב משולש אזהרה, צא מהרכב להתרעננות (לא לצד הכביש כדי לא להפגע מרכב חולף) מתח עצמות, שתה מים, הרטב מעט (בעזרת מטלית לחה) את המצח והעורף וחזור לכביש רק אחרי שתרגיש שאתה עירני מספיק כדי לנהוג.
אם יש ברכב נהג נוסף והוא עירני יותר, עדיף להתחלף איתו.
חזרה מהשוליים לכביש
חפש מקום שבו הפרש הגבהים בין הכביש לשוליים קטן ככל האפשר.
אם הכביש והשוליים באותו גובה אתה יכול לחזור לאט ובהדרגה.
אם אין מקום כזה, עליה בהטיה קטנה של ההגה תגרום למגע בין הכביש לדופן הצמיג.
דופן הצמיג בצמיגים רדיאליים דקה והצמיג עלול להיקרע עם חשש לגרימת תאונה נוספת.
יש צורך לעלות לכביש עם החזית של הצמיגים.
איך נעשה את זה? קודם נתרחק מהכביש, נאט את המהירות כמעט לאפס ורק כשהכביש פנוי נעלה עליו בזוית כהה (רצוי 90 מעלות) כך שחזית הצמיג תיגע בכביש ולא הדופן.
השתלב בתנועה בזהירות.
מוגש כשרות לציבור מטעם חברת אופרייט ליס - חברת ליסנג המתמחה במתן שירותי ליסינג תפעולי ובשירותי מכירות רכב יד ראשונה.