בלימת חירום
כפי שכל נהג יודע, נסיעה צפופה דורשת עירנות מוגברת ועלולה להביא אותנו לעצירות חירום לעיתים קרובות
עצירת חירום מטרתה למנוע תאונה אך יש בה סכנה לשלומם של הנוסעים בתוך הרכב.
להלן התייחסות לעצירה עצמה ולמניעת פגיעה בנוסעים בתוך הרכב:
העצירה עצמה: בחירום הזמן קצר ואנחנו נדרשים להתנפל על דוושת הבלם.
עם זאת אנחנו צריכים:
להיות עירניים לגבי המרחק שלנו מהאירוע שלפנינו - שבגללו אנחנו עוצרים - כדי לראות אם חל
שינוי תוך כדי העצירה, למשל תנועת כלי רכב או הולך רגל לכיוון לא צפוי.
להסתכל במראה כדי לוודא שהרכב שאחרינו שם לב לנעשה ועוצר גם הוא.
לבדוק אפשרות של בריחה לשוליים.
לבדוק שהנוסעים אצלנו ברכב עירניים לנעשה ומגינים על עצמם.
לוודא שהרכב לא מאבד כיוון וממשיך להיות עם הפנים קדימה, כדי לא להתהפך או לגרום לתאונה
אחרת.
.
כל הפעולות הנוספות הללו צריכות להיעשות בו זמנית ואין חשיבות לסדר ובלבד שהפעולה הראשונה והחשובה היא הלחיצה על דוושת הבלם.
מערכות הבלימה של כלי הרכב מתחלקות לכאלה שיש בהן ABS ולכאלה ללא ABS.
ברכב שאין בו מערכת ABS, או שהמערכת לא תקינה, יש סכנה שצידו האחורי של הרכב ייזרק הצידה.
מכאן ועד התהפכות הרכב הדרך קצרה. כאן המקום להרפות לשבריר שניה מדוושת הבלם לסובב את ההגה לכיוון שאליו נזרק חלקו האחורי של הרכב וללחוץ על דוושת הבלם שוב, במילים אחרות "לפמפם" ותוך כדי כך ליישר את הרכב.
חשוב ביותר! אסור לנו לזלזל בשמירת מרחק ולסמוך על ה-ABS, כי את מרחק העצירה הוא לא יכול לקצר.
הגנה על הנוסעים ברכב: להגנה מפני פגיעות, וכמובן כמחויב בחוק, יש לדאוג שכל הנוסעים יהיו חגורים בחגורות בטיחות.
כמו כן יש לקשור או לעגן חבילות שנמצאות בתא הנוסעים כדי שלא יעופו על הנוסעים והנהג במקרה של עצירת חירום.
חשוב מאוד להסתכל לעיתים תכופות במראה על מנת שנדע בכל זמן נתון מה נעשה מאחורינו הן מחוץ לרכב והן בתוכו.
כפי שכל נהג יודע, נסיעה צפופה דורשת עירנות מוגברת ועלולה להביא אותנו לעצירות חירום לעיתים קרובות
עצירת חירום מטרתה למנוע תאונה אך יש בה סכנה לשלומם של הנוסעים בתוך הרכב.
להלן התייחסות לעצירה עצמה ולמניעת פגיעה בנוסעים בתוך הרכב:
העצירה עצמה: בחירום הזמן קצר ואנחנו נדרשים להתנפל על דוושת הבלם.
עם זאת אנחנו צריכים:
להיות עירניים לגבי המרחק שלנו מהאירוע שלפנינו - שבגללו אנחנו עוצרים - כדי לראות אם חל
שינוי תוך כדי העצירה, למשל תנועת כלי רכב או הולך רגל לכיוון לא צפוי.
להסתכל במראה כדי לוודא שהרכב שאחרינו שם לב לנעשה ועוצר גם הוא.
לבדוק אפשרות של בריחה לשוליים.
לבדוק שהנוסעים אצלנו ברכב עירניים לנעשה ומגינים על עצמם.
לוודא שהרכב לא מאבד כיוון וממשיך להיות עם הפנים קדימה, כדי לא להתהפך או לגרום לתאונה
אחרת.
.
כל הפעולות הנוספות הללו צריכות להיעשות בו זמנית ואין חשיבות לסדר ובלבד שהפעולה הראשונה והחשובה היא הלחיצה על דוושת הבלם.
מערכות הבלימה של כלי הרכב מתחלקות לכאלה שיש בהן ABS ולכאלה ללא ABS.
ברכב שאין בו מערכת ABS, או שהמערכת לא תקינה, יש סכנה שצידו האחורי של הרכב ייזרק הצידה.
מכאן ועד התהפכות הרכב הדרך קצרה. כאן המקום להרפות לשבריר שניה מדוושת הבלם לסובב את ההגה לכיוון שאליו נזרק חלקו האחורי של הרכב וללחוץ על דוושת הבלם שוב, במילים אחרות "לפמפם" ותוך כדי כך ליישר את הרכב.
חשוב ביותר! אסור לנו לזלזל בשמירת מרחק ולסמוך על ה-ABS, כי את מרחק העצירה הוא לא יכול לקצר.
הגנה על הנוסעים ברכב: להגנה מפני פגיעות, וכמובן כמחויב בחוק, יש לדאוג שכל הנוסעים יהיו חגורים בחגורות בטיחות.
כמו כן יש לקשור או לעגן חבילות שנמצאות בתא הנוסעים כדי שלא יעופו על הנוסעים והנהג במקרה של עצירת חירום.
חשוב מאוד להסתכל לעיתים תכופות במראה על מנת שנדע בכל זמן נתון מה נעשה מאחורינו הן מחוץ לרכב והן בתוכו.