קידום אתרים וגוגל- אינטואיציה או מדע
מה לא נאמר ונכתב על נושא זה של קידום אתרים וקידום בגוגל בפרט.
אז הפעם מזווית קצת אחרת, זווית שאני מקווה שתאיר לכם כמה צדדים אפלים בתחום זה של קידום אתרים אורגני.
אז ראשית:
א. זכרו כי לא קיים כל מוסד אקדמי או מדעי, כזה המוסמך לתת תעודת מומחה של קידום אתרים.
ב. כל גוף המעניק תעודות שכאלה הינו בהכרח גוף של שרלטנים, כאלה שכל מטרתם היא עשיית כסף קל.
ג. את כל הכללים הגלויים, הידועים, כאלה שגוגל ממליץ עליהם לצורך קידום, את אלה כל אחד יכול ללמוד, ובקלות יחסית.
אז היכן הסוד הגדול, מה עושה את ההבדל הגדול, בין מקדם זה ומקדם אחר.
מה גורם לכך שאתר אחד מועדף על פני אתר אחר בדרוג במנועי החיפוש.
א. רלוונטיות- זה מה שמנועי החיפוש מחפשים, להציג במקום הראשון את האתר הרלוונטי ביותר לשאילתת החיפוש של הגולש,
ועל כן אם תפנימו היטב את נושא הרלוונטיות, תסיקו מכך את מירב המסקנות של מה צריך לעשות כדי להיות יותר רלוונטיים, ורלוונטיות במקרה זה, פירושה תכנים מתאימים
לנושא בו עוסק האתר, אינפורמציה רלוונטית, ממוקדת, קישורים חיצוניים ועדיף שגם הם יהיו רלוונטיים.
ב. זמן או סבלנות- וגם את זה צריך להפנים היטב, סביר להניח שאתר וותיק אשר קיים מספר שנים ברשת, סביר להניח כי אתר זה רלוונטי יותר מאתר כם החדש אשר
עלה לאוויר רק אתמול או לפני חודש, והנחה סבירה זו מניחים גם מנועי החיפוש. ומכאן הצורך בזמן ובסבלנות, נצלו את הזמן לשיפור תמידי של האתר, להוספת תכנים, לעידכון תכנים.
זיכרו: גוגל אינו אוהב אתרים סטטיים, כאלה שדפפיהם השונים אינם משתנים, גוגל סורק דפים אלה ומבחין בשינויים אם נעשו.
האתר הטוב ביותר והרלוונטי ביותר יאבד מיקומים אם ישאר סטטי לאורך זמן.
PageRank - דירוג האתר
אל תייחסו חשיבות מרובה מדי לנושא זה, גוגל משאיר את נושא ה Rank אז Page משיקולים זרים, שיקולים אשר לעניות דעתי הינם שיקולים מסחריים גרידא ועל כך ארחיב במאמר אחר.
שהרי גוגל יודע טוב מכולנו את המציאות בתחום זה של החלפת קישורים, של קניית קישורים, של הקמת אתרי סרק לצורך יצירת קישורים, ובכל זאת נושא ה Rank אז Page ממשיך להוות שיקול
בקידומו של אתר, אך חשיבותו מזערית.
תהליך הקידום:
א. זיכרו כי תהליך זה לא נגמר 'אף פעם'
ב. זכרו כי בזמן בו אתם מקדמים את אתרכם לעבר המקום הראשון, יושבים עוד בעלי אתרים, ומקדמי אתרים ולהם שאיפות דומות לשלכם, ועל כן המשיכו להוסיף תכנים, המשיכו לקדם.
ג. זכרו כי גם גוגל מעדכן ומתעדכן, וללא הרף, ועל כן מה שנכון היום, לא בהכרח נכון מחר, לימדו את גוגל, נסו להבין את דרך חשיבתו.
לסיכום:
טיפ ששוה מיליון: אינטואיציה: זה מה שעושה את ההבדל בין מקדם טוב למקדם בינוני.
ולמה אני מתכוון: גוגל משתמש במאות פרמטרים לצורך קביעת מיקומו של אתר זה או אחר. הרוב הגדול של פרמטרים אלה אינו ידוע לציבור, וגם לא למקדמי האתרים טובים ככל שיהיו,
ומכאן הצורך באינטואיציה, להבין מהם פרמטרים אלה, לנחש מהם פרמטרים אלה, אל תהססו לבצע נסיונות, ובתנאי שאין בנסיונות אלה כדי להפר כללים ידועים של עשה ואל תעשה בגוגל,
עיקבו אחר המתחרים שלכם, עיקבו אחר האתרים הממוקמים במקומות הראשונים, נסו להבין מה הם עושים טוב יותר מכם, מה הם עושים כדי לזכות בדרוג גבוהה. אל תנסו להעתיק תכנים, גוגל יגלה זאת מהר יותר משאתם חושבים.
מה לא נאמר ונכתב על נושא זה של קידום אתרים וקידום בגוגל בפרט.
אז הפעם מזווית קצת אחרת, זווית שאני מקווה שתאיר לכם כמה צדדים אפלים בתחום זה של קידום אתרים אורגני.
אז ראשית:
א. זכרו כי לא קיים כל מוסד אקדמי או מדעי, כזה המוסמך לתת תעודת מומחה של קידום אתרים.
ב. כל גוף המעניק תעודות שכאלה הינו בהכרח גוף של שרלטנים, כאלה שכל מטרתם היא עשיית כסף קל.
ג. את כל הכללים הגלויים, הידועים, כאלה שגוגל ממליץ עליהם לצורך קידום, את אלה כל אחד יכול ללמוד, ובקלות יחסית.
אז היכן הסוד הגדול, מה עושה את ההבדל הגדול, בין מקדם זה ומקדם אחר.
מה גורם לכך שאתר אחד מועדף על פני אתר אחר בדרוג במנועי החיפוש.
א. רלוונטיות- זה מה שמנועי החיפוש מחפשים, להציג במקום הראשון את האתר הרלוונטי ביותר לשאילתת החיפוש של הגולש,
ועל כן אם תפנימו היטב את נושא הרלוונטיות, תסיקו מכך את מירב המסקנות של מה צריך לעשות כדי להיות יותר רלוונטיים, ורלוונטיות במקרה זה, פירושה תכנים מתאימים
לנושא בו עוסק האתר, אינפורמציה רלוונטית, ממוקדת, קישורים חיצוניים ועדיף שגם הם יהיו רלוונטיים.
ב. זמן או סבלנות- וגם את זה צריך להפנים היטב, סביר להניח שאתר וותיק אשר קיים מספר שנים ברשת, סביר להניח כי אתר זה רלוונטי יותר מאתר כם החדש אשר
עלה לאוויר רק אתמול או לפני חודש, והנחה סבירה זו מניחים גם מנועי החיפוש. ומכאן הצורך בזמן ובסבלנות, נצלו את הזמן לשיפור תמידי של האתר, להוספת תכנים, לעידכון תכנים.
זיכרו: גוגל אינו אוהב אתרים סטטיים, כאלה שדפפיהם השונים אינם משתנים, גוגל סורק דפים אלה ומבחין בשינויים אם נעשו.
האתר הטוב ביותר והרלוונטי ביותר יאבד מיקומים אם ישאר סטטי לאורך זמן.
PageRank - דירוג האתר
אל תייחסו חשיבות מרובה מדי לנושא זה, גוגל משאיר את נושא ה Rank אז Page משיקולים זרים, שיקולים אשר לעניות דעתי הינם שיקולים מסחריים גרידא ועל כך ארחיב במאמר אחר.
שהרי גוגל יודע טוב מכולנו את המציאות בתחום זה של החלפת קישורים, של קניית קישורים, של הקמת אתרי סרק לצורך יצירת קישורים, ובכל זאת נושא ה Rank אז Page ממשיך להוות שיקול
בקידומו של אתר, אך חשיבותו מזערית.
תהליך הקידום:
א. זיכרו כי תהליך זה לא נגמר 'אף פעם'
ב. זכרו כי בזמן בו אתם מקדמים את אתרכם לעבר המקום הראשון, יושבים עוד בעלי אתרים, ומקדמי אתרים ולהם שאיפות דומות לשלכם, ועל כן המשיכו להוסיף תכנים, המשיכו לקדם.
ג. זכרו כי גם גוגל מעדכן ומתעדכן, וללא הרף, ועל כן מה שנכון היום, לא בהכרח נכון מחר, לימדו את גוגל, נסו להבין את דרך חשיבתו.
לסיכום:
טיפ ששוה מיליון: אינטואיציה: זה מה שעושה את ההבדל בין מקדם טוב למקדם בינוני.
ולמה אני מתכוון: גוגל משתמש במאות פרמטרים לצורך קביעת מיקומו של אתר זה או אחר. הרוב הגדול של פרמטרים אלה אינו ידוע לציבור, וגם לא למקדמי האתרים טובים ככל שיהיו,
ומכאן הצורך באינטואיציה, להבין מהם פרמטרים אלה, לנחש מהם פרמטרים אלה, אל תהססו לבצע נסיונות, ובתנאי שאין בנסיונות אלה כדי להפר כללים ידועים של עשה ואל תעשה בגוגל,
עיקבו אחר המתחרים שלכם, עיקבו אחר האתרים הממוקמים במקומות הראשונים, נסו להבין מה הם עושים טוב יותר מכם, מה הם עושים כדי לזכות בדרוג גבוהה. אל תנסו להעתיק תכנים, גוגל יגלה זאת מהר יותר משאתם חושבים.